Thundercoil Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Hvordan er Mac i forhold til gamer PC med SSD? Mtp boot/oppstart av både OS og apps. Edit: og ja, gamer er relativt. Tenker 15k+ hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Tror min air booter på 10sekunder... -ish (jeg slår aldri av maskinen så husker ikke nøyaktig). En ting jeg aldri har opplevd på windowsmaskiner er samme deilige styreflate som på macene. Får helt noia av å bruke den som er de fleste windowsmaskiner... men selvfølgelig ikke prøvd alle maskiner som er å oppdrive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Hvordan er Mac i forhold til gamer PC med SSD? Mtp boot/oppstart av både OS og apps.Edit: og ja, gamer er relativt. Tenker 15k+ hehehe WinXP med Macbook Air booter på ca. 3 sekunder, ser såvidt XP loading screen og "velkommen" skjermen kommer nesten umiddelbart. SSD er merkbart raskere enn "tradisjonelle" disker. Dette merker man særlig når man flytter data internt på disken. Macbooken booter MacOSX på ca 10 sekunder helt fra bunn. Det morsomme er da at man har mulighet til å ta den i bruk umiddelbart uten at maskinen "jobber" i et minutter etter at skrivebordet har kommet frem(som gjerne en Win-Pc kunne gjort etter en viss tid etter formatering). En medstudent har en nyere Samsung Ultrabook med touch screen og en pekeplate lignende mac sin(mange av de samme finessene), men dessverre, den når ikke helt opp når det kommer til å multitaske, der er Mac overlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 @awt: hva venter du deg i mac-verdenen? Kan varmt anbefale Air med tanke på hastighet og arbeidsoppgaver. En ting jeg liker med mac'ene er at de ikke går ut på dato like fort som windows-maskiner. If you catch my drift Jeg drar med meg MacBooken på jobb alltid, så planen var i utgangspunktet en Air. Etter at Apple satte prisen på MacBook Retina (idiotisk navn) ned en god del, kom jeg frem til at det heller blir en slik, da den bare er marginalt større/tyngre enn en Air. Ankepunktet mitt har vært at jeg synes harddiskene er for små, og at Apple tar helt idiotiske summer om man ønsker å kjøpe med større harddisk. Jeg skal minst ha 512gb, og denne koster vel rundt 3000,- ekstra for tiden. Mitt håp er at 512gb blir standard i toppmodellene (jeg skal ha 13" uansett). Er annet problem er at det ikke finnes noen bærbare Mac-er der man kan ta ut batteriet, men dette begynner å bli vanlig på PC også etterhvert. Ang. dato er jeg ikke helt enig. Min MacBook kjøpte jeg i 2008, og den kom vel med OS X Leopard mener jeg på. Dette fungerte fint, helt til jeg kjøpte iPhone 5, og skulle koble den til. iPhone 5 krevde nyere iTunes, og nyere iTunes krevde nyere OS X. Etter endel styr (jeg hadde ikke Mac App Store) fikk jeg gjort det, men jeg får ikke oppgradere til nyeste OS X, da Apple har satt en stopper for dette. Når det da en gang kommer en iTunes som krever såpass nytt OS X, så kan ikke jeg synce telefonen min til den mer. Hadde jeg hatt en PC med Windows XP som nå nærmer seg 100 år, kan jeg fortsatt laste ned nyeste iTunes og installere det uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Heh. Har en asus g75v. Den er tung, den er stor, men fy flate hvor deilig den er Neste blir vel g750 av samme produsent( kun pga GPU'n) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 @awt: var sikker på at med iPhone5 og os'et slapp man iTunes så lenge man hadde Applebruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Man må fortsatt bruke iTunes for å synkronisere telefonen når det kommer til musikk. Når det gjelder bilder klarer man seg med bildestrømmer, men det har sine begrensninger, så det er greit med iTunes der også. Det er også mulig problemet mitt gjaldt når jeg skulle oppdatere iPaden min til iOS 5 eller noe, jeg husker ikke helt. Poenget var at jeg synes slike ting er helt idiotiske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Sitter selv med Macbook med MacOSX, storfornøyd, skriver oppgaver på skolen, tegner i Autocad på en måte Windows brukere bare kan drømme om. Maskinen fyrer opp på null tid i oppstart og er klar til bruk så fort "skrivebordet" kommer til synet. Alt fungerer uavhengig og sømløst. Føler meg litt amputert når jeg sitter på en Windows maskin. Til Windows applikasjoner