Dirty Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Her kommer mister negativ haha, men ble jo langt ifra bra den bimmers looken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Men det var et godt steg i riktig retning noekult, Fredrik og Thundercoil reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg får veldig lett migrene av skarpt lys eller flimring, så det er veldig tungt å lese her inne. Hehe. Må bare skynde meg inn og poste og så skynde meg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Enig, feltet med tekst i kunne hatt litt varmere farge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg kom ut for en litt vemmelig situasjon i trafikken idag. Det er ikke påbudt stoppeplikt for gående i uregulerte fotgjengeroverganger her i Danmark (altså fotgjengeroverganger som ikke er lysregulerte). Dette betyr at man har lov til å kjøre over slike overganger selv om det står folk og venter på fortauet. Det er først når de gir et signal om at vil gå over veien eller befinner seg i forgjengerovergangen at bilistene i følge loven har plikt til å stoppe. Vel... jeg kjører mot en uregulert fortgjengerovergang og ser at en mann står alene på fortauet. Han holder en hund i snor med den ene hånden og holder en barnesykkel med den andre hånden. Jeg har dårlig tid, men bremser ned slik at hastigheten er ca. 30 Km/t. Jeg forsøker å tolke evt. signaler i hans ansikt om at han vil gå over overgangen, men ser intet. Jeg kjører derfor over og det neste jeg hører er at det dunker høyt på siden bak bakdøren på bilen. Jeg stopper og vrenger bilen rundt slik at jeg kommer opp på siden av vedkommende. Jeg hopper ut av bilen, ber fyren om å stoppe og kaster et blikk på bilen der jeg hørte at det dunket. Jeg ser at han hadde dyttet sykkelen inn i siden på bilen. Bilen er skitten og det var merker etter de grove BMX dekkene på barnesykkelen. Jeg går bort til fyren og ber om en forklaring. Han svarer at jeg hadde plikt til å stoppe for ham i fotgjengerovergangen. Jeg svarte at det har jeg ikke iht. den danske veitrafikkloven, men at det kanskje burde være slik. Jeg fortsetter med å spørre om han har lov til å gjøre hærverk på biler etter eget forgodtbefinnende. Til dette svarte han at han gjør som han vil... og slik fortsatte diskusjonen i noen minutter uten en løsning. Jeg tror aldri at jeg har blitt så sur mot noen i trafikken. Jeg var alt for tett på å ville gi ham en på tygga av det tyngre slaget. Heldigvis besinnet jeg meg og lot fyren være. Hva ville dere andre ha gjort? Jeg har blandede følelser her jeg sitter. På den ene siden angrer jeg på at jeg ikke ga ham en på tygga (han ville ha fortjent det), men på den andre siden ville jeg ikke ha fått noe ut av det uten kortsiktig glede, vondt i hånden og kanskje store problemer med politiet (de liker ikke at man gir andre mennesker en på tygga). Håpløst... Tja...jeg vet da søren hva jeg hadde gjort jeg. Det kommer liksom helt an på dagsformen for min del, jeg har klikket i trafikken ved to anledninger tidligere man har aldri blitt direkte fysisk men har stoppet bilister og gitt dem en muntlig overhøvling. Men jeg velger likevel å tro at du valgte den riktige løsningen på problemet, jeg selv hadde nok bedt om navn på vedkommende som kunne overleveres ved en politianmeldelse. Vet ikke hvordan loven er i Danmark på akkurat dette her men dette kvalifiserer til skadeverk. Men hvis det som i din sak har ført til skader på bilen så er det mye mulig jeg hadde tatt det verre, jeg har ett voldsomt temperament men svært kortvarig dog. En kombinasjon av lavt blodsukker og en person som er skikkelig frekk i trynet kunne ha vært en utløsende årsak til å bli fysisk. Jeg var ett hårstrå i fra å havne i en slik situasjon på vei tilbake fra E30 meet i sommer, en Audi fører la seg ut rett foran meg på E6en og nektet å slippe meg forbi igjen. Jeg signaliserte med lys og lydhorn samt en finger hva jeg synes om oppførselen hans, før jeg kjørte videre for å ta igjen reisefølget mitt. På bildekket på Bastøyferga kommer vedkommende plutselig bort til meg og drar meg i armen vekk fra ett par kamerater jeg står å prater med, jeg drar armen raskt tilbake å spør hva i helvete han holder på med. Vi begynner å krangle, fyren er faktisk i slutten av 40 årene men blir frekkere og frekkere i snakken og kommer nærme meg. Jeg følte meg truet på dette punktet og sto med knyttede never, hadde det ikke vært for at ett par kamerater kom til og stilte seg bak meg så tenker jeg det hadde braket løs. Dama sa ho aldri hadde sett meg så sint noen gang før, og jeg er en rolig kar som skyr konflikter helt til jeg merker konflikten ikke er til å unngå. Det komiske med hele situasjone var jo at reise følget besto av venner og bekjente som alle kjørte M3, mens jeg....jeg som kjørte 520I med automat...JEG får kjeft for å kjøre fort...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg tror veldig mye ville ha vært gjort til det positive med designet på forumet hvis man byttet om på fargene. Altså at avsnittene med kommentarene var lyseblå og veggen bak forumet hvit. Hvis man i tillegg gjorde bredden på avsnittene litt bredere ville forumet være nesten perfekt i mine øyne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Fantastisk! Nå gjelder det bare å få bort den lysende midtre delen av forumet(der teksten står), jeg sitter med helt ned-dimmet skjerm, øynene går tørt og faller vel snart ut! Ja.. Tok meg en times pause fra skjermen da jeg var ferdig med en programmeringsoppgave ifm. skolearbeid.. Så nei, jeg har ikke sittet å glodd på hvit skjerm lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Takk! Det hadde gjort underverker, Fredrik Roma vart ikkje bygga på ein dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Tja...jeg vet da søren hva jeg hadde gjort jeg. Det kommer liksom helt an på dagsformen for min del, jeg har klikket i trafikken ved to anledninger tidligere man har aldri blitt direkte fysisk men har stoppet bilister og gitt dem en muntlig overhøvling. Men jeg velger likevel å tro at du valgte den riktige løsningen på problemet, jeg selv hadde nok bedt om navn på vedkommende som kunne overleveres ved en politianmeldelse. Vet ikke hvordan loven er i Danmark på akkurat dette her men dette kvalifiserer til skadeverk. Men hvis det som i din sak har ført til skader på bilen så er det mye mulig jeg hadde tatt det verre, jeg har ett voldsomt temperament men svært kortvarig dog. En kombinasjon av lavt blodsukker og en person som er skikkelig frekk i trynet kunne ha vært en utløsende årsak til å bli fysisk. Jeg var ett hårstrå i fra å havne i en slik situasjon på vei tilbake fra E30 meet i sommer, en Audi fører la seg ut rett foran meg på E6en og nektet å slippe meg forbi igjen. Jeg signaliserte med lys og lydhorn samt en finger hva jeg synes om oppførselen hans, før jeg kjørte videre for å ta igjen reisefølget mitt. På bildekket på Bastøyferga kommer vedkommende plutselig bort til meg og drar meg i armen vekk fra ett par kamerater jeg står å prater med, jeg drar armen raskt tilbake å spør hva i helvete han holder på med. Vi begynner å krangle, fyren er faktisk i slutten av 40 årene men blir frekkere og frekkere i snakken og kommer nærme meg. Jeg følte meg truet på dette punktet og sto med knyttede never, hadde det ikke vært for at ett par kamerater kom til og stilte seg bak meg så tenker jeg det hadde braket løs. Dama sa ho aldri hadde sett meg så sint noen gang før, og jeg er en rolig kar som skyr konflikter helt til jeg merker konflikten ikke er til å unngå. Det komiske med hele situasjone var jo at reise følget besto av venner og bekjente som alle kjørte M3, mens jeg....jeg som kjørte 520I med automat...JEG får kjeft for å kjøre fort...... Skadene tror jeg begrenser seg til et par mindre riper, men sikker er jeg ikke iom. at jeg ikke har sett skaden i dagslys. Utfordringen i slike situasjoner er at det er vanskelig å få et navn fra gående medtrafikkanter som ikke vil gi fra seg et navn. Det er lettere med bilister iom. at man alltid kan ta bilnummeret å anmelde sjåføren. Vedkommende i dette tilfellet ville ikke gi meg sitt navn og det var dermed lite jeg kunne gjøre med saken rent konkret. Det var derfor jeg hadde lyst til å gi ham en på tygga slik at han ikke bare kunne gå videre som om intet hadde skjedd. Det hjelper heller ikke å ringe politiet når det gjelder slike småsaker i trafikken. De kommer ikke med mindre det er personskade involvert eller veien/e er blokkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 ...Derfor valgte man å bytte til en ny plattform som også hadde mulighet for en del nye funksjoner, slik som den nye kjøp & salg delen, liker knapp, chat, blogg, galleri osv. Og fremtidige funksjoner som måtte komme. Mulighetene er mange for å si det enkelt. Til slutt, ja det er synd at bimmers.no blir splittet opp i 2 forum... Funksjonene du nevner hadde det også med den gamle plattformen latt seg gjøre å få til. Bimmeren har f.eks etter bare et par dager klart å integrere en "liker" knapp i layouten bimmers hadde før, alt det andre du nevner hadde de ikke trengt å berøre forumet med i det heletatt. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg nok beholdt den gamle layouten på forumet og heller fått laget en oversiktlig, pen og ikke minst brukervennlig forside istedet. Fra forsiden kunne man ha klikket seg videre til forumet dersom man ville dit, chatten om man ville dit, bloggen, galleriet osv.. Disse funksjonene hadde man ikke trengt å integrere i forumet dersom man hadde hatt en funksjonell og interessant forside, de kunne ha fungert som "egne" nettsteder vedsiden av forumet men med sterke paraleller til forumet og bimmers som sådan. Ulempen slik jeg ser det er såklart den noe dårligere muligheten til å integrere reklame o.l i forum plattformen og en og annen funksjon i forbindelse med sosiale medier den ikke støtter. Men phpbb (som den gamle forum plattformen het) oppdateres og fornyes jo fra tid til annen den også, så selv om den ikke alltid holder tritt med utviklingen er den jo ikke helt steinalder heller. Det både høres og er nok endel mer tungvint å gjøre det slik, men i det lange løp tror jeg bimmers hadde hatt godt av det. Man kunne f.eks da ha utviklet en desto bedre kjøp og salg del (ala finn og nbfbildeler f.eks, men med en liten vri) enn de har i dag, bloggsidene, chatten og galleriet kunne ha vært eksterne sider som hver for seg hadde latt seg gjøre å utvikle til nøyaktig det eierene og ikke minst brukerene selv er ute etter. Man kunne også hatt en meny på ene siden (slik bimmers hadde før) eller øverst oppe med direktelink til hver enkelt funksjon. Så kunne eventuelt de forskjellige funksjonene hatt egne plattformer avhengig av behovet for optimalisering. Alle er neppe enige med meg nå, men jeg bare tenker litt høyt. Old1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Skadene tror jeg begrenser seg til et par mindre riper, men sikker er jeg ikke iom. at jeg ikke har sett skaden i dagslys. Utfordringen i slike situasjoner er at det er vanskelig å få et navn fra gående medtrafikkanter som ikke vil gi fra seg et navn. Det er lettere med bilister iom. at man alltid kan ta bilnummeret å anmelde sjåføren. Vedkommende i dette tilfellet ville ikke gi meg sitt navn og det var dermed lite jeg kunne gjøre med saken rent konkret. Det var derfor jeg hadde lyst til å gi ham en på tygga slik at han ikke bare kunne gå videre som om intet hadde skjedd. Det hjelper heller ikke å ringe politiet når det gjelder slike småsaker i trafikken. De kommer ikke med mindre det er personskade involvert eller veien/e er blokkert. Siden det bare var hjulet og forhåpentlig vis gummien som var inni bilen så skal skal du ikke se bort i fra at dette lar seg rubbe og polere vekk, men utrolig kjedelig for du som har ny bil Skjønner svært godt at du kunne tenkt å gi fyren en på trynet, men det er du som går seirende ut av denne situasjonen. Se på det som en seier for deg og ett tap for vedkommende og hans totale mangel på dannet høflighet, empati og oppdragelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Nå begynner fargen å hjelpe på her kjenner jeg! mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Hans totale mangel på tenner hadde nok gitt mer glede der og da.. Nei, du gjorde nok det riktige, men er jævlig surt. Får sjekke skaden nærmere, en polering gjør mye. På større riper kan fargestift hjelpe en del også. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Ah, Bimmerlooken gjorde det veldig mye bedre, ikke perfekt, men mye bedre. Jeg liker også at kontrollpanelet følger med ned i høyre hjørne, slik at man hele tiden lett kan logge ut, eller gjøre forandringer på profilen. Samt at man får en liten popup om at nye innlegg har blitt postet i tråden. Den gamle bimmerslooken ble nesten for simplistisk. mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Siden det bare var hjulet og forhåpentlig vis gummien som var inni bilen så skal skal du ikke se bort i fra at dette lar seg rubbe og polere vekk, men utrolig kjedelig for du som har ny bil Skjønner svært godt at du kunne tenkt å gi fyren en på trynet, men det er du som går seirende ut av denne situasjonen. Se på det som en serier for deg og ett tap for vedkommende og hans totale mangel på dannet høflighet, empati og oppdragelse. Takk... tja... det er nettopp her jeg har litt blandede følelser. Fyren er nok ikke en besteborger for å si det slik så der har du helt rett, men det er ille at man ikke kan gjøre noe konkret i slike situasjoner uten å selv bryte loven (les: det er ikke lov å banke opp folk på gaten)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg