Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med slingrebolter? Og vil dette kunne hjelpe meg med å få noen 4x114,3 felger på en bil med 4x108? Eller er forskjellen for stor?

Hva er slingrebolter?

Bolter med "løst hode". Som igjen vil si at du kan presse de på biler som har bittelitt forskjellig boltsirkel enn de felgene du har. Ikke en patent jeg ville stolt for mye på.

Jeg tror også at 108-114,3 vil bli for mye. Jeg vill ikke lagt meg i 110kmt med noe sånt i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39919680

Blir så glad av slike annonser... Spiller ingen rolle at det er en VW!

Jeg er helt enig og denne annonsen viser jo bare at det er mange fine og billige biler for den som gidder å kikke utenfor hovedtråkket når det gjelder bilmerker. En eller annen får iallefall en veldig fin bil til små penger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med slingrebolter? Og vil dette kunne hjelpe meg med å få noen 4x114,3 felger på en bil med 4x108? Eller er forskjellen for stor?

Hva er slingrebolter?

Bolter med "løst hode". Som igjen vil si at du kan presse de på biler som har bittelitt forskjellig boltsirkel enn de felgene du har. Ikke en patent jeg ville stolt for mye på.

Jeg tror også at 108-114,3 vil bli for mye. Jeg vill ikke lagt meg i 110kmt med noe sånt i allefall.

Sliter litt med å finne felger med rett navdiameter, ET og boltsirkel. Eneste felgene jeg har er 17", og vinterdekk i 17" er ikke noe jeg ønsker på en 34år gammel brakke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vento er en bil jeg kunne ha kjørt, men foretrekker den nyere boraen. Med gora-modifisering (golf front) blir det veldig flotte biler i mine øyne. 7216582400_d0bd395bb4_b.jpg

Jeg lurer dog på.. Vi hadde en 96 passat stasjonsvogn som ble solgt for 5-6 år siden som var helt rustfri, ettersom at den hadde galvanisert karroseri. Gjelder dette ventoene også? Har aldri hatt den helt store interessen for vento, så har ikke den helt store kunnskapen om de heller.

EDIT: Mener å huske at 2mm til eller fra er grensen på slingrebolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har traumer av interiørerstilen til VAG på den tiden og hadde ikke taklet et fast forhold til en slik vento. Sikkert en fin bil. Mangler bare det gule fæle speedometeret som kom i enkelte modeller så.

Hadde det vært en klassisk BMW hadde den vært solgt helst 2 dager før den ble lagt ut. Slik er det gjerne med ettertraktede biler!

Plasten rundt seterammene, vribryterne, brytere varsellamper, interiørlyset, setetrekket. Tror det har noe med barndommen og sommervarme og gjøre.. Var en kjøretur på fuktige vestlandet som liten baki en slik en, forholdsvis et eldre par som kjørte som ikke skulle ha trekk og derfor skalkede vinduer og minimalt med trekk i varmeapparatet. Det var varmt ute, men allikevel svært fuktig, ikke tørr fjelluft akkurat. Hadde pustebesvær og det luktet VW i bilen, Volvo og VW lukt var det verste man visste. Rart hvordan slike traumatiske kjøreturer setter spor i en person :P

Jeg ble noen år eldre og når man skulle være med nabogutten på hytta i deres Volvo V70 av nyere årgang så synes jeg lukta i den var så ille at jeg trakk pusten før jeg satt meg inn(selvfølgelig holdt det ikke lenge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har galvanisert karosseri! :)

Er du sikker på det?

Den generasjonen Golf og Vento ruster noe aldeles jævli!

Og jeg prater av erfaring. Den Golf 3`ern jeg kjøpte var full i rust, hull overalt.

En kollega her på jobb hadde en 96 Vento, samma problemet der, store hull i kanaler, hjulbuer, gulv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på alfa her inne?

Har egentlig bare hørt drit om dem, bortsett fra svogers som roser dem opp i skyene (selv om 2 av hans 3 litt eldre alfaer står parkert) 156 2,5 156 3.0 166 2.0 (ok)

Så kan han ikke skru, og selger bilene fortere enn de kommer inn. Ikke mye brukbart av info å hente fra han mao. Men snakker vi BMW "kan" han plutselig veldig mye drit som ikke stemmer. Hehehe. Det vi klarer å bli enig om, er at begge har gode biler å kjøre, når alt virker.

Liker Alfa 156, 2004+ men mest 159 ala 2008, så info om holdbarhet og kjøreopplevelse hadde vært kjekt å høre. :D Kanskje det blir en sånn som andre-bil om et år eller to.

Har inntrykk av at alfa og bmw-fans er ganske like på mange områder, og mange liker begge deler. Så kanskje jeg får napp med dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at alfa og bmw-fans er ganske like på mange områder, og mange liker begge deler. Så kanskje jeg får napp med dette innlegget.

Den store utfordringen med dagens Alfa´er er at de har forhjulstrekk og iht. skarpe kommentarer mest minner om en Fiat i smoking. Slik var det ikke da spesielt Alfetta GT/GTV og GTV6 modellene var på markedet. V6 motorene er imidlertid som alltid en sann nytelse. Byggekvaliteten er ikke i klasse med de beste tyske bilprodusentene og verditapet kan være i største laget. Ellers er det tut & kjør i beste fahrfreude stil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan egentlig bare låne alfaene til svogers når han kjøper. Kjører stort sett rundt i tahoen sin.

Men syntes den 159en ser utrolig lekker ut. Men så bør man ikke velge biler bare etter utseendet, enn hvor mye det frister.

Kan alltids kjøpe en gammel, billig en, med litt motor. Ikke det verste å bli kvitt eller tape litt penger på.

Hadde mest lyst på en frisk bensiner, i tillegg til E60 med diesel. E46 325ci er jo et fint alternativ til andre-bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...