bruker jeg VirtualBox og WinXP og får kjørt ting derfra! Ikke noe problem Så er jeg igrunn ikke en hardbarka Applefan heller, jeg foretrekker å bruke Mac til mitt bruk(nettlesing, filmtitting, tekstbehandling og tegning). Kan fint bruke Windows maskin også, men når man har sine vaner i MacOSX så er det litt bakvendt. I arbeidsliv og skole brukes det Windows(Laboratorieoppgaver etc.) uten at jeg griner på nesa av den grunn.... Har Android telefon og synes det er helt topp! Er bare Iphone eiere som mener Android er så fantastisk dårlig(henger seg blablabla). Min HTC Desire HD har gått uten feilslag nå i flere år! Er forøvrig en sen 2011 modell av en MacBook Air jeg har! Fantastisk å skrive på og bruke til studiene, den er så flat og fin der man hviler håndleddene når man skriver i motsetning til MBPro(min mening). Sprek nok i det daglige. Gaming ble jeg ferdig med på barneskolen, så det er ikke et argument som kan brukes mot meg. Oppsummerte mitt inntrykk av Macbook i dette innlegget. Kjøpte min i Januar, en 13" pro. Eneste jeg vil endre på den er å smelle inn en SSD disk. Jeg får helt noia når jeg bruker en laptop som ikke har touchpaden, mulighetene til touchpaden på OsX er rett og slett genialt satt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haybimmsen Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Selfølgelig greit tv Norge å ødelegge heile kvelden min Vil se ylvis!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Hvorfor er det slik at endel Android-tilhengere stort sett må rakke ned på Apple? Det er ytterst sjeldent jeg ser Apple-brukere gjør det samme andre veien. Har du noen gang tenkt på at folk har forskjellige ønsker og behov? Sant nok, godt argument... Men der igjen, hvilke punkter KAN en Apple-bruker rakke ned på Android på? Her må vi naturligvis sammenligne telefoner i samme prisklasse, dvs. de dyreste toppmodellene til Samsung, Sony og HTC.... Sent from my Moxy Mt41 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Noen som har forhåndsbestilt GTA V? Hvor er det best å forhåndsbestille fra? Cdon? Komplett?Har ikke forhåndsbestilt før, og har hørt at mange er flinke til å levere de tidlig(ere?) Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Sant nok, godt argument... Men der igjen, hvilke punkter KAN en Apple-bruker rakke ned på Android på? Her må vi naturligvis sammenligne telefoner i samme prisklasse, dvs. de dyreste toppmodellene til Samsung, Sony og HTC.... Jeg kjenner ikke godt nok til Android-produkter til å kunne rakke ned på de, men jeg har sett at man ikke får oppdateringer på samme måte som med Apple. Noen telefoner får oppdateringer før andre, mens andre kanskje aldri får det. Videre så er det mindre standardisering av appene slik jeg har skjønt det, noe som i noen tilfeller kan gå utover grafikk og skjermtilpasning. Jeg har også inntrykk av at Apple sine produkter er satt bedre sammen (dette betyr ikke at de tåler mer). Personlig synes jeg Android-dingser er mer tungvindt å bruke, men det er mer en vanesak. Jeg tror også at personer som aldri har hatt noen av delene, og har liten teknisk innsikt vil lettere forstå et Apple-produkt. Det som går igjen andre veien er stort sett iTunes, og at systemet er låst. Jeg synes ikke dette er noe å rakke ned på, da jeg faktisk liker det slik det er. Så det blir liksom like teit begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Noen som har forhåndsbestilt GTA V? Hvor er det best å forhåndsbestille fra? Cdon? Komplett?Har ikke forhåndsbestilt før, og har hørt at mange er flinke til å levere de tidlig(ere?) Har foråndsbestilt på CDON en gang... Gikk kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Noen som vet om jeg kan koble til AUX på denne spilleren? Vet det ikke er en AUX kontakt, men med slike adapterledninger man får kjøpt på ebay eller noe slikt? Ikke CD veksler baki. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet September 10, 2013 Share Skrevet September 10, 2013 Noen som har forhåndsbestilt GTA V? Hvor er det best å forhåndsbestille fra? Cdon? Komplett?Har ikke forhåndsbestilt før, og har hørt at mange er flinke til å levere de tidlig(ere?) Har foråndsbestilt på CDON en gang... Gikk kjapt Kjapt i at du fikk det på dagen eller før? ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg