Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti luftfjæringa på e39?

klarte ødelegge en kobling rett der ved batteriet. håper dette bare er en "skøyt", en kompis mente det kanskje kunne være en ventilblokk(men tviler sterkt)

skadelig å la bilen stå uten luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øksa punkterte venstre framhjul på bimmeren i dag mens jeg var på jobb. Siden bilen org. er levert med run-flat er det ikke noe til å hjelpe seg med i bilen. Jeg reiste fra jobb i lunsjen, hentet ett sommerhjul (la om på søndag) og en liten garasjejekk. Siden dekket var helt flatt fikk jeg ikke jekken under. Tenkte at hvis jeg bare løftet litt fra framskjermen, så kunne øksa dytte jekken under jekkfestet. Dessverre tok jeg så hardt i, at jeg pådro meg muskelstrekk i skuldera. Muskelstrekk er kort sagt avrevne muskelfibere og det kjennes ut som om jeg har ett knivblad i muskelen akkurat nå. Må holde meg i ro i ca 3 uker fremover nå. Passer "bra" siden jobben min er stort sett er å løfte og bære møbler. Vel, jeg er reklamasjonsansvarlig også, kanskje jeg kan komme ajour med papirarbeidet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan fint stå uten luft, men ikke kjørt med det, kjekt om kompressoren også ikke står og jobber seg ihjel!

Heiser seg fort opp når jeg starter den, og jobber ikke så mye mens jeg kjører.  Lekker ikke så mye.

skal uansett bare kjøre 2 turer på 10 min i morgen får å bytte frontrute, så blir den parkert til jeg får fiksa lekkasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... tja... det er nettopp her jeg har litt blandede følelser. Fyren er nok ikke en besteborger for å si det slik så der har du helt rett, men det er ille at man ikke kan gjøre noe konkret i slike situasjoner uten å selv bryte loven (les: det er ikke lov å banke opp folk på gaten)... :(

Knyttknever og sinne, du imponerer meg Fredrik  :clap:  Trodde du forlengst hadde blitt evolusjonert inn til en objetiv bimmers-robot bruker som alltid ga "voksne og reflekterte" / perfekte svar. Godt å se det er litt ungdommelig fandenivolskhet igjen! Knyttneven har vært er en grunnleggende problemløser i tusenvis av år!  \:D/ 

Knyttnever er noe jeg også forbindner med høst og vinter da jeg kontinuerlig holder på å kjøre ned folk under refleks! 

Ingenting bak rattet gjør at sikringene mine går så fort, og jeg må jobbe med meg selv for å ikke stoppe å gi dem de de fortjener. 

Det er nok noe med at de utsetter meg for like stor ødeleggelse i form av traumer og fengselsstraff som de gjør på seg selv, som får en til å reagere så kraftig. Skjødesløshet, og ekstra ille er det da det er voksne mennesker som kjenner til hvor farlig det er, og har hatt lappen i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg veldig enig. Jeg har vært nær på å ta livet av mang en person som går i helt mørke klær i høstmørket på veien ned til der jeg bor. Det er uheldigvis en "turvei" og det virker generelt som at turgåerne tror de eier veien... Har opplevd mange ganger at folk hytter med nevene i det jeg passerer de, selv om jeg alltid legger meg så langt unna de som mulig (veien er smal) og holder meg som regel godt under 50 i det jeg paserer..

Uansett, de som går i mørke klær skal være gla for at jeg har gode reflekser... Jeg har vurdert å skaffe et godt kvantum med reflekser, stoppe og dele ut til idioter som ikke bruker det. Før jeg var 16 og begynte å kjøre selv så hadde jeg refleks i jakkene mine som faktisk ble brukt :) Kanskje derfor jeg ikke er en av de kule gutta som bruker hashtags og roper yolo? Det er hvertfall ikke kult å bli påkjørt, og ja, det stemmer at "you only live once", så ta vare på deg selv.

Irriterer meg at man omtrent uansett får skylden som billist om man kjører på noen. Jeg husker en sen høstkveld jeg var på vei hjem. Ved en innkjørsel stod det tydligvis en person på huk rett i veikanten ikledd mørke klær. Antagelig en full person som knytta skolissene, ropte på elgen eller hva annet morro man finner på å gjøre i fylla. Plutselig spratt han opp og ut i veikanten rett forran meg. Hadde jeg ikke hatt så gode reflekser som jeg har, så hadde han enda kvelden på sykehuset 300 meter unna. I værstefall hadde jeg hatt et liv på samvittigheten, og det vet jeg ikke om jeg hadde takla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg veldig enig. Jeg har vært nær på å ta livet av mang en person som går i helt mørke klær i høstmørket på veien ned til der jeg bor. Det er uheldigvis en "turvei" og det virker generelt som at turgåerne tror de eier veien... Har opplevd mange ganger at folk hytter med nevene i det jeg passerer de, selv om jeg alltid legger meg så langt unna de som mulig (veien er smal) og holder meg som regel godt under 50 i det jeg paserer..

Uansett, de som går i mørke klær skal være gla for at jeg har gode reflekser... Jeg har vurdert å skaffe et godt kvantum med reflekser, stoppe og dele ut til idioter som ikke bruker det. Før jeg var 16 og begynte å kjøre selv så hadde jeg refleks i jakkene mine som faktisk ble brukt :) Kanskje derfor jeg ikke er en av de kule gutta som bruker hashtags og roper yolo? Det er hvertfall ikke kult å bli påkjørt, og ja, det stemmer at "you only live once", så ta vare på deg selv.

Irriterer meg at man omtrent uansett får skylden som billist om man kjører på noen. Jeg husker en sen høstkveld jeg var på vei hjem. Ved en innkjørsel stod det tydligvis en person på huk rett i veikanten ikledd mørke klær. Antagelig en full person som knytta skolissene, ropte på elgen eller hva annet morro man finner på å gjøre i fylla. Plutselig spratt han opp og ut i veikanten rett forran meg. Hadde jeg ikke hatt så gode reflekser som jeg har, så hadde han enda kvelden på sykehuset 300 meter unna. I værstefall hadde jeg hatt et liv på samvittigheten, og det vet jeg ikke om jeg hadde takla..

Jeg har gått tur rundt der du bor etpar ganger,og det jeg har lagt merke til er at det er eldre folk som er verst...de yngre slakker ned og legger seg godt ut slik du sier,selv om 50 nok vil føles raskt på en fotgjenger på de smaleste stedene, mens de godt voksne (50+) dundrer forbi uten så mye som å kikke på oss engang. Jeg gikk der med barna nå sist, og det var ikke spesielt behagelig når de passerer i god draging. Ser ut som folk glemmer litt når de blir eldre,jeg ser samme tendensene i gata der jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyttknever og sinne, du imponerer meg Fredrik  :clap:  Trodde du forlengst hadde blitt evolusjonert inn til en objetiv bimmers-robot bruker som alltid ga "voksne og reflekterte" / perfekte svar. Godt å se det er litt ungdommelig fandenivolskhet igjen! Knyttneven har vært er en grunnleggende problemløser i tusenvis av år!  \:D/ 

Knyttnever er noe jeg også forbindner med høst og vinter da jeg kontinuerlig holder på å kjøre ned folk under refleks! 

Ingenting bak rattet gjør at sikringene mine går så fort, og jeg må jobbe med meg selv for å ikke stoppe å gi dem de de fortjener. 

Det er nok noe med at de utsetter meg for like stor ødeleggelse i form av traumer og fengselsstraff som de gjør på seg selv, som får en til å reagere så kraftig. Skjødesløshet, og ekstra ille er det da det er voksne mennesker som kjenner til hvor farlig det er, og har hatt lappen i mange år.

Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din når det gjelder å møte folk på mørke landeveier uten refleks. Vi har mange landeveier her vi bor og det er spesielt en landevei som fører forbi et lokalt idrettssenter som er spesielt farlig. Den er smal, relativt trafikkert og ikke opplyst om natten. Allikevel går folk langs veien i mørke uten refleks. Det som imidlertid er virkelig ille er at mange sjåfører viser null respekt for hvor farlig dette er. Så langt har vi hatt 3 dødsulykker langs denne veien i år. Det er alminnelig 80 Km/t grense på veien, men det burde ha vært maksimalt 60 Km/t grense og kun 40 Km/t akkurat foran idrettssenteret der bussene stopper. Allikevel nøler mange ikke med å kjøre i over 100 Km/t langs denne veien... sommer som vinter. Dette provoserer meg voldsomt.

Først og fremst pga. omstendighetene og dødsulykkene, men også fordi det er en typisk dansk fortelling om manglende forståelse for moderne trafikksikkerhet. Danskene har generelt en laissez-faire holdning til alt som har med trafikksikkerhet å gjøre. De tror at trafikkregler er til for å gradbøyes etter egen smak og at alle veier som er rette mer enn 50 meter er synonymt med motorveier... :(

Apropos episoden med den lavpannede idioten som gjorde hærverk på vår bil i et fotgjengerfelt så ble jeg faktisk ganske overrasket over meg selv i forhold til hvor sint jeg ble. Jeg er som du skriver ikke typen som tror at vold løser problemer. Allikevel hadde jeg lyst til å slå fyren helseløs og jeg hadde nok gjort dette hvis jeg ikke hadde hatt med minstemann i bilen. Vel... jeg er ikke helt ferdig med fyren ennå. Byen der episoden skjedde er liten og jeg har en mistanke om at han bor i et bestemt kommunalt leilighetskompleks. Jeg kjører forbi dette stedet to ganger daglig så det varer nok ikke så lang tid før jeg ser ham igjen og nå er jeg bedre forberedt... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått tur rundt der du bor etpar ganger,og det jeg har lagt merke til er at det er eldre folk som er verst...de yngre slakker ned og legger seg godt ut slik du sier,selv om 50 nok vil føles raskt på en fotgjenger på de smaleste stedene, mens de godt voksne (50+) dundrer forbi uten så mye som å kikke på oss engang. Jeg gikk der med barna nå sist, og det var ikke spesielt behagelig når de passerer i god draging. Ser ut som folk glemmer litt når de blir eldre,jeg ser samme tendensene i gata der jeg bor...

Jeg og min far har diskutert folk sin oppførsel i trafikken mange ganger, da ikke nødvendigvis bare på denne veistrekningen. Når det skal sies så er flere av naboene mine fæle på gassen, kanskje spesielt moren til en kompis.. Uansett, jeg tror ikke at det er at folk glemmer noe som er problemet. Jeg og pappa deler syn på at veldig mange som er 40+ har "verdensmester-tendenser" i enda større grad enn de fleste med fersk lapp. Jeg har f.eks et par tanter rundt 50-års alderen som begge tok lappen i godt voksen alder (rundt 15 år siden) som påstår at de er bedre sjåfører enn meg. Jeg vil ikke fremstå som en som har alt for stor tiltro til sine egne ferdigheter, men det får da være grenser. Jeg kjører nok langt mer enn de iløpet av et år, jeg utfordrer mine egne ferdigheter (holder meg selvsagt innenfor komfortsonen for nivået jeg føler ferdighetene mine ligger på) og får mye erfaring med forskjellige terreng i forskjellige biler osv (grunnet jobben som drosjesjåfør). Jeg føler at jeg stadig lærer ting nå og da. Problemet med veldig mange 40+ er at de tror de er utlært. Fordi man kan kjøre skadefritt i evigheter og ikke har noen større problemer med a til b kjøring så betyr dette IKKE at man er utlært, og det er det jeg tror mange misforstår og får en usunn holdning til sine egne ferdigheter.

