Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor spørre? Bruk heller pengene på å TA lappen. Har du ikke pengene/lappen, eller ikke er gammel nok til å kjøre, så kjører du ikke.

Kjedelig, men simpelt.

Kom heller ikke som en bombe at du spurte syntes jeg.

regna egentlig med kun moralpreken, slik det alltid er.

er noe av den grunn at jeg ser veldig lite nytte i å gidde ta lappen får å kjøre med 34hk i en sykkel på 160kg til jeg er 24 år.

er jo latterlig lett å gjøre en mellomtung til tung, men igjen. sitter like mye i saksa om man kommer i ulykke da. har ikke lappen på tung mc :wink:

Så du har lappen på mellomtung?

Da ville jeg bare venta. Det er like kjedelig å kjøre en 320, når jeg helst vil kjøre M3. For å dra en dårlig sammenligning. Regler er regler. Dumme, ja, men de er der.

Glad jeg blir 24 i år, så slipper jeg det vaset med det MC-lappen styret. Snart må man vel være pensjonist for å kjøre tung sykkel. Hold deg til mellomtung du. Det er nok best for deg og dine.

nei nærmest jeg har mc lapp er moped, haha :P

men kjører man en fulleffekt mc og ender i ulykke har man heller ikke førerrett på den. slik som faktisk ekstremt mange gjør(ikke krasjer, men kjører). så er så sei like fuckd om man krasjer uten lappen i det heletatt, eller med en sykkel som ikke er lovlig, vil jeg tro.

kjørte jo forsåvidt moped som gikk i 120 i 2 år :P hadde vell vært like ille ute i en evnt ulykke(som heldigvis aldri har skjedd :P )

faktisk bare vist førerkort 1 gang i løpet av 3 år og 30-40k km totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Ep 2 (sesong 9) av Top Gear. Fikk SYKT lyst på en GT86 nå :o Gleder meg til roadstern kommern, det hadde vært perfekt sommerbil for norske forhold (og med det mener jeg nulltoleranse for fartsoverskridelser!)

Å kjøre trege biler raskt er veldig undervurdert :) (tviler på at GT86 ville blitt beskrevet som treg av gjennomsnittsnordmannen som putrer rundt med 120 hk på 1500 kg.!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekte Oslogutt og tenker akkurat som deg, men jeg tror allikevel at vi er en sjelden rase idag... :)

Når oljen tar slutt, kommer Norge til å bli helt avhengig av sunnmørsk gründerånd for å overleve. Garantert.

Og tatt i betraktning at "Mohammad" er det mest populære guttenavnet i Oslo, er jeg usikker på om det er sosialt akseptert hos enkelte å nevne "oslogutt" og "rase" i samme setning. :shock:

Hmmm... akkurat dét tenkte jeg ikke over da jeg skrev innlegget, men jeg er enig i at Norge kommer til å trenge den sunnmørske gründer/kremmerånden i fremtiden. Det er ettrhvert ganske mange svært vellykkede forretningsmenn og ledere i Norge som kommer fra de traktene.

Her i Danmark snakker man om noe lignende i forhold til jysk kremmerånd og sans for å gjøre en krone om til to kroner. På folkemunne sier man derfor at alle de vellykkede firmaene i København har en jysk sjef og div. undersøkelser viser faktisk at dette langt på vei er sant. Temmelig mange sjefer i København kommer opprinnelig fra Jylland... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har også alltid mottatt den via nett og alt det der, men det e-bruker-greiene er noe nytt, og jeg måtte logge meg inn og huke av for å bli e-bruker.

http://skatteetaten.no/no/Skjemaer/Mott ... tteetaten/

Nei men ka i faen???

Jeg også fikk jo med meg at man måtte registrere meg som e bruker og det har jeg jo gjort for mange år siden.

Har til og med fått 2000kr i ekstragebyr på en skattesmell jeg hadde for noen år siden fordi jeg var E-bruker.

De sendte faktura til meg på minesider fordi jeg hadde registrert meg som ebruker. Jeg ventet på faktura i mail eller post men mottok det aldri før det kom ekstragebyr i posten på 2000 fordi jeg ikke hadde vært inne på minside og sjekket.

Jeg var så forbanna at det holdt på og klikke fullstendig på de der inne.

Hvis de nå sier at jeg ikke får vite oppgjøret mitt fordi jeg IKKE er Ebruker likevel så er det en kundebehandler i morgen som skal få høre noen gloser han aldri har hørt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn å vente til i morgen, men slik jeg forstod det måtte man ekstra inn for å huke av dette. Slik ble det fremstilt av media også.

