Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Finn en produksjonsbil med lavere tyngdepunkt enn brz/gt86.

Jeg husker at videoer av diverse spreke biler sammenlignet med gt86 i turn in var ett ledd i markedsføringskampanjen for etpar år siden. En stock Z4 2.2 vil aldri, da mener jeg aldri ha noe som helst å stille opp med på bane mot en gt86. La oss bare få det helt klart :wink:

For å få litt skikkelige fakta inn i diskusjonen, ja og korrekte tall;

As part of the 86's low-weight design, the car utilizes an aluminum hood, a solid roof, and a trunk as opposed to a hatchback. The boxer engine sits as far back and as low as possible in the engine bay for a weight distribution of 53% in front and 47% in the rear. The low-sitting engine provides a lower center of gravity, allowing the engine to sit lower than the Nissan GTR and just 0.6 inches higher than the Lexus LFA.

Top speed: 145 mph (233 km/h)

Acceleration:

0–62 mph (0–100 km/h): 7.6 s (Toyota, M/T, claimed)

0–60 mph (0–97 km/h): 6.0-6.2 s (Subaru, tested)

Standing 1/4 Mile: 14.7-14.9s

In Europe, the GT86 was named the car of the year by Top Gear magazine.,[48] while Autocar named it the best driver's car, and Auto Express gave it their performance car award. Australia's Drive gave the 86 the Car of the Year award, Best Performance Car under A$60,000 and won the People's Choice vote., while the 86 and BRZ shared Carsguide's Car of the Year. Top Gear Australia named the BRZ their car of the year. New Zealand's Car of the Year went to the 86 in 2012.

In the United States, US News declared the Scion FR-S as the best affordable sports car of 2012. Car and Driver named both the BRZ and FR-S as one of the ten best cars of 2013.

The Subaru BRZ earned the Insurance Institute for Highway Safety Top Safety Pick of 2012. The Toyota-Subaru D4-S boxer engine was named one of Ward's 10 Best Engines in 2013.

Mer kan leses her: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_86

Nå vet jeg at enkelte her inne foretrekker Benny og Jan Erik Larsen som kilde når det gjelder å skape seg inntrykk av en bil via andre, jeg må nok skuffe og levere Chris Harris sitt syn på hvordan gt86 er istedet.

Synes Toyota/Subaru har gjort en god jobb jeg. Hadde ikke hatt noe imot en TRD-versjon selv.

Toyota-GT-86-TRD-right-rear-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det litt gt86/brz-diskusjon jeg ikke har fått med meg :P må bare si at den headuniten er ikke eneste du får i den bilen, du får også org navi/bluetooth-enhet(såklart har jeg bestilt den)

Ser også det er litt diskusjon rundt pris vs andre merker modeller, dere må tenke på at dette er fabrikksnye biler med 5 års garanti, imotsetning til z4 i samme prisklasse, det er ikke lett å finne fabrikksny sportsbil til under 500, men her har toyota og subaru klart dette sammen!

Takket være subaru sin boxermotor er tyngdepunktet så lavt i bilen som det kan være! Motor flat som en pannekake, akkurat passe stivt understell, 25%diffbrems og en manuell kasse så har man en fabelaktig oppskrift! :)

Ja, jeg kan godt tenke meg en z4 cab, men det blir feil å sammenlikne z4 og brz da z4 er dyr, og er den ikke dyr så er den "gammel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får vi nok bare være enige om å være uenige :) Jeg tviler på at GT86 vi kjøre så mye raskere rundt ringen enn en E89 Z4, men meg om det :P Når det gjelder prissammenlikningen så var det mellom nye biler, der skiller det bare tusenlapper mellom GT86 og Z4 20I.

Men hadde vært artig å sett en test imellom disse bilene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken :)

Fant denne om pris på Z4 20I, og prisen er vel ikke akkurat noen tusenlapper unna, men nå skal jeg ikke stå hardt på mitt da jeg ikke kjenner til pris på z4 generelt.

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=39560

GT86 begynner på 456 000,-(hentet fra Toyota.no) og Z4 20I begynner på 464 800,- (hentet fra BMW.no) og det er ikke rare forskjellen :P BMW tar seg riktig nok bedre betalt for utstyr og totalt sett så bli Z4 en dyrere bil, men så betaler men jo litt ekstra for premiumen da. GT86 vil også ha ett litt større verdi tap og det veier på sett og vis opp for det Z4en koster mer i utstyr :)

Men det er artige biler begge to, sportsbiler etter god gammel oppskrift. Langt panser, bakhjulstrekk og fyrrige bensin firere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris for sfx'n? Hadde en sfx når jeg gikk på skole i Austevoll, det ble aldri til at jeg henta den.. Men spørst vell om den fortsatt står på skolen 2 år etter :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Tja, hva vil du gi? Har helst lyst å bli kvitt begge samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal tro hva den seriøse delen av motorpressen skriver har GT86/BRZ mer til felles med Z4 E85 enn Z4 E89. De mener at E89 er for "soft" til å være en skikkelig sportsbil og at den er mer en GT i denne sammenhengen. Jeg synes at GT86/BRZ på alle måter representerer et fantastisk konsept, men det er definitivt verdt å kikke på en godt vedlikeholdt E85 2,5 eller 3,0 også (husk at de også kom som "si" med litt flere hestekrefter). En Porsche Boxster fra den samme tiden er imidlertid en bedre bil, men også dyrere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...