Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

De er opptatt av å nyte naturen å ta vare på den videre. Jeg observerte allikevel kun 2 Nissan Leaf, en bil som har solgt like mye som golf den siste tiden. Jeg har derfor konkludert med det at de som kjøper nissan leaf er opptatt av å spare penger, ikke miljøet. Det er derfor gjerrige folk og ikke miljøbevisste mennesker som mange kanskje skulle tro. Jeg er dog egentlig ikke overrasket :roll:

Der har vi samme oppfatning gitt, 90 prosent av de som kjører EL bil gir vel faen i miljøet. De skal spare penger de, de skal kjøre gratis i bommer og slippe køen ved å kjøre i kollektivfeltet #-oEr så mye hyklere ut å går. Sto bak ei kjerring med barnevogn på butikken som begynte å klage på at hun bak disken skrev ut kvittering selv om hun sa han ikke skulle ha den, for hun var miljøvennlig skjønner du :) Så betaler jeg og går ut og ser dette kvinnfolket i rettning bilene på parkeringsplassen, nå skal jeg følge med å se hva slags blodfattig bil de kjører tenkte jeg. Derfor var overraskelsen stor når ho begynnte å laste inn unger og barnevogn i en...ja faktisk en Grand Cherokee V8 :lol::roll:

Miljøvennlig meg i ræva tenkte jeg da #-o

Korfor er folk som kjøper el-bil og ikkje bryr seg om miljøet hyklere? Er det kun lov å kjøre el-bil om det er av hensyn til miljøet? Om man erklærer på forhånd at man kjøper bilen for å kjøre kollektivfelt og spare bompenger, er man da også hykler? Må det tinglyses hva grunnen til kjøpet er først? Om det er så, er det kun de som oppgir miljø som grunn som får lov å kjøpe el-biler? For da er jo de som har løyet seg til el-bil hyklere, det er sant.

Hvor kommer det fra at folk mener alle som kjøper el-bil gjør det for at omverdenen skal tro det er for å redde miljøet, eller for å faktisk redde miljøet. I Norge er jo den økonomiske gevinsten langt større enn den miljømessige gevinsten, slik at man burde gå ut fra at de som kjøper el-bil gjør det for å spare penger. Og følger man din skuddsikre logikk kan man beskylde rikinger som har nok penger til å kjøpe ti ferrarier men kjøper tesla for å bidra sitt for miljøet i stedet, for hyklere.. Slike folk er det verste eg vet!

Argumentet om å være miljøvennlig ved å velge el-bil er et klinkende klart tegn på uvitenhet.

Statistisk sett spares miljøet for 0-15% ved å kjøre elektrisk foran fossilt.

Så med tanke på hvor jævla upraktisk el-biler er, så er det bare to gode grunner til å velge det: Bompenger og kollektivfelt. Og så kan vi plusse på en ekstra ting etter at Tesla S kom: Fordi bilen i seg selv er billig!

Man kan ikke snakke negativt om folk fordi de vil spare penger og tid. Man kan heller se seg i speilet, for der finner man idioten som IKKE gjør det, samtidig som han klager på bompenger og kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: uansett ka cab du ender opp med, håper eg du aldri kjører med taket oppe, for hyklere er det verste eg veit! Ta for eksempel ein kompis eg har, han kjører bil med automat, men så driv han og setter den i manuellmodus og sjalter med spaken selv.. Fyfaen for ein hykler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de borgerlige hatt flest stemmer de siste to valgene?

Bare at grisgrendte strøk, som typisk har røde fylker, har stemmer som

teller mer enn stemmene fra større byer?

Uansett..alt kan skje! Fulgte med på valget og en haug med lovforslag i USA, og det så ut

som mye bra kom til å vinne. Så kom det en haug med brå vendinger og rett til tap.

Borgerlige var akkurat oppe i 54,8, men nå datt de til 54,6. Nervepirrende. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute og øvelseskjørt med min datter for første gang nå kveld. Trodde jeg trengte hjelm, flytevest og albue/knebeskytter.. Men det gikk over all forventning. :-)

Pappa husker jeg var grei å øvelseskjøre med. Mamma derimot!

"Marius, nu kjør du som folk. Dæææven, hold dæ på di sie. Du kan ta dæ faen på at d HER e siste gang du øvelseskjør med mæ".. På godt nordnorsk. Glemmer det aldri :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...