wicky124 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Skulle ønske ett parti i Norge sørget for billigere kebab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Parti som står for billigere kebab bedre veier og billigere biler/ motorsykler det hadde vært no det . Får vell fortsette å følge med på litt sons of anarchy er bare på sesong 1 men det er jo bare bra for da har jeg maaange episoder til å kose meg med, må jo ha noe gjøre når man er sjuk . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Parti som står for billigere kebab bedre veier og billigere biler/ motorsykler det hadde vært no det .Får vell fortsette å følge med på litt sons of anarchy er bare på sesong 1 men det er jo bare bra for da har jeg maaange episoder til å kose meg med, må jo ha noe gjøre når man er sjuk . SOA er kult! Hekta fra ep.1. Skal vente med å laste ned sesongen til alt ligger ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Skulle ønske ett parti i Norge sørget for billigere kebab Da hadde kolesterolet ditt gått amokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 tror det allerede er amok as...haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 40-60 kr. for et måltid i Norge er skambillig, så kebab er allerede rimelig nok til at alle har råd... Her i UAE er det ingen avgift på sukker f. eks. Man får 0,5 l. til 4 kr. og Twix/Snickers/osv til 4 kr. også! Egentlig ganske sykt hvor billig usunn mat og drikke er hvis man fjerner avgifter her. Klarer ikke å skjønne at en Mentos kan selges til litt over 1 kr. inkludert produksjon, lager, frakt, grossistprofitt og butikkavanse... Men så har Norge en hel annen og mye sikrere struktur på statsinntekter enn disse araberne her... Jeg ønsker en flat omregistreringsavgift for biler. Ingenting irriterer meg mer av norske avgifter enn omregistreringsavgiften som øker jo nyere (miljøvennlig og sikker) bilen er. GRRR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Vær forsiktig med å ønske deg flat omregistrering noekult, da blir plutselig omreg på alle biler 9900,- istedetfor 1530,- som det er nå I Norge justerer man ikke priser ned vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Vær forsiktig med å ønske deg flat omregistrering noekult, da blir plutselig omreg på alle biler 9900,- istedetfor 1530,- som det er nå I Norge justerer man ikke priser ned vettu Det er helt rett.. Det er akkurat slik det fungere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Ikke bare omregistreringen, men avgifter generelt skulle vært nedjustert betraktelig. Det hjelper jo ikke stort når man skal handle ny og sikker bil at man sparer skarve 10.000 på omregavgiften.. Alle monner drar selvsagt, men i det store og hele er det flere avgifter som må reduseres/bort for å få ned prisene. Jeg har drevet å sett på langversjon av Audi A8 som ny bruksbil, 2005-06-ish, og da har jeg fulgt med litt i tyskland. I rent innkjøp koster dem 100-150.000NOK der, men legg på alle avgiftene så kommer det seg på rundt 500.000 grovt sett! Latterlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Hva skulle de kalt seg? La meg se, miljøpartiet de grønne... Kebabpartiet de svarte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Hva skulle de kalt seg? La meg se, miljøpartiet de grønne... Kebabpartiet de svarte. Hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Der summerte du mine tanker rimelig perfekt. Gikk fra 92 e34 til 06 e90. Lei av å kjøre gammel bil når jeg kjørte 2012 E-klasse i jobben.Syns også 320d går greit (163hk), men man blir jo fort lei da. Holde seg så lenge man klarer før man chipper, for man blir lei den effekten også Jeg er ikke enig der altså Jeg bytter på å kjøre 1994 modell og 2008 modell hver dag og jeg synes heller disse utfyller hverandre bra jeg. Nå hjelper det kanskje at min snart 20 år gamle E34 fortsatt kjører på originalt understell og hjul, man flyter komfortabelt av avgårde, bilen er stillegående og jeg sitter bedre i denne enn i E90en. Bilen er rett og