Dirty Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Automat bedre en manuell på sladdeføre? er dere en gjeng med byfiser? Klart er det gøy med automat også men manuell med sperre + snø. åå jeesus som jeg gleder meg [-o< -Roger-, gallay, noekult og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Syns manuell er mye lettere å kontrollere på glatt føre, men er nå det jeg har kjørt mest på glatt og. Fint å kunne frigjøre hjula i evnt sladd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Og hvordan vet du at jeg ikke gjør det? Skal i hvert fall bytte glødeplugger og dieselfilter før vinter'n kommer. Også må jeg jo bytte bakpære da... Og oljebehandling blir det etter hvert Vet jo selvsagt ikke det, men poenget er at det som regel alltid er feil vi ikke vet om. Får en god oversikt med bukk, kropp og diagnoseutstyr, men fortsatt kan det være feil man ikke vet om. Har sett under en del biler som har forskjellige feil/mangler mellom PKK, eller av og til feil de ikke finner der heller, der eieren av bilen tror alt er tip-top og merker ingenting. Flere av feilene jeg har hatt på mine biler, kunne og ville glidd gjennom PKK etter PKK, og visst ikke jeg hadde hatt peiling, hadde jeg kunne sagt at jeg hadde mindre driftskostnader enn det som egentlig er reelt. Man kan gjerne bare ha byttet en blinklyspære på 2 år, men så kjører man rundt med brannfarlig ledningsnett et sted, en hobbymekket kollisjonsskade på bærende konstruksjon, drivstofflekkasje som renner ned på turbo/eksos med jevne mellomrom. Osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Vet jo selvsagt ikke det, men poenget er at det som regel alltid er feil vi ikke vet om. Får en god oversikt med bukk, kropp og diagnoseutstyr, men fortsatt kan det være feil man ikke vet om. Har sett under en del biler som har forskjellige feil/mangler mellom PKK, eller av og til feil de ikke finner der heller, der eieren av bilen tror alt er tip-top og merker ingenting. Flere av feilene jeg har hatt på mine biler, kunne og ville glidd gjennom PKK etter PKK, og visst ikke jeg hadde hatt peiling, hadde jeg kunne sagt at jeg hadde mindre driftskostnader enn det som egentlig er reelt. Man kan gjerne bare ha byttet en blinklyspære på 2 år, men så kjører man rundt med brannfarlig ledningsnett et sted, en hobbymekket kollisjonsskade på bærende konstruksjon, drivstofflekkasje som renner ned på turbo/eksos med jevne mellomrom. Osv. Sant det du sier, haha. Bilen min ble i hvert fall godkjent med en enerfeil, tåkelys ikke montert, mener jeg å huske. Skal ikke inn før 2015. Men er jo lurt å gå over og sjekke ting, såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Stakkars girkassa mi.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Jeg har bursdag (29!). It has begun (Facebook). -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 embrace-yourself-birthday-greetings-are-coming.jpg Jeg har bursdag (29!). It has begun (Facebook). Grattis!! Alltid like gøy å takke folk på face så lenge at du tilslutt sitter å gratulerer deg selv isteden for å skrive takk. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Gratulerer med dagen, da! Har vel kjøpt deg en alfa og pakket den inn, du! Hehe noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 9, 2013 Share Skrevet Oktober 9, 2013 Grugleder meg litt til vinteren! Kaldt, bløtt og mørkt, men samtidig har jeg bil med quattro og 300 hjulhester! Må vel holde seg i skinnet å ikke spøle ut piggene i de splitter nye piggdekka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 Grugleder meg litt til vinteren! Kaldt, bløtt og mørkt, men samtidig har jeg bil med quattro og 300 hjulhester! Må vel holde seg i skinnet å ikke spøle ut piggene i de splitter nye piggdekka.. gleder meg vilt! henter volvo 144 med en kompis i mårra med f motor, som ska bli vrak i løpet av vintern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 Stakkars girkassa mi.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Hva har skjedd? :s Mi blir flushet i skrivende stund Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 Vinter ja, kjoept inn en BMW E36 jeg, denne skal doe den dagen jeg velger og ta ut E46en igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 bare jeg som liker/mestrer automat bedre enn manuell på vintern? Enig igrunn.. Mye mer chill! haha. Men skal sies at ingenting var mer lettkontrollert enn E34 525i med diff-brems og manuellgir. Satan den bilen fikk gjennomgå! Og den var veldig tilgivende. Flere ganger jeg kom inn med ræven først i sving, allikevel var den lett som bare det å hente inn igjen. Spant faktisk aldri rundt med den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 Poenget er at BMW behøver ikke å være så dyrt som alle skal ha det til. Edit: Egentelig bør jeg bare holde kjeft, så får jeg sikkert totalhavari i morgen eller noe... HAHA...nå trodde jeg at karma hadde slått til for full effekt her Dama kommer inn på morran "E34en starter ikke, jeg har prøvd mange ganger" Det første jeg tenker er at nå fikk jeg demonstrert at jeg skulle holdt kjeft, men så synes jeg det er jævlig rart også da den funka helt fint i går kveld da jeg satte bilen fra meg. Så jeg tar nøkkelen å går ut og setter meg i bilen og vrir om nøkkelen, og "vroooom" med en gang Ikke noe galt her så dama konkluderer med at bilen ikke liker henne før hun kjører avgårde til jobb Skjønner ikke hva det kan være, ho må ha satt den Revers eller Drive. Kanskje ho har kommet inntil noe slik at Alarmen gikk på og bilen låste seg slik at startsperra slo inn....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 Jeg er også der! Begynner i lavt gir, hivern ut med en flick, så er det bare å jage på, ønskes et høyere gir legger man spaken inn i nesten spor med riktig timing. Med manuell blir det aldri til at jeg girer opp Dessverre er dieselen min litt for lat ofte til å dra ut 3dje gir Så blir ofte å kaste den mellom 2. og 3. gir i sladd hm hm hm...Jeg settern bare i D og gir gass...aldri bytta gir eller låst den i 2-3...Og jeg slædder langt ig lenge! Bare spør Azeton! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg