Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Men UPen var knall tøff, synes nesten de er litt små kule som originale også jeg :)

Jeg er helt enig... Up!´en er en oldschool hatchback så det holder på den gode måten. Man er i kontakt med veien, får god feedback i rattet, sitter lavt og føler at man faktisk kjører bilen. Helt uten å ville det har Volkswagen truffet en viktig nerve hos mange og bilen selger som hakka møkk tiltross for en effekt på kun 60-75 HK... dog veier den ikke mer enn 925 Kg... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange biler som _ser_ bra ut, og tilsynelatende virke komfy, men når man skal bruke det, er det bare totalt uinspirerende og kjedelig.. Vag er jo verdensmestere på nettopp dette..

Jeg er faktisk ganske enig på dette området. Har hatt fler VW enn BMW i min familie, da etterhverandre gjennom mange år. En E39 fra 97 syntes jeg var mye bedre å kjøre/sitte i enn i en Passat 06' Highline.

Golf finner jeg ikke inspirerende i det heletatt. Smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange biler som _ser_ bra ut, og tilsynelatende virke komfy, men når man skal bruke det, er det bare totalt uinspirerende og kjedelig.. Vag er jo verdensmestere på nettopp dette..

Det kan jeg signere på, satt i en 1.6 diesel golf 6 stv leiebil, hadde den i disp. i 3 dager og gjorde ca 7-8 timer kjøring.. standard utgave med minimalt av utstyr. Er nok det med at den var så ``plain`` som skuffet meg, men hadde den hatt masse utstyr så ville den, som de fleste nye biler gitt meg mye mer.

men var ganske grei som a-b bil, men kjedelig. Passaten kjørte kompisen med på samme tur, hadde små kulere detaljer og aleminium lister innvemdig osv,kulere lys, men samma bilen egentlig.

Når det gjelder nye biler så har motoren og rattfølelsen, utseende og utstyr som teller mest for min del, hvis vi snakker om ``normale`` biler. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka noen dråper ute på plassen her hvor jeg parkerer bilen. I går tok jeg lommelykta og lyste under og så noen blå dråper som hang på undersiden av motoren. Skjønte straks at det var kjølevæske.. poppa panseret og lyste der hvor kjølesystemet er å se, men så ingenting.

I dag trykksatte jeg systemet og hørte straks en veselyd helt i front på bilen. En bitteliten sprekk i plastikken på radiator. Dumme meg tenkte å koble fra kjøleslangen for å hive på noe gugg så det ikke utviklet seg, men koblinga satt såpass at jeg gjorde sprekka enda større. Så nå fosser kjølevannet ut der #-o:applause:

Må uansett ha ny radiator.

http://www.ebay.de/itm/KUHLER-MOTORKUHL ... 1e7e66b58c

Ville dere satset på en slik? Står ikke sånn superbra til økonomisk akkurat nå om dagen og jeg er avhengig av bilen. Noe orginalt opplegg fra GS til 4.700,- kr er bare å glemme. Kunne få fra radiatorservice til 1800,- + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livredd for at jeg har kjøpt min første møkkabil :S Har vist seg i ettertid at jeg har kjøpt en bil med gåent ac system, defekte vanoser og dårlig register. Har så langt reparert AC anlegget for 7000kr og har fått beskjed om at bytte av register og vanoser kommer på 16 lapper. Dette ble funnet hos merkeforhandler en uke etter jeg kjøpte bilen, men pga. feil adresse hadde de sendt fakturaen med informasjon om dette feil så jeg mottok det først denne uken :/ Bilen er kjøpt privat :( Hvor sterk klagerett har man ved privatkjøp når feilene blir dokumentert så raskt etter overtakelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men UPen var knall tøff, synes nesten de er litt små kule som originale også jeg :)

Jeg er helt enig... Up!´en er en oldschool hatchback så det holder på den gode måten. Man er i kontakt med veien, får god feedback i rattet, sitter lavt og føler at man faktisk kjører bilen. ... dog veier den ikke mer enn 925 Kg... 8)

Samme som jeg føler med min C1! Den er ikke akkurat Old School slik som UP'en er, men resten av beskrivelsen passer. Vet ikke hva den veier, men tipper rundt 950kg.

Blitt medlem på et "Bug"-forum også (107, Aygo og C1).

http://www.c1oc.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=7513

Se litt bort fra det jeg tror er dårlig engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...