Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker han jobber ;) også spørrs det hvordan man prioriterer også :P mange har jo gjeld de må betale ned på imens andre ikke har det og kan kose seg med pengene på bil osv :D

Hehe, men må vel ha godt betalt i jobben sin da? Synes han sitter på Bimmers hele døgnet omtrent, jeg? =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er tilfellet her, men storfamilien kan ha mange fordeler økonomisk og praktisk hvis alle familiemedlemmene er venner og respekterer systemet. Vi hadde tilsvarende i Norge også før urbaniseringen begynte for alvor på slutten av 1800 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler om prioriteringer vil jeg si, man har råd til det man vil ha råd til :) Jeg for min del sparer mye penger på å ikke røyke, snuse eller drikke alkohol. Disse pengene bruker jeg heller på bil, har vært flink til å betale ned og i sommer var E90en gjeldfri :D

Men jeg har andre savn også som båt og det å reise litt mer, men dette prioriteres i andre rekke og tas når "ledig" kapital dukker opp. Gjelder også å ikke overprioritere, jeg satt i sommer å regnet og kalkulerete om jeg fikk plass en en E60 M5 i budsjettet. Ble kraftig smittet av en bekjent som hadde kjøpt E92 M3 og ville selv hente inn en M5 fra Tyskland. Selv om jeg akkurat klarte å presse den inn i budsjettet så tok fornuften til slutt overhånd, en slik bil skal både driftes og vedlikeholdes og det hadde vært økonomisk ruin nærmest :roll: Ikke alle klarer å se denne sammenhengen og da går det til slutt over styr :?

Min neste bil blir nok av det mer fornuftige slaget, fornuftig på min måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler om prioriteringer vil jeg si, man har råd til det man vil ha råd til :) Jeg for min del sparer mye penger på å ikke røyke, snuse eller drikke alkohol. Disse pengene bruker jeg heller på bil, har vært flink til å betale ned og i sommer var E90en gjeldfri :D

Men jeg har andre savn også som båt og det å reise litt mer, men dette prioriteres i andre rekke og tas når "ledig" kapital dukker opp. Gjelder også å ikke overprioritere, jeg satt i sommer å regnet og kalkulerete om jeg fikk plass en en E60 M5 i budsjettet. Ble kraftig smittet av en bekjent som hadde kjøpt E92 M3 og ville selv hente inn en M5 fra Tyskland. Selv om jeg akkurat klarte å presse den inn i budsjettet så tok fornuften til slutt overhånd, en slik bil skal både driftes og vedlikeholdes og det hadde vært økonomisk ruin nærmest :roll: Ikke alle klarer å se denne sammenhengen og da går det til slutt over styr :?

Min neste bil blir nok av det mer fornuftige slaget, fornuftig på min måte :)

For all del fredrik, men jeg tror wicky sitt bilbudsjett er markant høyere enn mitt og ditt sitt.

Medlemmer i Storfamilien kan ha det riktig så fint slik som fredrik hevder. Rentefrielån hos de eldre eller velstående familie i hjemlandet og bytte av tjenester/hjelp igjengjeld.

Man sparer mye renter/påslag/moms etc på den måten alt etter hvilke tjenester man bytter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg ikke sammenliknet oss med Wicky akkurat da, jeg snakker inviduelt sett. Så vidt jeg vet så tilhører alle bilene Wicky har ham selv, men fordelene til en storfamilie er helt klart en fordel ja :)

Det kan jeg ikke se at jeg har benektet noe sted :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående android vs Apple. Jeg har android telefon og synes det er greit nok. Handla meg nylig nytt nettbrettet, og testa flere forskjellige. Selv de gromme android nettbrettene har en hel del lag/microlag uansett hva man gjør. Dette er svært irriterende... Etter å ha testa en kompis sin ipad så havnet jeg på det. Har hatt android nettbrett tidligere forøvrig. Jeg misliker hvordan Apple tar seg alt for godt betalt og gjør ting så "låst".. Men akkurat her fallt jeg for den litt mer behagelige brukeropplevelsen. Jeg trenger ikke ørten giga vanntett og hva enn, så det passer forsåvidt til mitt behov. Kommer dog ikke til å kjøpe noe annet med et halvspist eple på i nær fremtid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så føles de andre enhetene mye tregere i bruk tross høyere ytelse..

Er man vant til en Ipad og prøver en galaxy, asus eller annen tab så er det mye dårligere/tregere og scrolle opp og ned i en nettleser, eller bare og bla mellom appene i menyen.

Men jeg ser at de som ikke bruker apple, ikke legger merke til det andre veien så det er sikkert en vanesak igjen.

Ikke ond ment :)

http://www.dinside.no/876603/samsung-galaxy-tab-10-1

Ørlite treg

Mer alvorlig er det at Galaxy Tab 10.1 ikke oppleves som spesielt kjapp ved vanlig navigering. Oppstart av apper, installering av småprogrammer og veksling mellom de fem hjemskjermene er strengt tatt ikke trege, men det føles litt for ofte som om det ligger et etterslep og vaker mellom fingerbevegelsene dine og det som skjer på skjermen. Det er ikke dermed sagt den er treg - det er den ikke - den føles bare ikke så rask som en kanskje hadde håpet når en leser at den har en tokjerneprosessor på 1GHz på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående android vs Apple. Jeg har android telefon og synes det er greit nok. Handla meg nylig nytt nettbrettet, og testa flere forskjellige. Selv de gromme android nettbrettene har en hel del lag/microlag uansett hva man gjør. Dette er svært irriterende... Etter å ha testa en kompis sin ipad så havnet jeg på det. Har hatt android nettbrett tidligere forøvrig. Jeg misliker hvordan Apple tar seg alt for godt betalt og gjør ting så "låst".. Men akkurat her fallt jeg for den litt mer behagelige brukeropplevelsen. Jeg trenger ikke ørten giga vanntett og hva enn, så det passer forsåvidt til mitt behov. Kommer dog ikke til å kjøpe noe annet med et halvspist eple på i nær fremtid :P

Wow, er jeg den eneste som ble skikkelig irritert over lag på Ipaud? Ser ut som apple folket ikke legger merket til dette fenomenet. Brain wash i call it for :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg ikke sammenliknet oss med Wicky akkurat da, jeg snakker inviduelt sett. Så vidt jeg vet så tilhører alle bilene Wicky har ham selv, men fordelene til en storfamilie er helt klart en fordel ja :)

Det kan jeg ikke se at jeg har benektet noe sted :?

Jeg har ikke hevdet noe annet heller.. Ei heller at wicky var heldig med flax lodd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...