Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om man vinner 216mill, så kunne man ført over 16mill på brukskonto ( :mrgreen: ) , satt resterende 200mill på høyrentekonto (si 5%), og dette vil rente seg 10mill i året, som man kan leve på neste år. Da kan man i utgangspunktet leve på 10mill i året og fortsatt ha 200mill til gode når man faller under torva :lol: Ikke at et er noe poeng, mén. ;)

Hehe det regnestykket det har jeg tenkt og drømt på noen ganger og ! Må vel sikkert skatte halvparten, men dog 5mill igben ! ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Bør vel merke økning på 487NM om ikke annet. :)

500nm bør jeg merke ja! :D Er også justerbar denne chipen så blir sikkert totalhavari om en liten stund etter jeg har testa litt grenser :P

Støtte forresten på en Koenigsegg CCX-R idag i Sandvika(tunnelen) retning Hønefoss! Har fortsatt litt vondt i øra, da CCX-Ræn ga full gass rett ved siden av meg og ut tunnelen!! Herrejesus for en lyd!!! :D=P~[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp dette som er det helt geniale med Porsche. De tar premiumpriser for både de ekte Porsche modellene (911, Boxster/Cayman og Panamera) og "hybridene" Cayman og snart Macan. Economy of scale kalles dette og BMW gjør det samme med Mini, 1-serien og innstegsmodellene i 3-serien (les: de har bl.a PSA (Peugeot & Citroën) motorer... :)

Man kan ikke sammenlikne Porsches bruk av VAG deler med BMW sitt motor samarbeide med PSA, en MINI er ett nisjeprodukt som består av 70 prosent BMW deler så denne relasjonene kan ikke sammenliknes med Porsche og VAG :) Forøvrig så er innstegsmotorene som også finnes i PSA utviklet av BMW, med innspill fra PSA for å også passe deres modeller.

Kjøper man en BMW i dag så er fortsatt mesteparten av bilen BMW, ikke alle merker det er slik med lengere desverre :) En av fordelene med merker fra en mindre og mer selvstendig bilprodusent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en artikkel! :shock:

http://www.dagbladet.no/2013/05/15/nyheter/voldtekt/hevn/tiltale/27180639/

Utroskap i Oslo fikk konsekvenser.

Kudos til ektemannen som tok saken i sine egne hender :applause: (og den applausen mener jeg!)

Hæ? Om du på noen måte klarer å rettferdiggjøre slik mishandling av en mann så hadde jeg vurdert å sjekka meg inn til et par ukers psykisk vurdering...

Hadde det vært en overfallsvoldtekt kunne jeg kanskje vært enig i at han fortjente en god fysisk avstraffelse, men dette var da helt klart under samtykke fra kjerringa..

Uansett så mister jeg mer og mer trua på verden.. leser stadig om mer og mer jævelsk dritt i media.. Veldig gla for at jeg bor såpass øde at jeg er skjermet for det meste av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle jo starte ett litt alternativt foretak sammen, wicky! Hva med etpar sånne som firmabiler? :mrgreen:

[ Bilde ]

Jeg liker alternative firmaer... hmm... kanskje vi skulle starte... "Undercover A/S"?

Haha, ikke dumt! Forrige gang vi diskuterte det foreslo du black&white elns :lol::mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Om du på noen måte klarer å rettferdiggjøre slik mishandling av en mann så hadde jeg vurdert å sjekka meg inn til et par ukers psykisk vurdering...

Hadde det vært en overfallsvoldtekt kunne jeg kanskje vært enig i at han fortjente en god fysisk avstraffelse, men dette var da helt klart under samtykke fra kjerringa..

Uansett så mister jeg mer og mer trua på verden.. leser stadig om mer og mer jævelsk dritt i media.. Veldig gla for at jeg bor såpass øde at jeg er skjermet for det meste av det.

100% enig, jeg stussa litt over det innlegget selv.. For alt vi vet visste ikke karen kjerringa var utro med at hun var opptatt engang!

Ikke lenge til jeg drister meg nedover Europa nå, får satse på at jeg er større&sterkere enn alle potensielle manneovergripere [-o<:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sammenlikne Porsches bruk av VAG deler med BMW sitt motor samarbeide med PSA, en MINI er ett nisjeprodukt som består av 70 prosent BMW deler så denne relasjonene kan ikke sammenliknes med Porsche og VAG :) Forøvrig så er innstegsmotorene som også finnes i PSA utviklet av BMW, med innspill fra PSA for å også passe deres modeller.

Kjøper man en BMW i dag så er fortsatt mesteparten av bilen BMW, ikke alle merker det er slik med lengere desverre :) En av fordelene med merker fra en mindre og mer selvstendig bilprodusent...

Det er utrolig hva du vet, men da vet du sikkert også hvor mange VAG deler det er i en 991... eller f.eks i en 981/981c. Prøv å lese mitt innlegg én gang til... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett fra en konsument sitt ståsted observerer jeg følgende.

At det ikke er til å slå under en stol at det meste av VAG produktene (skoda, vw, seat, Audi) kan bli sett som "en produsent", med mange deler, motorer og teknikk/platformer på kryss og tvers.. Hvor den egentlige forskjellen kun ligger i hvilken "avdeling" bilen er satt sammen og det er brandingen til det enkelte merket som står for den egentlige verdien i bilen. Her innunder materialvalg, design, reklame etc.

Hvordan det står til med de øvrige merkene i konsernet har ikke jeg grunnlag for å uttale meg om, men en viss smitteeffekt er det jo. (lambo vs r8, touraeg vs Cayenne etc)

Bmw, PSA og Mini er milevis fra hverandre her. Det samme med Rolls Royce. Den eneste modellen det kan trekkes et par paralleller på er x5 vs range rover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...