Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bilforsikringsselskaper er noen luringer. Jeg ble som 18åring lovet å få tilbake ungdomstillegg ved fylte 23år og skadefri kjøring. Jeg måtte si opp forsikringen etter to år grunnet studie og er nå tilbake i mitt forsikringsselskap men ikke sett noe til pengene. Er over 23 år nå og har kjørt skadefritt. Henvendte meg til selskapet og de sa jeg måtte ha hatt sammenhengende forsikring eller maks 12mnd mellomrom, men dette ble ikke nevnt ved tegning av forsikring heller ei finner jeg det på nettet. Jeg konfronterte de med dette når de sa det de sa og jeg har enda ikke hørt noe, er minst fire uker siden. :roll:

Har lyst å bytte selskap av prinsipp, men de er dessverre billigst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRXen? Ikke mindre enn 35.000 kr. :) Du skal være heldig hvis du får kjøpt mer kjøreglede for samme sum :)

Jo, E34en min som jeg ga 18 000,- :wink: Avhenger litt av hva man definerer som kjøreglede selvsagt men jeg tar meg ofte i å kose meg jævlig bak rattet i den bilen..... :) Bilen er fortsatt fast og fin å kjøre, presis og tight på svingete veier og lyden veier opp for de manglende ytelsene. Bilen er gammel nok til at man får den gode "gammel BMW" følelsen men så ny at den har moderene utstyr som Klima, el vinduer og brukbart originalt stereo :)

Jeg og dama henta fattern på flyplassen her om dagen og han var imponert over baksete komforten, i 120 km/t på motorveien ligger bilen stabilt og rolig og man kan fint føre en lav samtale og bli hørt. Han hadde tidligere på dagen sittet i en E klasse taxi men baksete på E34en var mye mer behagelig :wink:

Kjøreglede kan måles i mange forskjellige grader... alfaen min ga meg aggressiv kjøreglede..mens e65 ga meg komfortabel kjøreglede...

Men jeg må betvile at en E34 er mer komfortabel enn en mb taxi. Nå er jeg usikker på hvilken e-klasse taxi det er snakk om...Men om det er en w212 så er nok den mer behagelig.. Men igjen...E34 er mer myk i stoppingen..sikkert det som gjør at den "føles" komfortabel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må betvile at en E34 er mer komfortabel enn en mb taxi. Nå er jeg usikker på hvilken e-klasse taxi det er snakk om...Men om det er en w212 så er nok den mer behagelig.. Men igjen...E34 er mer myk i stoppingen..sikkert det som gjør at den "føles" komfortabel....

E34 er i likhet med W124 fra en tid da bilprodusentene hadde en helt annen filosofi når det gjelder chassiskontroll og kalibrering av understel. Bilene var ganske enkelt mye mykere satt opp med tanke på karosseriets stivhet, fjæring og støtdempernes stivhet. I tillegg hadde dekkene som regel en ganske høy profil. Dette fenomenet var gjeldende nesten helt opp til 2000-tallet. Selv E39 530i anno 2001 ble levert med 225/55-16 dekk/felger... forøvrig akkurat som W124 500E ti år tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b vare er varer som har en liten skavanke/produksjonsfeil. slipper å ha noe betydning for funskjonen til produktet da

Det stemmer ikke helt. Kommer ann på om det er ny, eller brukt vare det er snakk om

Brukte varer rangeres fra A og utover i alfabetet etter standen, hvor A er strøkent. Her vil det bety at B er absolut akseptabelt

Nye varer merket B, er stortsett "alternative deler", altså et alternativ til orginaldeler laget av BMW, eller repro deler av ting som har gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var som når jeg dro på ferie sist sommer og var prosjektleder for et av de større prosjektene i Oslo som pågikk hos sikkerhetsavdelingen der jeg jobbet før. Det ble ikke tysst i telefonen før jeg truet med skriving av timer og fakturering mot kunde dersom jeg ikke fikk fred. Folk ringer deg og spør om de rareste ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...