Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skål med et glass rødvin i finværet ;) 1.5 uke til sommerferien starter. Blir vakkert!

Jepp... det blir deilig. Jeg ser frem til Sydtyskland, Sveits, den franske og italienske rivieraen samt et par interessante fjelloverganger i Alpene. Alt sammen i en fabelaktig 2003 E46 318d Touring med godt og vel 335000 Km på telleren... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det blir deilig. Jeg ser frem til Sydtyskland, Sveits, den franske og italienske rivieraen samt et par interessante fjelloverganger i Alpene. Alt sammen i en fabelaktig 2003 E46 318d Touring med godt og vel 335000 Km på telleren... :P

Du sikter deg vel inn på 400 000 km nå :) Bør ikke være noe problem for denne bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opne beholderen til servooljen og se om der er servoolje. Sitter Liten svart beholder somregel, sitter en plass rundt motorn (ofte forran).

Vet du hvor den sitter på m43 da? :)

Åfy faen, Du kan begynne med og åpne panseret og muligens instruksjonsboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opne beholderen til servooljen og se om der er servoolje. Sitter Liten svart beholder somregel, sitter en plass rundt motorn (ofte forran).

Vet du hvor den sitter på m43 da? :)

Åfy faen, Du kan begynne med og åpne panseret og muligens instruksjonsboka

Det tror du ikke jeg har gjort? Men hvordan kommer jeg til der? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme til under panseret er egentlig ganske enkelt, bare stikk hånda under det åpne panseret :)

Instruksjonsboka ligger vanligvis i hanskerommet, dette har ett håndtak som du må dra i for å åpne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det blir deilig. Jeg ser frem til Sydtyskland, Sveits, den franske og italienske rivieraen samt et par interessante fjelloverganger i Alpene. Alt sammen i en fabelaktig 2003 E46 318d Touring med godt og vel 335000 Km på telleren... :P

Du sikter deg vel inn på 400 000 km nå :) Bør ikke være noe problem for denne bilen!

Hehehe... jeg tar en dag av gangen, men det går jo litt sport i å holde bilen kjørende som normalt. Den bare går som normalt og er egentlig ganske kjedelig så langt. Jeg tror allikevel ikke at jeg skal presse bil eller motor på vei sydover. Jeg satser på å holde 120-130 Km/t stort sett hele veien med cruisekontrollen aktivert. Kanskje med et par korte avbrekk opp mot 180-190 Km/t. Stort sett som normalt med andre ord... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg tar en dag av gangen, men det går jo litt sport i å holde bilen kjørende som normalt. Den bare går som normalt og er egentlig ganske kjedelig så langt. Jeg tror allikevel ikke at jeg skal presse bil eller motor på vei sydover. Jeg satser på å holde 120-130 Km/t stort sett hele veien med cruisekontrollen aktivert. Kanskje med et par korte avbrekk opp mot 180-190 Km/t. Stort sett som normalt med andre ord... :)

Ja jeg må jo si at det er imponerende, hadde ikke vært fullt så imponerende med en solid M54 sekser :) Er ett kvalitetsstempel at bilen holder og har vært såpass problemfri som jeg har fått inntrykk at det har.

Jeg satser på å beholde E34en i mange år framover, ser ikke noe poeng i å kvitte meg med denne. Den koster meg så lite å eie og var såpass billig i innkjøp at denne beholder jeg, har nettopp byttet olje på Automaten og skal bytte på diffen også så sikrer vi driftsikkerheten for fremtiden også. Har kostet meg 900 kr (en bremsekaliper) i uforutsette reparasjoner på 1,5 år og 15 000 km, ikke så galt for en 19 år gammel bil som ble kjøpt inn for 18 lapper :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må jo si at det er imponerende, hadde ikke vært fullt så imponerende med en solid M54 sekser :) Er ett kvalitetsstempel at bilen holder og har vært såpass problemfri som jeg har fått inntrykk at det har.

Jeg satser på å beholde E34en i mange år framover, ser ikke noe poeng i å kvitte meg med denne. Den koster meg så lite å eie og var såpass billig i innkjøp at denne beholder jeg, har nettopp byttet olje på Automaten og skal bytte på diffen også så sikrer vi driftsikkerheten for fremtiden også. Har kostet meg 900 kr (en bremsekaper) i uforutsette reparasjoner på 1,5 år og 15 000 km, ikke så galt for en 19 år gammel bil som ble kjøpt inn for 18 lapper :wink:

Det skal vanskelig gjøres å kjøre bedre billigere for å si det på den måten. Pass på rusten... når den først kommer så går det fort. Mekanisk er E34 solid som få og alminnelig vedlikehold + skifte av olje, som du påpeker, holder lenge. Jeg satser på at vår E46 kan klare strabasene med litt ekstra oppmerksomhet på rusten. Venstre forskjerm må skiftes til høsten og høyre fordør til neste år. Under er bilen stadig veldig fin, men ekstra oppmerksomhet kreves hvis den skal forbli like fin i årene som kommer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor den sitter på m43 da? :)

Åfy faen, Du kan begynne med og åpne panseret og muligens instruksjonsboka

Det tror du ikke jeg har gjort? Men hvordan kommer jeg til der? :P

Jeg tror nok det er best du setter bilen på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...