316 Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Ja, jeg vet det. Fortsatt stiligere å ha noe med mening, i stedet for random bilder !
Jordfræsar Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Tror heller at Yngvejos vil egentlig se bilder av deg 316 enn din 2002.
noekult Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Kjørte amcar for første gang, dritten brøt ned. Venter på NAF nå Mye deilig ute på veien i Oslo akkurat nå
knut_olestad Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 noen i området Molde-Ålesund som har noen kurante mecedes felger, eller vet av? Kompis av meg har kjøpt seg W124.
Marius2002 Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 noen i området Molde-Ålesund som har noen kurante mecedes felger, eller vet av?Kompis av meg har kjøpt seg W124. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28282425 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28126712 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28259075 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28085459 Det jeg fant av Merce-felger med sommerdekk i M&R
Fredrik Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Kjørte amcar for første gang, dritten brøt ned. Venter på NAF nå Mye deilig ute på veien i Oslo akkurat nå Amcars er tingen når det gjelder cruisin'. Selv noe så enkelt og smått som en Ford Mustang av den første typen fra midten av 60-tallet (og den er liten til å være amerikansk) gir den rette følelsen. V8 motoren på 4727 cm3 gir med sine 414 Nm et helt greit spark i ryggen og lyden er den rette... klassisk amerikansk dyp brumming. Amerikanerne skjønte helt klart hva et skikkelig dreiemoment gjør med en bil sånn ca. 50 år før europeerne. Interessant nok mangler Mustangen heller ikke hestekrefter... 228 stk. er helt greit det også for en 46 år gammel bil som ikke er stort større enn en E36...
CV-Erik Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 De slappe amcar greiene... huff! Mustang liker jeg, men de svære feite drogene... æsj! Bare masse bråk.
Yngvejos Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Tror heller at Yngvejos vil egentlig se bilder av deg 316 enn din 2002. Det blir som å velge mellom pest eller kolera.
Yngvejos Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Kjørte amcar for første gang, dritten brøt ned. Venter på NAF nå Mye deilig ute på veien i Oslo akkurat nå Amcars er tingen når det gjelder cruisin'. Selv noe så enkelt og smått som en Ford Mustang av den første typen fra midten av 60-tallet (og den er liten til å være amerikansk) gir den rette følelsen. V8 motoren på 4727 cm3 gir med sine 414 Nm et helt greit spark i ryggen og lyden er den rette... klassisk amerikansk dyp brumming. Amerikanerne skjønte helt klart hva et skikkelig dreiemoment gjør med en bil sånn ca. 50 år før europeerne. Interessant nok mangler Mustangen heller ikke hestekrefter... 228 stk. er helt greit det også for en 46 år gammel bil som ikke er stort større enn en E36... Jeg må si at jeg foretrekker europeiske motorer og biler hvor effekt og vekt er like viktig som moment. De siste dagene har jeg vekslet mellom e39 530d med 245hk/500nm og E30 med 205hk/268nm. På papiret høres 530en overlegen ut, men du verden så mye bedre e30en går. Min erfaring med amerikanere er at de i utgangspunktet går meget dårlig, har en halv omdreining dødgang på rattet og spinner ved akselerasjon fordi de kjører på hardplastdekk.
