Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er klart at når man er over 80 millioner mennesker på et område som bare er litt større enn Norge trenger man noen kjøreregler for hva som er god oppførsel

Det er litt feil det der, det er Norge som er bare litt større en Tyskland :) Norge er 385 199 km2 og Tyskland er 357 021 km2, Norge er rangert som nummer 62 over land i areal og Tyskland følger tett innpå som nummer 64 :)

Jada... Norge er kjempestort med Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen, Bouvetøya og et kakestykke av Sydpolen. Problemet er at der bor det stort sett ikke mennesker. Ergo er den delen av Norge som er viktig kun 323802 Km2 stort (altså fastlands Norge). Tyskland er litt større med sine 357114 Km2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... Norge er kjempestort med Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen, Bouvetøya og et kakestykke av Sydpolen. Problemet er at der bor det stort sett ikke mennesker. Ergo er den delen av Norge som er viktig kun 323802 Km2 stort (altså fastlands Norge). Tyskland er litt større med sine 357114 Km2.

Svalbard og Jan Mayen er da Norge, kan ikke begynne å dele opp landet etter hva som passer best i diskusjonen. Det er da norsk land og jord og det bor Nordmenn der, skal man begynne å trekke i fra ting så kan man jo hoppe over Hawaii, Alaska og Florida Keys når det gjelder USA også da? Eller Kanariøyene og Balearene (Ibiza og Mallorca) når det gjelder Spania, kan ikke la spørsmålet om deler av landet ikke er fastland bety noe eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om kjørekultur og i den sammenheng er det interessant å vite hvor mange kilometer veier det er på Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen, Bouvetøya og Dronning Maud´s land. Jeg gjetter på ca. 60 Km.

Forøvrig er Grønland og Færøyene også en del av det danske kongeriket. 2220093 Km2 stort og mye større enn det totale Norge (les: Dronning Maud´s land er ikke en del av kongeriket Norge). La oss holde oss til fastlands Norge. Det er egentlig stort nok når alt kommer til veier og trafikkultur... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om kjørekultur og i den sammenheng er det interessant å vite hvor mange kilometer veier det er på Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen, Bouvetøya og Dronning Maud´s land. Jeg gjetter på ca. 60 Km.

Forøvrig er Grønland og Færøyene også en del av det danske kongeriket. 2220093 Km2 stort og mye større enn det totale Norge (les: Dronning Maud´s land er ikke en del av kongeriket Norge). La oss holde oss til fastlands Norge. Det er egentlig stort nok når alt kommer til veier og trafikkultur... :wink:

Ja du får bare lage dine egne regler for hva som skal gjelde i en diskusjon, Norge er større enn Tyskland og ferdig med det :) Hvis du vil trekke ifra Svalbard og Jan Mayen så får du opplyse om det, slik att du ikke feilinformerer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg faktisk til ramadan...se om kroppen klarer utfordringene! Viktigste er å ikke spise/drikke...men like viktig er det å ikke bli sur og banne etc...og det er faktisk verre enn å ikke spise... jeg blir alltid gretten når jeg er sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg faktisk til ramadan...se om kroppen klarer utfordringene! Viktigste er å ikke spise/drikke...men like viktig er det å ikke bli sur og banne etc...og det er faktisk verre enn å ikke spise... jeg blir alltid gretten når jeg er sulten...

Er dere muslimer alle sammen? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg faktisk til ramadan...se om kroppen klarer utfordringene! Viktigste er å ikke spise/drikke...men like viktig er det å ikke bli sur og banne etc...og det er faktisk verre enn å ikke spise... jeg blir alltid gretten når jeg er sulten...

Er dere muslimer alle sammen? :roll:

Hvertfall tre stk. her inne i tulletråden. Snikislamiseringsplanene er avslørt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskere og kjørekultur.. Greit nok at de gjør et godt eksempel i hjemlandet sitt, men det er ingen som er verre til å lage kø, uten å slippe forbi når de først kommer til norge.

De jeg irriterer meg mest over i trafikken, er faktisk tyskerne..

Jeje.. Gleder meg til roadtrip jeg nå. Bergen-kongsvinger i morgen.. :) blir videre til sverige for harryhandel og tusenfryd på tirsdag:)

Angående fasting er det en glimrende øvelse uavhengig hvilken religion (eller ikke) man tilhører.. Prøv en 48timers økt, uten mat og drikke, så blir man fort takknemlig for hva man faktisk har.. I sammenligning til våre "problemer" angående veistandarden og årsavgift, er faktisk nettopp sult et reelt problem for altfor mange mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om kjørekultur og i den sammenheng er det interessant å vite hvor mange kilometer veier det er på Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen, Bouvetøya og Dronning Maud´s land. Jeg gjetter på ca. 60 Km.

Forøvrig er Grønland og Færøyene også en del av det danske kongeriket. 2220093 Km2 stort og mye større enn det totale Norge (les: Dronning Maud´s land er ikke en del av kongeriket Norge). La oss holde oss til fastlands Norge. Det er egentlig stort nok når alt kommer til veier og trafikkultur... :wink:

Ja du får bare lage dine egne regler for hva som skal gjelde i en diskusjon, Norge er større enn Tyskland og ferdig med det :) Hvis du vil trekke ifra Svalbard og Jan Mayen så får du opplyse om det, slik att du ikke feilinformerer :wink:

Nå må du slutte å kverulere. I denne diskusjonen snakket vi egentlig om trafikk og kjørekultur. Da blir det bare tullete å komme trekkende med Svalbard, Bjørnøya, Jan Mayen og Bouvetøya. Det er greit nok å rope Hurra for Norge (noe jeg selvfølgelig er enig i), men alt til sin tid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...