Julianv Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Takk for det! Kom på 11600.. Sure penger og iallefall surt arbeid mtp at det er verkstedet sin feil. Hadde de bare gjort jobben sin og kontrollert oljetrykket så hadde de kunne festet mutteren på oljepumpen igjen og vi kunne kjørt trygt hjem..
Thundercoil Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Ja, rød oljelampe er jo ikke bare på pynt. Blir å bytte den mutteren ved neste oljeskift. Hadde du forresten delenummer på den? (var det fra ZHP+loctite?)
Julianv Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Nei kan ikke fatte og forstå at det er vanlig å kjøre rundt med en bil som kommer inn med rød oljelampe. Det høres lurt ut, men tror det er et lite helvette å bytte den med motor i bilen.. Tror faren er stor for at du må slippe ned forstillingen for å få av bunnpannen.. Du kan montere ZHPmutter og locktite, men ville anbefalt den "låse-enheten" som finnes. De løsner selv med sveist mutter..
RS-Heggem Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Er en på forumet her som har den. Skal snakke litt med han. Var også diselpartikkelfilter. Er vell dyrt om det må byttes ? Med tanke på km stand da ? Nå kom vel ikke E46 med partikkelfilter da vel? Ihvertfall ikke preface. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Tragiske mennesker... http://www.abcnyheter.no/motor/2013/08/ ... a-bilkjoep Det at den norske bilparken stadig blir eldre og utdatert pga høye avgifter tenker de ikke på, mange liv kunne vært spart med lavere bilavgifter....
Thundercoil Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Ja, okei. Ser faktisk ut som det er grei plass på min, men litt demontering er vel ikke så farlig. Vet du hvor man får kjøpt den låse-dingsen? Haha. Eller tenker du på hjemmelaget splint elns?
Hawkon88 Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Tragiske mennesker... http://www.abcnyheter.no/motor/2013/08/ ... a-bilkjoep Det at den norske bilparken stadig blir eldre og utdatert pga høye avgifter tenker de ikke på, mange liv kunne vært spart med lavere bilavgifter.... Det er vel ikke veldig populært å si det, men om man hadde senket avgiftene i parallellt med heving av bensin/diesel avgiftene så får man ønsket effekt. Staten beholder inntektene, folket får nyere biler- og klimaregnskapet går ned på sikt- samt den samfunnsøkonomiske gevinsten da det blir færre skader og drepte i trafikken.. Feks en e60m5 er uaktuelt for meg i dag pga pris, men ikke pga forbruk. Hvis da e60m5 hadde kostet 200 000 som de gjørt i england med en normal avgiftspolitikk, men bensinen koster 30kr literen så hadde jeg kanskje valgt e91 320d likevel..
-Roger- Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Tragiske mennesker... http://www.abcnyheter.no/motor/2013/08/ ... a-bilkjoep Det at den norske bilparken stadig blir eldre og utdatert pga høye avgifter tenker de ikke på, mange liv kunne vært spart med lavere bilavgifter.... Nja, enig med at vi har skyhøye avgifter. Det er ikke tvil om, men likevel har jeg følelsen av at bilparken blir faktisk nyere og nyere enn den var før til tross for avgiftene? – Det er fullt mulig å parkere den siste norske personbilen med fossilt utslipp innen 2040. Jeg er imponert over at norske bilkjørere i så stor grad kjøper elbil eller hybridbil allerede nå, sier miljøvernminister Bård Vegar Solhjell. Nei, det er ikke rart med tanke på avgiftsnivået vi har i dag. Den setningen der burde jo egentlig være grunn nok for han til å forstå at avgiftene er høye nok (altfor høye) pr i dag.
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Det er vel ikke veldig populært å si det, men om man hadde senket avgiftene i parallellt med heving av bensin/diesel avgiftene så får man ønsket effekt. Staten beholder inntektene, folket får nyere biler- og klimaregnskapet går ned på sikt- samt den samfunnsøkonomiske gevinsten da det blir færre skader og drepte i trafikken.. Jeg er forsåvidt også enig idet du seier der, å heller legge avgiftene over på bruken av bil. Men hva da med bilnæringen?
Fredrik Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Er en på forumet her som har den. Skal snakke litt med han. Var også diselpartikkelfilter. Er vell dyrt om det må byttes ? Med tanke på km stand da ? Nå kom vel ikke E46 med partikkelfilter da vel? Ihvertfall ikke preface. Jeg er litt usikker når det gjelder E46 330d, men ingen av de andre E46 dieselmodellene kom med partikkelfilter (og jeg tror heller ikke at E46 330d gjorde dette). Det er sikkert egentlig katalysatoren det handler om og den er dessverre heller ikke helt billig.
[space] Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Har nå brukt startkabler på bmwen 4 ganger! Nå slutter jeg å kjøre med park og tåkelys... Kun automatiske kjørelys fra nå av!
Julianv Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Ja, okei. Ser faktisk ut som det er grei plass på min, men litt demontering er vel ikke så farlig. Vet du hvor man får kjøpt den låse-dingsen? Haha. Eller tenker du på hjemmelaget splint elns? Såvidt jeg fikk med meg på nettet så må motor enten løftes litt eller travers slippes litt for å få av bunnpannen, men det ser du nå fort.. Tja kan se om jeg finner linken igjen, men er en fyr i statene som har startet produksjon av en form for avlåsing av mutteren som bruker hullene i drevet som lås. Skal visst være skuddsikkert! Vis ikke kan du jo gutse på at det holder med splint eller evt sveis. Så bilde fra han som hadde sveist, og den sveisen sprakk faktsik og mutteren var like løs igjen Det var etter ca 20t på bane, og det er jo ikke mye.
Tzunami Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 ":3a3vrhb9]Har nå brukt startkabler på bmwen 4 ganger! Nå slutter jeg å kjøre med park og tåkelys... Kun automatiske kjørelys fra nå av! Opplevde det på 523'n med ledpærer i tåkelys, at den ikke kunne stå lenge på tenning før batteriet var flatt, men alle 3 har fungert fint med park/tåke/usblink 24/7 ellers
Haukefer Skrevet August 15, 2013 Skrevet August 15, 2013 Sagt ja til en ekstra uke på sjøen nå, 6.5 uker fra kjæresten og datteren kjenner jeg blir litt lenge ja jaja, litt ekstra cash er jo aldri feil Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anbefalte innlegg