slett veldig god å kjøre E90en derimot er mer lettbeint og absolutt å foretrekke på svingete veier, 19" og M sportsunderstell gjør den veldig ukomfortabel i by og småkjøring. Men den er fortsatt meget god å kjøre ellers, mye skapere styring og bilen sitter bedre på veien i hvor E34en er litt for mye "Cadillac" For ikke å glemme at det er greit med en sprek bil som bruker 0,6 på mila fremfor en dau bil som bruker 1,2 på mila hvis vi snakker blandet kjøring Så hvis du måtte valgt en av de bilene du har til å leve med hver dag, så hadde du valgt e34? Jeg tror ikke det. Hvis man har råd til å ha to biler, så kan jeg se at det kan være kjekt å ta seg en tur i en god gammel original e34 i blant. Min e34 var også på originalt understell, og rocket originaldimensjoner på vinterhjulene. Komfortabel bil, absolutt, men til slutt blir man litt lei den lille slarken i rattet, det enorme forbruket, den treige automaten, den komponenten som stjeler litt strøm osvosv. Det er kanskje sjarmen med gammel bil, men når man er vant til å kjøre kliss ny Mercedes 20-50 mil hver dag, så blir det litt nedsig. Vi kunne jo hatt e34 istedenfor E82 vi kjøpte, men aldri livet at jeg lar samboeren kjøre 7-8 mil hver dag til og fra jobb på dårlige veier i den. Den er ikke på langt nær sikker nok, og drivstoffutgifter er godt over dobbelt så mye. E34 er en fin kosebil, men når det kommer til en bil du kjører ganske mye samt er avhengig skal virke uten store overraskelser, så er det lite som slår nyere biler. Og hvis du ikke sitter godt i e90en din, så ville jeg vurdert sportseter. Natt og dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Ikke bare omregistreringen, men avgifter generelt skulle vært nedjustert betraktelig. Det hjelper jo ikke stort når man skal handle ny og sikker bil at man sparer skarve 10.000 på omregavgiften.. Alle monner drar selvsagt, men i det store og hele er det flere avgifter som må reduseres/bort for å få ned prisene. Jeg har drevet å sett på langversjon av Audi A8 som ny bruksbil, 2005-06-ish, og da har jeg fulgt med litt i tyskland. I rent innkjøp koster dem 100-150.000NOK der, men legg på alle avgiftene så kommer det seg på rundt 500.000 grovt sett! Latterlig.. Man får en fullt brukbar Porsche Cayenne Turbo her nede til 80.000 kr. Også en "halvmillionbil" i Norge. Men en signifikant engangsavgiftlette i Norge er bare å glemme. De tapte avgiftene må landet dra inn andre steder og det er ingen steder du kan gå inn og ta flere milliarder kroner (bortsett fra oljekontoen, men der vil ingen politikere gå bare fordi noen bilentusiaster vil ha heftige biler). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Jeg tror ikke at det er formålstjenlig å diskutere politikk eller bedrive politisk polemikk for et bestemt parti her inne så jeg nøyer meg med å si at jeg stemmer borgerlig og er ingen stor tilhenger av LO. Når dette er nevnt var min tidligere uttalelse egentlig en frustrasjon i relasjon til et langt større og mye mer alvorlig politisk problem enn norsk politikk. Problemet er de katastrofale økonomiske og sosiale etterdønningene etter finanskrisen i Europa... og ikke minst hvordan EU og enkelte land med Tyskland i spissen har håndtert dette. Fra å være primært en finanskrise har krisen utviklet seg til en sosial krise med over 120 millioner mennesker bare i Europa som er definert som fattige. Dette er iht. EU en relativ størrelse som omfatter folk som årlig tjener mindre enn 60% av et lands gjennomsnitlige personinntekt. I Norge er dette ca. 267000 kroner eller mindre, mens det i Italia er ca. 99300 kroner. Selv justert for lokal kjøpekraft sier det seg selv at en familie på fire ikke kan leve av knapt 100000 kroner hvis f.eks den ene av foreldrene er arbeidsløs. Nettopp dette kjernen i den sosiale krisen. Arbeidsløsheten i EU er omfattende... nesten 27 millioner mennesker er arbeidsløse. Bare i Italia er over 3 millioner mennesker arbeidsløse og i Spania er over 6 millioner mennesker arbeidsløse. Dessverre