Edit: slik jeg tolker denne får du den nok i morgen, men at man har mottatt selvangivelsen på nett tidligere betyr ikke at man er e-bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E derfor e spør litt, bilen brukes til daglig på vei, men e har nettop oppgradert motor, så e kompressor i planene, så nå skal diffen oppgraderes. Derfor jeg spør hva jeg burde ha.

Bruksbil som av å til kanskje kan kjøre på bane, å den får litt mer hk no etterkvart.

Har åpen diff nå, men vet aldri kor e har den når e prøve å sleppe med ræva på glatta.

Så hva bør jeg ha? Lamell, kløtch diff? Hmmm

Om jeg var deg hadde jeg kjøpt meg en "stor" åpen diff, brukt, av hvem somhelst (vedkommende kan skrive kvittering), Deretter kjøpt en orginal bmw bremsinnmat (lamell brems, eller clutch om du vil) på ebay. Billigst, enklest, og etter min mening -best, med mindre du vil ha noe heftig, da koster det spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40% er optimalt :) motorsport diffene har 40% fra fabrikk ;)

Derfor er det opptimalt..? Fikk motorsport differ med 75% også..

Handler litt om preferanser da. En 25% som ALDRI slurer er mer enn nok i egentlig. Er jo null problem å ligge brett med de orginale, problemet er at de slurer etterhvert- Det er irriternde

Haybimsen, hvilken type diff det er snakk om? Lammel? Så du spurte om en obx diff litt lengere bak, det ville jeg ikke hatt, om du liker å slenge med rumpa.

Vel, kjøper du en 25% diff brukt slurer den sikkert garantert, sperrer ikke bra nok heller om den er bra(min mening), har prøvd 40% motorsport diff og det er i en helt annen skala. Når du snakker om 75% har jeg ikke vært borti dette, men blir ikke dette vel litt hardcore på en bruksbil?

Nettopp derfor jeg nevnte 40% diffbrems/sperre som en fin kombi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 25% på 540`n funker som den skal. slurer noen ganger, å sånn er det vell med tung bil å lite brems ;) men optimalt på bruksbil synes nå jeg... ( selv om den skulle bremsa hele tiden )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjøper du en 25% diff brukt slurer den sikkert garantert, sperrer ikke bra nok heller om den er bra(min mening), har prøvd 40% motorsport diff og det er i en helt annen skala. Når du snakker om 75% har jeg ikke vært borti dette, men blir ikke dette vel litt hardcore på en bruksbil?

Nettopp derfor jeg nevnte 40% diffbrems/sperre som en fin kombi :)

Kjøper jo ikke en innmat med 25 år på baken, innmaten i bilen min var nestenstrøken (lammelene), jeg betalte 1800 hjem på døra for den. Kjørte fullgass hverdag i et år, først da begynte den å slure av og til ved ujevnt underlagg, når jeg skulle "dra i rundt" bilen.

Om den er som den skal være slurer den ikke, og bremser 25%. Det holder i massevis til sleng kjøring. En som de flest vet har kjørt masse, med forksjellig differ, er Morten H. Spurte han om han syns det var forskjell å kjøre med sveisa sperre kontra en vel fungerende 25% brems (altså på sleng, tenker ikke på vanlig kjøring). -Ingen, svarte han.

En lammel brems slites, og blir fort slitt ved hyppig "bruk", da hører også regelmessige oljeskift til. Etter en tid vil da bremsen gradvis miste "effekt"

Ja, 40% er sikkert vel og bra, kommer selv til å fikse meg en diff med mer brems med tiden, men det koster en del mer, og tror ikke haybimmsen helt har behovet for det. For meg så høres det ikke ut som du har kjørt med en god 25% brems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å få tak i en m3 diff med org 25% med 3,15 diff e best på en e36 sedan med b28 motor ?

Faen kor vanskelig dette skulle være da :P

Trodde det gikk fint å skreddersy en på quaife e XD

Utvekslinga kommer jo ann på hva du er ute etter, samme gjelder valg av type diff. Går sikkert fint ann å få en speca quaife, men den er vel sånn at den sperrer gradvis mer, og mer etter hvor mye den belastes (forskjell på hastighet inner/ytterhjul), om jeg ikke tar feil. Det ville ikke jeg hatt, om du skal leke litt.

Derfor ser jeg på org diffbrems, med ønsket utveksling, som enklest og billigst, egentlig ikke spesielt vanskelig, eller problematisk, imo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...