Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det hadde vært kult om jeg fikk det til. En dum 2-er feil på EU-godkjenningen som jeg ikke kommer igjennom med. Har brukt x antall tusten i nye bremser, klosser rundt om og bremseslanger. Samtidig en del regninger og nedbetaling på studielånet. Med andre ord har jeg ikke råd til en slik reparasjon denne måneden, og dessverre er det denne måneden den må være EU-godkjent. Alle gode råd for å få det tett tas imot med takk. :)

Igrunn ganske synd, bilen er nesten fri for rust, eneste er bitte litt overflaterust i lakken som jeg skal ta til sommeren. Under ser den ny ut og ikke tegn til rust engang og alt ellers fungerer som det skal. Virkelig en god bil og mye for pengene. Men kommer ikke langt uten skilter.

Det kommer vel an på hvor mye lekasje toppakningen har vil jeg tro.? Er det stor lekasje du har da? Hva sto på i bruksanvisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært kult om jeg fikk det til. En dum 2-er feil på EU-godkjenningen som jeg ikke kommer igjennom med. Har brukt x antall tusten i nye bremser, klosser rundt om og bremseslanger. Samtidig en del regninger og nedbetaling på studielånet. Med andre ord har jeg ikke råd til en slik reparasjon denne måneden, og dessverre er det denne måneden den må være EU-godkjent. Alle gode råd for å få det tett tas imot med takk. :)

Igrunn ganske synd, bilen er nesten fri for rust, eneste er bitte litt overflaterust i lakken som jeg skal ta til sommeren. Under ser den ny ut og ikke tegn til rust engang og alt ellers fungerer som det skal. Virkelig en god bil og mye for pengene. Men kommer ikke langt uten skilter.

Det kommer vel an på hvor mye lekasje toppakningen har vil jeg tro.? Er det stor lekasje du har da? Hva sto på i bruksanvisningen?

Drypper noen dråper i døgnet. Den drypte under EU-og og fikk 2-er feil, selv om jeg tørket godt under før jeg kjørte inn. Kan man ha noen 2-er feil? Alt annet er rettet opp og fikset, er kun denne lekkasjen som gjenstår.

Her er Omega 917 bruksanvisning, står vel mer enn det som stod på flasken:

http://www.norskindustriolje.no/Files/F ... 7brosj.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drypper noen dråper i døgnet. Den drypte under EU-og og fikk 2-er feil, selv om jeg tørket godt under før jeg kjørte inn. Kan man ha noen 2-er feil? Alt annet er rettet opp og fikset, er kun denne lekkasjen som gjenstår.

Her er Omega 917 bruksanvisning, står vel mer enn det som stod på flasken:

http://www.norskindustriolje.no/Files/F ... 7brosj.pdf

Skjønner. 2`er feil MÅ fikses ja... Ser du godt hvor det er med det blåtte øye da?? I så fall hadde jeg prøvd en spansk en, med å rengjøre goooodt der lekasjen er, for så å dytte på litt sort silikon/sikafleks der det lekker..

Sto det noe om den skulle tilsettes ved varm eller kald olje? Ved motor i gang eller stille?

EDIT: Ta etterkontrollen en annen plass?? Må si de var strenge.. Jeg hadde oljelekasje på den ene E30`n min da jeg var inne hos biltilsynet på kontroll. Rant faktisk flere dråper i hode på kontrolløren mens han sjekket over bilen under :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker det fra toppakning eller toppdekselpakning? Synes det er rart at det pipler olje ut mellom topp og blokk? Sto i bruksanvisningen at det tok en ukes tid med drift?

Noen som har hørt denne versjonen av Hotel California før? Helt vilt med dypbass Klipsch RF-7ene mine flytter godt med luft nå :mrgreen:

http://open.spotify.com/track/3dTGR2oQA1XaC850o5oPdK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Og det er her hele kjernen til innstrammingen kommer fra. Vi ønsker å ta tak i de "utskeielsene" som har vært, om det betyr at vi er litt strenge er det kanskje greit for en periode slik at de som bruker Bimmers.no får det med seg. Vi har prøvd tidligere å hinte litt om reglene men det går veldig fort i glemmeboken.

Jeg syns dere har hatt en bra og konstruktiv tilbakemelding på hvorfor tulletråden bør leve videre tildels slik den har vært.

Vi moderatorer får ta en intern gjennomgang på om vi har vært for strenge oss imellom. Men vi har sett oss ganske lei på at enkelte ikke viser andre god folkeskikk. Jeg er ikke den som syns det er så tøft å stenge folk ute selv om jeg ser at dette er et tiltak vi kanskje må bli flinkere på når noen går over grensen.

Om vi kan unngå slike korte meldinger som " digg med bab" eller "må på dass" osv så vil nok tulletråden fungere slik den er tiltenkt, dog satt litt på spissen.

Målet vårt er ikke å drepe gleden ved å bruke Bimmers.no men vi må også vise at vi kan gjøre de tiltak som trengs når de trengs. Og vi følte at nå var det på tide å gjøre noe her inne. Grunnen til at vi bruker tulletråden som fora er at dette er den tråden de fleste leser.

Jeg tror jeg med hånda på hjerte kan si at en ganske stor andel av brukerne her ikke ikke har lest for forumreglene som vi har her inne. Jeg synes dog forumreglene er noe alle burde vite om og forstå at vi må ha noen regler for at forumet skal fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken viskositet har du på oljen din?

5w-40... nettopp byttet fra 5w-50, i håp om å få det tett.

Skjønner. 2`er feil MÅ fikses ja... Ser du godt hvor det er med det blåtte øye da?? I så fall hadde jeg prøvd en spansk en, med å rengjøre goooodt der lekasjen er, for så å dytte på litt sort silikon/sikafleks der det lekker..

Sto det noe om den skulle tilsettes ved varm eller kald olje? Ved motor i gang eller stille?

EDIT: Ta etterkontrollen en annen plass?? Må si de var strenge.. Jeg hadde oljelekasje på den ene E30`n min da jeg var inne hos biltilsynet på kontroll. Rant faktisk flere dråper i hode på kontrolløren mens han sjekket over bilen under :lol:

Ser det ikke så godt nei, men kan se at det kommer fra over bunnpannen og under toppdekselpakningen.. Motoren er 100% tørr på høyre side og øverst på venstre side, men ca midt på motoren på venstre side er det vått. Og alt renner ned og drypper under bunnpannen.

Men blir feilene registrert i et system? Eller kan jeg prøve en EU-ok en annen plass? :)

Lekker det fra toppakning eller toppdekselpakning? Synes det er rart at det pipler olje ut mellom topp og blokk? Sto i bruksanvisningen at det tok en ukes tid med drift?

Toppakning mest sannsynlig, det jeg trodde før EU-ok, samt at vedkommende på EU-ok sa at det var det de trodde de også.. Motoren er helt tørr ved toppdekselpakningen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken viskositet har du på oljen din?

5w-40... nettopp byttet fra 5w-50, i håp om å få det tett.

Da har du nok gått feil vei. Høyere viskositet tilsier tykkere olje. Hvis du hadde samme problem med gamle oljen vil det nok ikke hjelpe å gå tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken viskositet har du på oljen din?

5w-40... nettopp byttet fra 5w-50, i håp om å få det tett.

CRC Brakleen er et bra triks i sånne tilfeller, spray på lots of og la det renne bort/tørke før du kjører bort på kontrollen.

Men ta gjerne en testrunde før du bestiller time i fall det ikke skulle funke i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kjørte med min 528 i dag og opplevde at det kommer nesten ikke varme under kjøring, men hvis jeg kjører noen bakker i sentrum så spyr den ut farmluft.

Luft i systemet eller kan den være tett?

Diesel eller bensin? Har du nok kjølevæske på tanken? Har nemlig vært borti en E36 som ikke gav skikkelig varmluft uten turtall/belastning hvor dette var tilfelle. Du har driftstemp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Er toppakning, var ute å studerte litt ekstra nettopp. Var startet å svette litt på høyre side også ved toppakningen. Ser ut til at jeg må bare bryte på med dette selv til helgen/ut i uken. Haynes-boka kommer vel godt til nytte. Ingen mekaniker, men "learn by doing".

Jeg tør ikke ta noen sjanser, om det ikke går gjennom så er det nye 600,- ut vinduet i EU-godkjenning og lengre ventetid til neste gang. Ser ikke ut til at Omega 917 fungerte i mitt tilfelle. Takker for innspill likevel.

Får jeg dette i orden er bilen så god som ny, virkelig et flott eksemplar av en w202.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kjørte med min 528 i dag og opplevde at det kommer nesten ikke varme under kjøring, men hvis jeg kjører noen bakker i sentrum så spyr den ut farmluft.

Luft i systemet eller kan den være tett?

Diesel eller bensin? Har du nok kjølevæske på tanken? Har nemlig vært borti en E36 som ikke gav skikkelig varmluft uten turtall/belastning hvor dette var tilfelle. Du har driftstemp?

528 bensin, skal være nokk væske, kan skjekke i morgen. Er jo idiotsik hvis den ikke gir varme uten at det er belasting.

En tysk ingeniør kommer til å bli straffet! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk om du trenger nye strekkbolter evt. om dette finnes på din motor når du skal tighte til toppen igjen og husk momentnøkkel(dette står vel uansett beskrevet i Haynes boka).

Det å bytte toppakning tror jeg neppe er så vanskelig som man skulle tro, det viktigste er nok å passe på at du holder styr på timinga til reg.kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...