ser det ikke ut til at arbeidsløsheten innenfor overskuelig fremtid blir mindre. Det er primært to politiske måter å motvirke arbeidsløshet på: Det er klassisk motkonjunktur politikk (såkalt Keynesianisme) der staten tilfører samfunnet midler ved å utvide den offentlige sektoren (f.eks bygge skoler og sykehus) samt bygge veier og jernbane. Poenget er å øke beskjeftigelsen hurtig slik at arbeidsløsheten minimaliseres, folk har dermed penger til forbruk og den økonomiske aktiviteten fortsetter uten alt for store endringer. Alternativet er store spareøvelser i offentlig sektor kombinert med omfattende skattelettelser for private firmaer. Poenget er at dette over noe tid vil stimulere til øket beskjeftigelse fordi firmaene har penger til å investere seg ut av krisen og dermed skapes en større etterspørsel etter arbeidskraft med en redusert arbeidsledighet til følge. Begge modellene har klare fordeler/ulemper og hva man foretrekker avhenger av politisk ståsted. I Europa er det primært den siste modellen som har vært prøvet siden finanskrisen begynte i 2008. Det er hovedsakelig Tyskland og den konservative forbundskansleren Angela Merkel som har presset på for at man for alt i verden skal unngå en klassisk motkonjunkturpolitikk... som hun oppfatter som alt for sosialistisk. Dermed gjennomføres store reformer av offentlig sektor og dette betyr bl.a at mange offentlige ansatte mister arbeidet (over 50000 bare her i Danmark) samt at det sosiale sikkerhetsnettet bygges kraftig ned (f.eks redusert dagpengesats/tid, ingen sykedager etc.). Problemet er bare at arbeidsledigheten fortsetter å øke i EU... på femte året... og det med katastrofale økonomiske og sosiale følger for alt for mange mennesker. Selv mange som har en heldagsjobb og aldri har vært arbeidsløse tjener ikke lenger nok penger til livets opphold i Tyskland og England. Disse kalles populært for "working poor". Ergo kan man konstatere at mange private firmaer... med myndighetenes velsignelse... utnytter situasjonen til å presse lønningene maksimalt ned. Forøvrig akkurat som man ser det i USA. Jeg tror ikke at dette er den rette veien å gå... også selv om jeg stemmer borgerlig og er grunnleggende verdikonservativ. Jeg mener at de borgerlige partiene idag med den førte politikken i EU svikter den konservative grunntanken om personlig frihet og sosialt ansvar. Folk som befinner seg på kanten av stupet og lever i sosialt og økonomisk armod har ingen muligheter til dette. Ergo plikter samfunnet å hjelpe dem før det går helt galt sosialt og økonomisk. Det er dessverre ikke dette vi ser i dagens Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Ikke bare omregistreringen, men avgifter generelt skulle vært nedjustert betraktelig. Det hjelper jo ikke stort når man skal handle ny og sikker bil at man sparer skarve 10.000 på omregavgiften.. Alle monner drar selvsagt, men i det store og hele er det flere avgifter som må reduseres/bort for å få ned prisene. Jeg har drevet å sett på langversjon av Audi A8 som ny bruksbil, 2005-06-ish, og da har jeg fulgt med litt i tyskland. I rent innkjøp koster dem 100-150.000NOK der, men legg på alle avgiftene så kommer det seg på rundt 500.000 grovt sett! Latterlig.. Man får en fullt brukbar Porsche Cayenne Turbo her nede til 80.000 kr. Også en "halvmillionbil" i Norge. Men en signifikant engangsavgiftlette i Norge er bare å glemme. De tapte avgiftene må landet dra inn andre steder og det er ingen steder du kan gå inn og ta flere milliarder kroner (bortsett fra oljekontoen, men der vil ingen politikere gå bare fordi noen bilentusiaster vil ha heftige biler). Jo.. De pengene til avgiftslette for nye biler, dokumentasjonsavgift for huskjøp etc. hentes lett inn på effektivisering av statsdriften.. Ikke glem at hver offentlige ansatt som blir overflødig i offentlig sektor, ikke bare slipper å ta lønnen fra statskassen, men vedkommende begynner også med verdiskapende arbeid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg