gallay Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Det kan det gjerne, men kan sette en femmer på at eg er oppvokst med verre vinterklima enn søringer. Ikkje at det gjer meg til ein automatisk bedre sjåfør.. Men når du i annakvart innlegg hyller bmw og spesielt e34 som guds gave til menneskeheten, at e34 med bakhjulstrekk og billige kinadekk er MINST dobbelt så god som en quattro med hakka pigg og sebastian loeb bak rattet, så burde kanskje min e34 iallefall være ok på vinterføre? Om den er så var for sjåfør at det skiller så mye, så er det vel ikke bilen som er god på vinterføre, men sjåføren? En bil som fungerer greit på vinterføre uavhengig av sjåfør/kjørestil er det eg ville kalla ein god vinterbil.. Stabil og lettkjørt er eg enig i, lett å kontrollere og alt det der, men noe særlig på fremkommelighet var den ikke. Tror det hadde hjulpet masse med gode dekk though, og mindre skandinavisk flikking. Satan det blir drit med kun fwd denne vinteren.. I begynnelsen av 70-tallet midt på vinteren( Russland da ), måtte faren min dra til nabobygda da en venn av ham døde. Det var dårlig vær den gangen, og faren tok turen med en lada (bakhjulstrekk) på utslitte sommerdekk.Lite trafikk(!), mye snø/is, i kombinasjon med sterk vind gjorde det mild sagt vanskelig å komme seg frem. Han kom seg dit gjennom det uværet, men fortalte meg at i mens han kjørte bilen til destinasjonen ble han mye eldre, han var redd, men kjørte fremover Så hele greia mi er om at alt avhenger av sjåføren. Men å si at en som er i 20-årene er erfaren, er Bull. Veien skaper alltid noe nytt, noe vi har aldri sett, og da lærer man av veien hele tiden i tillegg er det alt for mange "race"- førere som ikke kan oppføre seg ordentlig. PS: Forresten tom Suv-eiere bruker å ha på pigg om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Eg påsto vel aldri at eg var erfaren.. Eller misforsto eg deg kanskje? Men eg meiner at ein i 20åra kan fint være erfaren. Då kan man ha kjørt bil lovlig i 13 år (16-29), det burde holde til å kunne kalle seg erfaren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Det kan det gjerne, men kan sette en femmer på at eg er oppvokst med verre vinterklima enn søringer. Ikkje at det gjer meg til ein automatisk bedre sjåfør.. Men når du i annakvart innlegg hyller bmw og spesielt e34 som guds gave til menneskeheten, at e34 med bakhjulstrekk og billige kinadekk er MINST dobbelt så god som en quattro med hakka pigg og sebastian loeb bak rattet, så burde kanskje min e34 iallefall være ok på vinterføre? Om den er så var for sjåfør at det skiller så mye, så er det vel ikke bilen som er god på vinterføre, men sjåføren? En bil som fungerer greit på vinterføre uavhengig av sjåfør/kjørestil er det eg ville kalla ein god vinterbil.. Stabil og lettkjørt er eg enig i, lett å kontrollere og alt det der, men noe særlig på fremkommelighet var den ikke. Tror det hadde hjulpet masse med gode dekk though, og mindre skandinavisk flikking. Satan det blir drit med kun fwd denne vinteren.. Her kommer du med mye usannheter om hva jeg skal ha sagt... Men ja, dekk har ALT å si på en gammel bakhjulstrekker Scandinavian-Flick-flack må til! Er ganske sikker på at det slår det meste av Sedan/stasjis biler med RWD. Hva er egentelig en Sacandinavien flick? Tro meg Mercedes med ASD slår ikke F10 på Hakka 8 pigg, det er desidert den råeste fremkommligheten jeg har vært borti på en tohjulstrekker. Stoppa i en av de værste bakkene i Arendal for bakkestart, bilen bare krabba igang og krøp opp bakken, sykt imponerende Nå synes jeg forøvrig vi skal prøve å unngå noen MB vs BMW på vinterføre diskusjon igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Eg påsto vel aldri at eg var erfaren.. Eller misforsto eg deg kanskje? Men eg meiner at ein i 20åra kan fint være erfaren. Då kan man ha kjørt bil lovlig i 13 år (16-29), det burde holde til å kunne kalle seg erfaren. Jeg mener med andre ord at, ja, man blir til en god sjåfør, men er ikke det slik at vi hele tiden erfarer noe nytt? Begrepet "erfaren" er veldig stort etter min mening Selv er jeg 23 år og har sittet bak rattet i 7 år. Har opplevd ganske mye jeg, men likevel synes jeg livet bringer bestandig noe nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Styrer utover (feil retning) rett før/starten av svingen, og legger raskt over til å styre inn, slik at du får en "flick" på bakenden som kaster den ut. Sikkert mye filmer på youtube om det. Ikke usannheter, overdrivelser Gallay: men med den tankegangen er jo ingen noensinne erfarne, fordi de før eller senere kommer opp i en ny situasjon. Eg ville kalla Petter Solberg en erfaren sjåfør, selv om han sikkert opplever masse nye utfordringer hele tiden i rallycross nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Hva er egentelig en Sacandinavien flick? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Åja, tror ikke jeg skal prøve meg på noe sånt gitt Fordelen med 520en er at den er så dau at den ikke spinner så lett, hehe Men nå må vi stoppe, dette er chatting..,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Er jo bare å prøve seg fram på vinteren, trenger ikke satse 100% heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Flonoen: Har FWD denne vinteren selv. Det blir morsomt å måke snø for andre, sitte fast annenhver snødag og kjøre ut av svingene noen ganger også!Men jeg skal prøve å lære meg å bruke brekket til å få ut rompa på forhjulstrekk - bør være en gøy utfordring det! Gleder meg til snøøø... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Er jo bare å prøve seg fram på vinteren, trenger ikke satse 100% heller. Skal jeg leke på vinteren så gjør jeg som regel det med 325en siden den har manuell og er lettere å kontrollere, enda gøyere å ut med kamerat sin A6 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Noen som vet hva slags pære det sitter i baklyktene på E39? Er utslitt, orker ikke skru opp og se nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 bare jeg som liker/mestrer automat bedre enn manuell på vintern? Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Noen som vet hva slags pære det sitter i baklyktene på E39? Er utslitt, orker ikke skru opp og se nå Tail lamps – sport wagon Tail lamp: 5 watt bulbs Remaining bulbs: 21 watts fra: http://www.bmwtips.com/ownersmanuals/2000Manual-5Sedan-SportWagon.pdf Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 bare jeg som liker/mestrer automat bedre enn manuell på vintern? Jeg er også der! Begynner i lavt gir, hivern ut med en flick, så er det bare å jage på, ønskes et høyere gir legger man spaken inn i nesten spor med riktig timing. Med manuell blir det aldri til at jeg girer opp Dessverre er dieselen min litt for lat ofte til å dra ut 3dje gir Så blir ofte å kaste den mellom 2. og 3. gir i sladd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Haha, men du har helt sikkert feil du ikke vet om. Det hadde jeg også hatt om jeg ikke sjekket på bukk, regelmessig Og hvordan vet du at jeg ikke gjør det? Skal i hvert fall bytte glødeplugger og dieselfilter før vinter'n kommer. Også må jeg jo bytte bakpære da... Og oljebehandling blir det etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg