Fredrik 90 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Synes E60 M5 prisene har flyttet seg lite ifht. til den nye F10 som nå nærmest dumpes 500-600.000 under nypris med 5.000 KM på tellern... Ingen tror vel man får 700-800 for en haug-gammal E60 M5 lenger? Modellene på finn begynner i flere tilfeller å snuse på nærmere 10 år siden de ble produsert...2004-2005 modeller... Hmmm, for ikke lenge siden så lå det jo to E60 M5 til salgs for 599 000,-. Den ene en 2006 modeller den andre en 2005 modell med noe kortere kilometerstand. Prisene på disse er jo selvsagt helt på trynet for høye, selv om det er en helrå bil som svært få kan måle seg med fra samme periode Mange spår riktig nok at E60 M5 skal få en fin pris stigning etter noen år, siden dette er eneste M5 med V10er og siste selvpustende osv osv F10 prisene har falt latterlig mye, selv i Norge! Tenk å tape nesten 1 million på nesten bare ett år! Har skjønt at den modellen ikke selger særlig bra, spesielt i Storbritannia der de dumpes med avslag... F10 M5 har ingen overlegne kort å spille med vs. RS6 og E AMG, sikkert derfor... Når M5 E28-E60 var ute så leverte bilmodellen en helt annen opplevelse enn det konkurrentene klarte. Nå har bilmodellen blitt komfortabel sedancruiser med punch og det er det ikke mangel på lenger... Panamera, E63 AMG, RS6 og XF-R leverer akkurat det samme... Det kan godt være, mange ble skuffet da M5 kom med V8er og turbo samt at forspranget til konkurrentene har krypet drastisk. Virker rett og slett som om BMW har begynt å gi litt faen i å prøve å være best Men vi snakker fortsatt om verdens råeste Familiesedan, det finnes kanskje ett par andre som er raskere på papiret med ute på veien så er det få andre tilsvarende biler som slår M5. Vi har her selve malen eller bilen i klassen alle andre prøver å nå opp til å bli like bra som, noen greier det men det går på bekostning av andre ting. M5 er vel blandt de bilene som har fått betegnelsen "Verdens beste bil" flest ganger, sammen med S klasse og 911 Hehe, stilig Ser nå at jeg skrev feil, var i slutten av Mars jeg i såfall skulle hatt meg en tur dit. Regner med det ikke er så mye snø der da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Henter ny bil i morge . Kan ikke denne dagen gå fort?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milfhuntern Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Problemet med E60 V10 som potensiellt investeringsobjekt er driftskostnadene. Enhver profitt mtp. salgspris spises opp av et års driftskostnader... and then some! Mange fallgruver her. Da synes jeg en E34 M5 er mer fornuftig.... sjekk ut georgia drift på youtube! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hva skal du ha nå sofa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Fredrik90; det var litt lenge til hehe, men fin tur da;)Bilen min står på verksted der nede, stått der siden 16. juli. De som berger bilene som tar kveld på banen driver med overhaling av motorer osv, de skulle bytte min, men de siste eg hørte fra de er 4. sept og sendt 3 mailer siden da... I tillegg snakker de stortsett kun tysk på tlf. Skal det virkelig ta over 2mnd å finne å sette i en jævla m47d20? er helt utrulig kor piss ubrukelig man kan bli, er så forbanna nå at snart eksploderer det.. vil jo gjerne ha bilen før vinteren kommer... og det skal IKKJE ta nesten 3mnder å få bytta motor, må da finnes et lite utvalg av disse der nede? og spesielt når eg allerede har betalt over halvparten på forskudd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hva skal du ha nå sofa? Er ikke noe mer spennende enn en Skoda Superb STV. MEN! Den er mørkebrun, og der ser jeg potensiale. Sote fremrutene, gule tåkelys og litt store konkave hjul, så er mye gjort. Grunnen til at det ble en kjip skoda var vel pga plassen. Også er den jo fint utstyrt med bl.a elektriske seter foran, med memory på førersiden, varme i seter foran og bak, keyless entry osv. Ikke navi, men heller ikke noe jeg MÅ ha. Ser faktisk frem til å prøve en sånn nil noen år. Har ikke hørt mye negativt om bilene fra noen. Kan slenge ut et bilde i morgen! [space] reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Det er noe jeg lurer på.. Det er sikkert flere som har vært studenter her, eller er studenter. Jeg er prosjektleder for en gruppe på ni mennesker ifm. med mitt bachelor studie. Prosjektet innebærer bla. et møte en gang pr. uke hvor vi setter klare mål om fremdrift og får status på daværende fremgang. Nye mål settes, jeg praktiserer møteinnkallinger med saksliste og grundige møtereferater med referatkontrollør osv. Akkurat slik man gjør det i næringslivet. Dette for å holde ting en smule seriøst og ordentlig. Gruppa mente at jeg måtte være leder fra dag èn, dette var greit for meg og jeg tar ansvaret seriøst, veldig seriøst. Og er det noe jeg hater er det unnasluntrere. Fra starten av satte vi klare krav til hverandre og alle var jo enig om at alle skulle yte. Er det noe ungdom er, har blitt, eller alltid vært? Late og lite inspirert! Her går man på et Bachelorstudium innenfor et ingeniørfag og man er ikke engang motivert eller klar for å lære noe..? Er snakk om fremtiden, det tror jeg svært få har skjønt, det verste er at svært få har noe kunnskap å slå i bordet med og falle tilbake på dersom det ikke går veien.. Jeg hører hver eneste dag unnskyldninger på hvorfor de ikke har holdt fremdriftsplan, og i dagens møte fikk jeg den ene beklagelsen etter den andre på SMS om ikke mulig fremmøte. Dessverre er det et par som er født 10 minutter for seint i gruppa, de kommer altså 10 minutter for seint til møte eller første forelesning på dagen UANSETT! Jeg blir gal, folk spaserer rundt i forelesningene som de vil, ut og inn av døra, spiser mat, roter med emballasje, sender sms, loker på facebook osv. Så rant det over idag også da et gruppemedlem forsov seg ordentlig for n-te gang, enten kommern 2 timer for tidlig(ved en feiltagelse) eller så sovern hele dagen, et annet gruppemedlem skyldte på inntak av koffeinpiller(?) og kunne derfor ikke stå opp og terroriserer meg per telefon 1,5 time etter at møtet er ferdig for dagen.... Jeg bare forstår det ikke, er det sånn andre steder?(Går på HiOA) BI? HiØ? Er det sånn det har blitt de siste årene? Har vi blitt for bortskjemte? Ser vi ikke verdien av kunnskap og kompetanse for fremtiden? På Videregående var det nokså likt, men på en annen måte, der satt folk heller og drev dank på skolen, helt sikkert på grunn av fravær, men på høgskolen så sliter folk med å komme seg ut av senga på morran eller å være punktlige. Arrangerte et møte med en ingeniørbedrift på vegne av min gruppe og vi dro på bedriftsbesøk. Jeg var superklar på at man ikke skulle komme for sent, det er direkte respektløst når et stort firma gir oss 2 mann til disp en halv Fredag. Allikevel må det komme en for sent, du aner ikke så flaut dette var.. Er dette en vond trend som har begynt nå, eller de siste årene? Eller har det alltid vært tendenser til slikt tullball? Jeg sitter med en tanke om at ungdom er litt likeglad med situasjonen og har ingen karrieremål. De bare er der, de vet ikke hvorfor, og akter ikke å være interesserte etter å finne det ut. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Start en blogg da Fredrik24.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hvordan faen får man til en signatur med en link her? Jeg vil gjerne at visningsnavnet ikke skal være http: // bimmers.no / blablabal, men f.eks BMW E36 Helt ubrukelig på dette nye forumet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 http://www.budstikka.no/nyheter/kommunen-pepres-med-protestbrev-mot-skytestoy-1.8092403 Herregud, skjønner ikke hva det går av folk..? Når du velger å flytte til et sted med en aktiv skytebane i umiddelbar nærhet, for så å klage på støy fra denne banen må det mangle noe vesentlig i topplokket på disse menneskene. Hvor er logikken i dette? Blir det samme om du flytter til et hus ved Gardermoen, for så å klage på flystøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hahaha. De får hvert fall ikke min sympati! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hvordan faen får man til en signatur med en link her? Jeg vil gjerne at visningsnavnet ikke skal være http: // bimmers.no / blablabal, men f.eks BMW E36 Helt ubrukelig på dette nye forumet.. Du skriver det du vil at folk skal trykke på, merker det, trykker på knappen med rød runding rundt som vist på bilde og limer inn linken i boksen som kommer opp. mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Meldte meg inn i gruppen på Facebook nå. Folkeaksjonen mot skytestøy. Har jeg gode intensjoner? Nææ. Bare å få pepra litt rundt meg før jeg blir sparka på huet og ræva ut igjen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Det er til å le av, banen har eksistert siden 1951 og alle klagende har kommet i ettertid velvitende om at banen har eksistert. Ja, også meldte jeg meg inn i gruppa på facebook, kun for å lage litt støy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hva skjer med forumet??? ALLE de over 60 sidene i tråden min om E30`n er BORTE?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg