Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror han trakk seg litt tilbake etter tvisten rundt salget av E30'en. Synd, han var en kjempefin ressurs for bimmers :)

Ja, har tenkt en del på det jeg også! pratet en god del med han på facebook i tillegg til bimmers, men nå har han forsvunnet helt, prøvde og sende han en PM her for noen uker siden, uten noe form for svar :shock:

Han forsvant også fra MSN gruppa rimelig kjapt, Han kjente det nok på kroppen, kommer nok tilbake. Hyggelig fyr

Ja, tror du det?

Han forsvant jo fra facebook og.. Hadde jo skjønt det om han hadde trekt seg fra bimmers en stund mtp. salget av e30n... Men rart at han trekker seg fra alle sosiale medier da! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang foringbytte e34, med riktig verktøy går det fort. Har et sett fra Biltema med gjengestenger og div kopper. Byttet alle4foringene foran på en e34 igår. Gikk lett. Ene kødda litt med å gå inn skeivt Men fikk mokka det til.

Settet koster riktignok 2000kr da. Så ekke billig. Men passer til det meste av foringer. Kan og brukes på presse. Er kopper med 2mm forskjellige dimm der.

Hvis du bor/er i nærheten av østfold\sarpsborg kan jeg bytte for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer Yngvejos langs veiene fra tid til annen, og synes også det er synd han valgte å trekke seg tilbake.

Jeg synes også han fikk fikk ufortjent mye "pepper" fra tredjepartspersoner som ikke hadde noe med saken å gjøre, så jeg forstår han jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vi har en nabo som er en ung alene mor og akkurat nå har hun herrebesøk. Ikke noe galt i det, for all del....meeen det er bare det at soveromsvinduet står åpent og de er veldig høylytte :oops: Vi hadde nettopp besøk som reiste og de kunne høre dem over 20 meter nedi veien.... :shock:

Hvordan får man fram og forteller at hun bør lukke vinduet nestegang, er jo litt sjenerene og flaut for oss også... :?

Du kan for eksempel dele telefonnummeret til et anstendig antall medlemmer her inne, så kan vi sende en sms å be henne dempe seg litt, evt lukke vinduet neste gang. :lol:

Edit; evt møte opp med en voksen "heiagjeng" neste gang det står på som værst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang foringbytte e34, med riktig verktøy går det fort. Har et sett fra Biltema med gjengestenger og div kopper. Byttet alle4foringene foran på en e34 igår. Gikk lett. Ene kødda litt med å gå inn skeivt Men fikk mokka det til.

Settet koster riktignok 2000kr da. Så ekke billig. Men passer til det meste av foringer. Kan og brukes på presse. Er kopper med 2mm forskjellige dimm der.

Hvis du bor/er i nærheten av østfold\sarpsborg kan jeg bytte for en billig penge.

Presse er ikke noe problem. det har vi på jobb. i verste fall får jeg en av mekanikerne til å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han trakk seg litt tilbake etter tvisten rundt salget av E30'en. Synd, han var en kjempefin ressurs for bimmers :)

Ja, har tenkt en del på det jeg også! pratet en god del med han på facebook i tillegg til bimmers, men nå har han forsvunnet helt, prøvde og sende han en PM her for noen uker siden, uten noe form for svar :shock:

Han forsvant også fra MSN gruppa rimelig kjapt, Han kjente det nok på kroppen, kommer nok tilbake. Hyggelig fyr

Jeg vil bare si at jeg også synes det er dumt at han ikke er aktiv lenger.

Orker ikke en ny diskusjon ang problemene vi hadde mtp handelen, men vi kom til en enighet der vi begge egentlig aksepterte det, men ingen var helt fornøyd. Jeg ville helst heve kjøpet og han ville ikke gi så mye tilbake som vi til slutt ble enige om.

Jeg kan også si at jeg egentlig ikke ville ligge ut problemene offentlig her inne. Men følte at det var helt feil at jeg skulle ta alt tapet, for det er ikke tvil om at jeg ga alt for mye for en bil som skulle i utgangspunktet være mye bedre forfatning enn den var.

Etter mye mail frem og tilbake der jeg sa at jeg vurderte å trekke inn advokat så avblåste han meg totalt og sa at handelen var ferdig fra hans side.

Det var da etter noen dager jeg la ut bildene offentlig i et siste håp om at han skulle forandre mening og at vi kunne komme til enighet.

Veldig synd, og han skrev at det var barnslig av meg å gjøre det. Noe jeg tildels kan være enig i, men jeg prøvde først privat og jeg kunne ikke fatte at akkurat Yngvejos som hadde vært så "oppegående og aktiv" i så mange år ikke ville være med og ta ansvar for bilen han solgte meg.

Har alltid hatt godt inntrykk og sett på han som en god ressurs for forumet...

I dag er bilen oppe og går igjen og det har tatt vanvittig mange uforutsette timer i garasjen, men det positive må jo være at nå vet jeg selv "alt" med bilen og kosehobbyen kan begynne :)

Om Yngve vil begynne og være aktiv her inne igjen så ønsker jeg han velkommen tilbake og saken er glemt for min del! Jeg ser fremover og skal kose meg mye bilen i tiden som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan for eksempel dele telefonnummeret til et anstendig antall medlemmer her inne, så kan vi sende en sms å be henne dempe seg litt, evt lukke vinduet neste gang. :lol:

Edit; evt møte opp med en voksen "heiagjeng" neste gang det står på som værst. :)

Hehe, ja det hadde vel vært noe :wink: Ho kjører jo BMW så kanskje ho er her inne å har lest budskapet :P

Den siste der var akkurat det kameraten min også foreslo, gi en skikkelig applaus når de kommer i "mål" :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt en del på det jeg også! pratet en god del med han på facebook i tillegg til bimmers, men nå har han forsvunnet helt, prøvde og sende han en PM her for noen uker siden, uten noe form for svar :shock:

Han forsvant også fra MSN gruppa rimelig kjapt, Han kjente det nok på kroppen, kommer nok tilbake. Hyggelig fyr

Jeg vil bare si at jeg også synes det er dumt at han ikke er aktiv lenger.

Orker ikke en ny diskusjon ang problemene vi hadde mtp handelen, men vi kom til en enighet der vi begge egentlig aksepterte det, men ingen var helt fornøyd. Jeg ville helst heve kjøpet og han ville ikke gi så mye tilbake som vi til slutt ble enige om.

Jeg kan også si at jeg egentlig ikke ville ligge ut problemene offentlig her inne. Men følte at det var helt feil at jeg skulle ta alt tapet, for det er ikke tvil om at jeg ga alt for mye for en bil som skulle i utgangspunktet være mye bedre forfatning enn den var.

Etter mye mail frem og tilbake der jeg sa at jeg vurderte å trekke inn advokat så avblåste han meg totalt og sa at handelen var ferdig fra hans side.

Det var da etter noen dager jeg la ut bildene offentlig i et siste håp om at han skulle forandre mening og at vi kunne komme til enighet.

Veldig synd, og han skrev at det var barnslig av meg å gjøre det. Noe jeg tildels kan være enig i, men jeg prøvde først privat og jeg kunne ikke fatte at akkurat Yngvejos som hadde vært så "oppegående og aktiv" i så mange år ikke ville være med og ta ansvar for bilen han solgte meg.

Har alltid hatt godt inntrykk og sett på han som en god ressurs for forumet...

I dag er bilen oppe og går igjen og det har tatt vanvittig mange uforutsette timer i garasjen, men det positive må jo være at nå vet jeg selv "alt" med bilen og kosehobbyen kan begynne :)

Om Yngve vil begynne og være aktiv her inne igjen så ønsker jeg han velkommen tilbake og saken er glemt for min del! Jeg ser fremover og skal kose meg mye bilen i tiden som kommer!

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg om det er forskjell på BMW E87 (Mk1 1-serie) sine 118d og 120d motorer? Leser litt på nett og det er mange diskusjoner rundt 120d sine "timing chain failures". Begge er da 2-litere, men er det samme motor?

Vurderer å bytte bil i august, har disse valgene:

Audi TT

Regner med at den er kjedelig å kjøre...

BMW 118d E87

Diesel... Men leser at de er turtallsvillige så det er levbart.

BMW 320Ci E46

Rust på de fleste tidligste virker det som.

BMW Z3

De med rekkeseksere koster over budsjett... Vil helst bare ha 1 bil så denne utgår nok uansett...

Ford Focus ST170

Finner bare ihjelkjørte eksemplarer...

Honda Integra Type R

Samme minus som Focusen...

Mini Cooper S

Kanskje det?

Lexus IS200 Sport

Litt kjedelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus er kjedelig her i fra til måneden. Det er en overprisa toyota, men da med mangel på den samme kvaliteten. Har reparert mange lexuser og jeg er ikke videre imponert. Fattern har samme brytere i sin hiace som en av lexusen til over 500k på bruktmarkedet hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som husker idioten i M5'n på Youtube!?

Noen sier han ikke kjørte selv, noen sier han gjorde. Hvem veit. Gikk galt tilslutt...

nufrpq7bh7cswvyz8l72.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus er kjedelig her i fra til måneden. Det er en overprisa toyota, men da med mangel på den samme kvaliteten. Har reparert mange lexuser og jeg er ikke videre imponert. Fattern har samme brytere i sin hiace som en av lexusen til over 500k på bruktmarkedet hadde.

Såpass ja. Vært nysgjerrig på de siden de kom, ser ut kjekke gentlemans-sedaner, men kanskje ikke det jeg er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg om det er forskjell på BMW E87 (Mk1 1-serie) sine 118d og 120d motorer? Leser litt på nett og det er mange diskusjoner rundt 120d sine "timing chain failures". Begge er da 2-litere, men er det samme motor?

Vurderer å bytte bil i august, har disse valgene:

Audi TT

Regner med at den er kjedelig å kjøre...

BMW 118d E87

Diesel... Men leser at de er turtallsvillige så det er levbart.

BMW 320Ci E46

Rust på de fleste tidligste virker det som.

BMW Z3

De med rekkeseksere koster over budsjett... Vil helst bare ha 1 bil så denne utgår nok uansett...

Ford Focus ST170

Finner bare ihjelkjørte eksemplarer...

Honda Integra Type R

Samme minus som Focusen...

Mini Cooper S

Kanskje det?

Lexus IS200 Sport

Litt kjedelig?

Klarer du å leve med interiøret i de tidlige cooper s, antar jeg at det er det beste valget. Obs- de første hadde noe motorproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...