Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp. De startet en avdeling der ettersom mye av markedet er der. Hovedbutikken er fortsatt i Åkrehamn, men alt som har med trål og fiske å gjøre er flyttet

Bildet fungere ikke forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste krever vel også en engangssum før man kan lease? Altså egenkapital?

Ja, men ser at når noen videreselger lease biler så er det noen som vil ha noe av egenkapital betalt, og andre ikke. På denne virker det som de ser bort ifra egenkapital annet enn de 3000,- som nevnes helt nederst i annonsen.

Tror vi la inn rundt 35 i egenkapital på vår F20, for så å betale ca 4 i mnd. Men har også kjørelengde på 75K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Nydelig senk på denne. Vurderer selv Hartge 30/30 som på denne. Felgene på bildet er 8,5X21 (ET34)foran og 9,5X21 bak (ET55)

Har selv 10,5X20 ET 35 og etter bildene og regne så ser det ut som at det vil bli et problem da mine felger stikker ca 25 mm lenger ut enn de på bildet. Ser jo ganske så lav ut.

Synes de så veldig flush ut til å være ET55, mulig den har spacere bak.

Du må bare kjøpe de fjærene og prøve. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste krever vel også en engangssum før man kan lease? Altså egenkapital?

Ja, men ser at når noen videreselger lease biler så er det noen som vil ha noe av egenkapital betalt, og andre ikke. På denne virker det som de ser bort ifra egenkapital annet enn de 3000,- som nevnes helt nederst i annonsen.

Tror vi la inn rundt 35 i egenkapital på vår F20, for så å betale ca 4 i mnd. Men har også kjørelengde på 75K.

Stemmer, ingen egenkapital på nevnte bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha lættis jeg drev og sikla på den igår og viste den til linda og greier :P

Vil han bytte likt i choppern din?

Haha... Såpass:p

Blir nok et lite mellomlegg... Hva synes dere evt bilen er verdt??

Den er vel ganske prutbar da bil er ganske dødfødt å selge for tiden... gi han bud på 60 og behold prisen på din sykkel.. Og la meg ta en runde her på lillestrøm med den før du eventuelt byttern inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Planen er å kjøpe den ut etter endt leasingperiode, men skal dra og ta en titt på den til uka og prate med leasingselskapet så ser jeg hva det blir til. Er i litt i tvil om jeg gidder

Joda du kan jo kjøpe den ut... Men til den prisen leasingselskapet setter... Velger du å IKKE kjøpe den ut må du nok betale en del... privatleasing lønner seg sjeldent med mindre du garanterer at ingen kommer borti bilen...du ikke får en eneste ripe eller p-bulk.. alle dekk er i god stand...ingen skader på interiør...

Lista er lang...

Derfor skal jeg ta en tur og prate med dem face til face først før jeg gjør noen flere meninger om dette :)

om du ikke får lån i banken, hadde jeg heller ventet, leasing er jo noe hærk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gs bildeler kjører jo kampanje igjen nå i en liten periode

Det gøye er at FØR prisene har de skrudd opp på alt Haha tåpelig!!

Har merket akkurat det samme under flere kampanjer, har mistet helt troa på GS.

Jeg bruker ofte deres ETK når jeg handler på koed (bare kopierer delenummerene). GS ligger alltid minst 1/3 over prisen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Nydelig senk på denne. Vurderer selv Hartge 30/30 som på denne. Felgene på bildet er 8,5X21 (ET34)foran og 9,5X21 bak (ET55)

Har selv 10,5X20 ET 35 og etter bildene og regne så ser det ut som at det vil bli et problem da mine felger stikker ca 25 mm lenger ut enn de på bildet. Ser jo ganske så lav ut.

Synes de så veldig flush ut til å være ET55, mulig den har spacere bak.

Du må bare kjøpe de fjærene og prøve. :wink:

Ja skal innom Schmiedmann når jeg får på sommerhjula og få de til å se og vurdere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med leasing av biler er ikke at det er billigere (for det er det ikke nødvendigvis), men at man får oversikt over økonomien ved at man reduserer et antall ukjente økonomiske faktorer. Grovt sett er det viktigste med leasing at leasingperioden gjennomføres uten avbrudd og til avtalt kilometerlengde (alternativene er dyre). Skader på bilen er en mindre utfordring såfremt det ikke handler om store skader. Man kan også avtale/forsikre seg mot overraskelser på dette området.

Vedr. kjøp av leasingbilen ved avsluttet leasingperiode har jeg hørt litt forskjellig. Mest økonomisk gunstig er dette ved lett ukurante biler som leasingselskapet evt. skal bruke mye tid på å selge selv. Er bilen normalt slitt (les: arbeide/hobby/barn/hunder og/eller felger/dekk/stenslag/ruter, riper etc.) kan man gi leasingselskapet et tilbud de ikke kan avslå. Recon av en slik bruksbil er dyrt og uansett lite attraktivt for andre kjøpere med mindre prisen er kjørt helt i bunn. Bare en tanke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. kjøp av leasingbilen ved avsluttet leasingperiode har jeg hørt litt forskjellig. Mest økonomisk gunstig er dette ved lett ukurante biler som leasingselskapet evt. skal bruke mye tid på å selge selv.

Akkurat dette gjelder sjelden BMW, dessverre kan man si.

Jeg jobba hos Ford da andre generasjon Mondeo kom på markedet. Gen 1 var rundhåndet lagt ut på leasing og disse kom i store mengder tilbake, og vi sleit noe vannvittig med å bli kvitt driten.

Verdien på privateide gen 1 falt noe latterlig på kun 2-3 måneder pga dette, hvilket jo var trist for de som hadde tenkt bytte inn fine privatbiler i samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...