Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Enda mer interessant er det om man bor i eller på et sted. Normalt refererer preposisjonen "i" til en by og "på" et sted, men man sier stadig f.eks jeg bor "på Lillehammer", "på Tynset", "på Voss"... eller har dette endret seg nå? Her i Danmark bor jeg forøvrig "i Jylland", men når jeg er i Norge bor jeg "på Jylland"... :)

Nei, det har ikke forandret seg. ;)

Hovedregelen er at man bor "på" innlandsbyer og "i" kystbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer interessant er det om man bor i eller på et sted. Normalt refererer preposisjonen "i" til en by og "på" et sted, men man sier stadig f.eks jeg bor "på Lillehammer", "på Tynset", "på Voss"... eller har dette endret seg nå? Her i Danmark bor jeg forøvrig "i Jylland", men når jeg er i Norge bor jeg "på Jylland"... :)

Nei, det har ikke forandret seg. ;)

Hovedregelen er at man bor "på" innlandsbyer og "i" kystbyer.

Jeg bor på Nesodden, enda det er godt med kyst her :P Men klart, ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg bor i Volda, rett ved en fjord og langt nok ute i havgapet :P

Fikk goproet mitt i dag. Sliter litt med cineform studio dog.. får konvertert til avi og redigert, men når jeg prøver å eksportere det redigerte til mp4, så skjer det ingenting. Får opp dialogboks der det står 0%, som forsvinner etter 1 sekund.. noen som har vært borti dette, og løst det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sjekke om min lokale militærbutikk hadde såkalte natoplanker.. Dette som en tjeneste for en kompis fra sivilisasjonen.. Det hadde dem jo, men klarte jeg å forlate butikken uten å kjøpe noe til Ladaen? Nei!

674062.jpg

:roll:#-o

Vi sparer til bilferie og her hiver jeg penger på Ladastyling.. Tipper jeg blir poppis når fruen oppdager dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Nesodden, enda det er godt med kyst her :P Men klart, ingen regel uten unntak.

Hehehe... på Nesodden, men i Son og Drøbak. Man bor også i New Zealand eller Japan, men på Madagaskar og Island... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alderen som spiller inn her, når jeg passerer 22 om noen måneder får jeg ta opp lån uten kausjonist, så legger det dødt og sparer enda mer frem til da :)

Ei jeg var sammen med fikk lån på polo til 70 k med lærling lønn på 7k i mnd el no når hu var 18.

Trodde elcon lånte ut til alle omtrent jeg. Jeg kan fks se meg ut en bil å ringe å få lån å hente samme dag.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gretten kjærring og hysterisk tenåringsdatter til salgs... Nei, vent litt.. jeg kan heller betale for å bli kvitt dem... Høy belønning ved hurtig avgjørelse... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...