Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk melding på bilen i dag. "increase battery discharge". Betyr det at batteriet ikke i beste tilstand og burde man skifte det ut?

Kjørte på lading, og er rimelig lite igjen! Men vet ikke om det er nok å lade det opp igjen, eller om det synger på siste vers?

Quoter meg sjæl ;) Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding på bilen i dag. "increase battery discharge". Betyr det at batteriet ikke i beste tilstand og burde man skifte det ut?

Kjørte på lading, og er rimelig lite igjen! Men vet ikke om det er nok å lade det opp igjen, eller om det synger på siste vers?

Quoter meg sjæl ;) Noen som har tips?

Hørt om flere som har hatt dette, spesielt sammen med motorwarmer. Kort kjøring og hyppig bruk av motorwarmer. Men tilbake til deg, ved det jeg skrev vil nok trolig en god lading gjør at dette ikke skjer igjen. Hvis dette skjer igjen, ville jeg ha tatt kontakt med forhandler og hørt med dem. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hvordan utbetaling av billån funker ved privat handel?

Det er hos AS financiering og det er også heftelser/pant på bilen.

Har brukt dette selskapet før (kjøpte da av forhandler, så de er trygg med oss og vi med dem)

Lurer rett og slett på om man får penger rett på konto, Evt om man må overføre egenandelen til dem, før de sender hele summen på bilen tilbake til deg.

Eller om de selv betaler rett til selgers långiver, og resterende sum direkte til selger.

Eller om du får alt på konto, må stå for egenandel selv og kontakte selgers bank for betaling av gjelden, så gi resten til selger?

Står svært lite om prosedyrene på nettsiden deres, finner lite relevant på Google osv.

De var veldig hyggelig og imøtekommende på telefon, lånet ble straks innvilget med 32,5% egenandel osv, men de virket samtidig travle og sa "hei" og la på før vi fikk spurt om noe mer. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes et par i Norge, det er en "italiensk m3" eller noe lignende. Vanlig E30 (ikke m3) i modellbil er VELDIG sjeldent, ikke sett det før. Nå kommer det snart en lang wikipediaforklaring fra Fredrik! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med hvordan utbetaling av billån funker ved privat handel?

Det er hos AS financiering og det er også heftelser/pant på bilen.

Har brukt dette selskapet før (kjøpte da av forhandler, så de er trygg med oss og vi med dem)

Lurer rett og slett på om man får penger rett på konto, Evt om man må overføre egenandelen til dem, før de sender hele summen på bilen tilbake til deg.

Eller om de selv betaler rett til selgers långiver, og resterende sum direkte til selger.

Eller om du får alt på konto, må stå for egenandel selv og kontakte selgers bank for betaling av gjelden, så gi resten til selger?

Står svært lite om prosedyrene på nettsiden deres, finner lite relevant på Google osv.

De var veldig hyggelig og imøtekommende på telefon, lånet ble straks innvilget med 32,5% egenandel osv, men de virket samtidig travle og sa "hei" og la på før vi fikk spurt om noe mer. Hehe.

Dette gjorde DNB når jeg kjøpte privat. De trengte oppdatert pantebeløp fra selger sin lånegiver.

Etter dette slettet min bank heftelsene på bilen jeg skulle kjøpe, og egenandelen måtte jeg selv betale ut til selger.

Banken vil ikke gi deg lån med pant i bilen om det allerede er pant i bilen, så dette ordner de for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å bytte til coilovers på m5'n i morgen, men tenkte å vise bilen neste onsdag på bt, så den er vist og klar til godkjenning. Skal ikke betale den før om et år eller noe, men da er den iallefall klar, burde jeg vente med coilovers til etter visningen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Høres bra ut. Det som er med denne bilen, er at heftelsen er lik kjøpesummen.

Så jeg må på en måte få overført egenandelen til selgers bank, i tillegg til lånesummen fra vår bank. Så det kan bli interresant. Spørs om jeg må

Overføre egenandel til selgers bank, eller til vår bank, som igjen overfører hele summen til selgers bank for å slette pant/gjeld. Så er det jo å få alt dette til mens vi står der og ser på bilen, skriver kontrakt osv. Blir mye styr som må skje samtidig. Så tar det jo gjerne en dag eller to før de mottar pengene fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...