noekult Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Kjørte amcar for første gang, dritten brøt ned. Venter på NAF nå Mye deilig ute på veien i Oslo akkurat nå Amcars er tingen når det gjelder cruisin'. Selv noe så enkelt og smått som en Ford Mustang av den første typen fra midten av 60-tallet (og den er liten til å være amerikansk) gir den rette følelsen. V8 motoren på 4727 cm3 gir med sine 414 Nm et helt greit spark i ryggen og lyden er den rette... klassisk amerikansk dyp brumming. Amerikanerne skjønte helt klart hva et skikkelig dreiemoment gjør med en bil sånn ca. 50 år før europeerne. Interessant nok mangler Mustangen heller ikke hestekrefter... 228 stk. er helt greit det også for en 46 år gammel bil som ikke er stort større enn en E36... Jeg må si at jeg foretrekker europeiske motorer og biler hvor effekt og vekt er like viktig som moment. De siste dagene har jeg vekslet mellom e39 530d med 245hk/500nm og E30 med 205hk/268nm. På papiret høres 530en overlegen ut, men du verden så mye bedre e30en går. Min erfaring med amerikanere er at de i utgangspunktet går meget dårlig, har en halv omdreining dødgang på rattet og spinner ved akselerasjon fordi de kjører på hardplastdekk. Bilen hadde drittkvalitet. Den er godkjent for 3 personer foran og setene/"racing sofaen" foran var mykere enn sofaen hjemme. Bilen var "compact" men likevel dritsvær. Den hadde "sportsdempere" men de var mykere enn det en Mercedes fra 90-tallet har. Dødgangen var av en helt annen verden. Servoen var silkemyk. Deilige V8-brumlnga var på plass og det var deilig Tror den hadde V8 5.-etellerannet liter og under 200 hk Men dreiemomentet var tilstede og holdt til en slik bil - 30% av kreftene har vel forsvunnet i løpet av åra Fikk aldri trygghetsfølelse i den dog, selv om den sikkert veier opp mot 1700-1800 kg. MEN! Jeg tror jeg aldri har kost meg mer ved cruising. Bare kjøre rundt i normal hastighet med sola i tryne og koble helt av. Tror jeg skjønte AmCar greia i dag Kan ikke finne på å kjøpe meg en, altfor mange andre europeere og japanere som jeg vil bruke penga på. Men turen i dag var gøy, på like inntrykksfull måte som om jeg var ute og kjørte en M3. Forskjellige opplevelser, men som bilopplevelse er begge type opplevelsene helt oppi der. Ser enda mer frem til å kjøpe min old school Fiat 500 nå, tror jeg kommer til å kose meg i hjel på slike solfylte helgedager, selv om jeg egentlig er sportsbilmann
Fredrik Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Jeg må si at jeg foretrekker europeiske motorer og biler hvor effekt og vekt er like viktig som moment. De siste dagene har jeg vekslet mellom e39 530d med 245hk/500nm og E30 med 205hk/268nm. På papiret høres 530en overlegen ut, men du verden så mye bedre e30en går. Min erfaring med amerikanere er at de i utgangspunktet går meget dårlig, har en halv omdreining dødgang på rattet og spinner ved akselerasjon fordi de kjører på hardplastdekk. Klart, men på 40, 50, 60 og halve 70-tallet var amerikanske bruksbiler tildels fullstendig overlegne tilsvarende europeiske biler. Situasjonen er en annen idag og det skal bli spennende å se hva amerikanerne gjør i tiden fremover. Jeg tror ikke at vi har hørt det siste ordet fra den kanten. Spesielt Ford gjør det bra om dagen og hadde bl.a et overskudd på rundt 30 milliarder kroner i 2010. Amerikanerne kan forøvrig absolutt bygge kompetente biler hvis de vil. Chevrolet Corvette er et meget godt eksempel i denne sammenhengen. Dagens Corvette ZR1 har tildels glimrende kjøreegenskaper... mye takket være en vekt på relativt lave 1500 Kg. V8 motoren på 6162 cm3 yter 647 HK ved 6500 rpm og intet mindre enn 819 Nm ved 3800 rpm. Dette er nok til at den klarer 0-100 Km/t på 3,4 sekunder og en topphastighet på 330 Km/t.
Fredrik Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Et par-tre gamle favoritter en alminnelig lørdags kveld...
///FredriK.S Skrevet Mai 7, 2011 Skrevet Mai 7, 2011 Noen som skal til Øvrevoll Sporsvogn bilutstilling morgen?
Anbefalte innlegg