Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Haha, se hva man får for 15.000 £ i GB... http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... rbo/288031

De ligger vel over millionen i Norge? :D

What! :o lurer på hva engangsavgiften er på en slik en!

Totalt i engangsavgift: 581 177,00

Totalpris for dette kjøretøyet inkludert avgifter: 745 177,00

Med andre ord, når engangsavgiften er lagt på er denne bilen mellom 4 og 5 ganger dyrere enn den var i utgangspunktet! :shock::shock::shock: Go Norge..

men så søker man om alternativ tollbehandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så lenge siden? Jeg snoka rundt på sykehuset selv om de sa at jeg burde dra hjem :P

hehe ja :P blir der oppe ca 2 uker.. men dama skal sove hjemme en noen dager, til hun kan ha han på eget rom :)

Vi har vært hjemme i 2 dager nå...deilig feeling å se prinsessa puste uten maskiner <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har mye drit. Spesielt elektriske ting, slitedeler til bil og verktøy.

Jeg har ødelagt to stk Biltema-jekker, en skralle og et bilbatteri som havarerte etter 3 mnd.

Det eneste jeg kjøper der nå er olje og kjølevæske-konsentrat.

Dyrt har det blitt der også.

Jeg er fornøyd med biltema sitt utvalg av verktøy osv, får mye for pengene syns jeg.

Eneste jeg ikke bruker er olja. dog på gamle drittbiler.

Biltema sin Skralle( kommer fra samme plass som tengtools blir laget :wink:

Samme med jekkene, de selges på de fleste bilrekvista over hele landet, somregel til en dyrer pris.

Nå høres jeg nok ut som den biltema kongen :lol:

Men slitedeler blir kjøpt andre plasser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så lenge siden? Jeg snoka rundt på sykehuset selv om de sa at jeg burde dra hjem :P

hehe ja :P blir der oppe ca 2 uker.. men dama skal sove hjemme en noen dager, til hun kan ha han på eget rom :)

Vi har vært hjemme i 2 dager nå...deilig feeling å se prinsessa puste uten maskiner <3

jaja, gni det inn! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med biltema selv faktisk, har kjøpt både jekker og verktøy der, samt olje til mopeder og drittbiler :P

Og jeg har faktisk ikke noe dårlig og si annet en billigskralla ikke er så mye og satse på, denne føles billig.

Men ellers er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe verktøy til hobbybruk andre steder enn Biltema er jo bare tull. Kjøp det med 10 års garanti, så er du safe. Biltema må være den plassen det er lettest å få byttet varer som er defekt.

Eneste i garasjen jeg ikke har fra Biltema er kompressor, jekk og høyttrykkspyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe verktøy til hobbybruk andre steder enn Biltema er jo bare tull. Kjøp det med 10 års garanti, så er du safe. Biltema må være den plassen det er lettest å få byttet varer som er defekt.

Eneste i garasjen jeg ikke har fra Biltema er kompressor, jekk og høyttrykkspyler.

Kunne ikke vært mer enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm... en Land Rover 109" Serie III... :love:

160tusen på telleren, og totalt utslitt :P Ørkenkjøring tærer bra på.

Serie III er jo i prinsippet en lett traktor som krever kontinuerlig vedlikehold for å virke ordentlig (den har bl.a smørenipler i div. lagere samt papirpakninger som alltid vil lekke litt). Alt mekanisk er på godt og vondt relativt grovt tilpasset. Fordelen med dette er at man selv i svarteste Afrika kan improvisere en reparasjon av selv vitale deler på motor og drivverk. Ulempen er at ingenting klarer lang tids bruk uten skikkelig vedlikehold.

Da jeg hadde min danske 88" Serie III "kriger" (original militær modell) skiftet jeg toppakning og gearkasse samt åpnet differensialen bak og skiftet et tannhjul der... på gaten utenfor leiligheten i Oslo. Jeg byttet også hjullagere og monterte en overdrive gearkasse når jeg først var igang. Litt verktøy, praktisk sans og en Haynes reparasjonshåndbok er alt som skal til for å kunne skru på en eldre Land Rover... :)

Jeg var også medlem av Land Rover klubben og der traff jeg folk som hadde modeller som hadde kjørt over en million kilometer. Jeg kan forestille meg at ikke en del/komponent bortsett fra kanskje aluminiumskarosseriet var original. Rammen ruster med årene og er som regel årsaken hvis disse bilene først havner hos høggern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...