Jeg vil ikke fremstå som en helgen heller, for det er jeg ikke. Jeg gjør dumme ting men prøver ALLTID å ta hensyn til andre som ferdes på og rundt veien. Som jeg tidligere sa, jeg skal IKKE ha et liv på samvittigheten.

Noe jeg også ser er at veldig mange, unge som eldre, ikke tenker på hvordan andre reagerer og takler situasjoner. For å trekke frem nevnte veistrekning. Det er unødvendig mange hester som ferdes langs veien. Folk flest har ingen problem med å ikke treffe de. Det de ikke tenker på er hvordan hester reagerer når et skummelt bråkete objekt suser forbi i 50 en snau meter fra seg selv. Jeg har sett mange ganger at hester er nær ved å kaste ryttern av ryggen ved slike anledninger. Det bor også barn langs veien som ofte leker i eller rett ved veien. Det er ikke alle som slakker ned for de heller. Det er rett og slett forferdelig og kvalifiserer vel strengt talt til førerkortbeslag i følge gode gamle paragraf 3.

At du opplever slikt som du sier når du er på tur med ungene er dog uakseptabelt. Ikke bare er det farlig, men det er lite pent gjort med tanke på alt støvet som blir virvlet opp av grusen når man holder høy fart. Kan trøste med at veien skal utbedres. Det skulle egentlig bli gjort i år, men i og med at historisk sett så kommer det snø i løpet av den neste uka, så blir det nok ikke gjort. Hva utbedringen går ut på skal jeg dog ikke si for sikkert, men håper det er utvidelse, bedre veidekke og bedre belysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste på bimmeren er ganske fornøyd med at du holder deg her ja :)

Ja det er dem nok, da kan de jo i større grad holde på uforstyrret med vissvass og meningsløse påstander uten å bli konfrontert med eventuelle fakta eller motargumenter :) Regner forøvrig med at du har gjort der som her, laget deg ett fint antall brukerprofiler som du kan "tære" på etterhvert som de gamle brukerene dine stenges. Jeg skjønner virker ikke at du gidder Erebus...

Fredrik....

Nå begynner jeg nesten å lure på om du får "betalt" for å sverte bimmeren.no?

Jeg surfer på både Bimmers og Bimmeren, noe du skriver i diverse innlegg at DU ikke gjør. Du holder deg til Bimmers. Greit nok, ditt eget valg selvsagt. Da er det 3 ting som slår meg når jeg leser det du skriver - og noe av det står jo sitert over (nevermind kommentarene om Erebus, jeg vet bare ikke hvordan jeg redigerer sitat med denne nye lay-outen):

1) Du som IKKE besøker Bimmeren, hvordan kan du da hevde at "da kan de (les: medlemmer av Bimmeren) jo i større grad holde på uforstyrret med vissvass og meningsløse påstander uten å bli konfrontert med eventuelle fakta eller motargumenter" ??

2) Jeg har vel enda til gode å lese om skittkasting, vissvass og meningsløse påstander vedrørende Bimmers på Bimmeren. Kommentarer om at de liker seg bedre osv kaller jeg ikke skittpreik, JFTR. Det virker mer som at det er mer følelser i sving her på Bimmers imot Bimmeren, enn motsatt. Og du er en av de, Fredrik, som fremstår litt som "Firmaets mann" - og prøver å grave grunnen under de som er på Bimmeren.

3) Tilnærmet alle medlemmene på Bimmeren er jo også registrerte brukere på Bimmers. Er virkelig alle de som er brukere av Bimmeren brødgjøker og tullekuker plutselig? Vi som tidligere "alle" levde i full harmoni under samme tak tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Fordi han har hatt mye uenigheter med mange tidligere, og da trur eg det er heilt ok for han å anta at påstander av  typen de har kommet med her inne vil fremdeles komme på det andre forumet. Eller har brukerene forskjellige personligheter i forhold til hvilket forum de bruker? Det kan jo forsåvidt godt hende, at mange av påstandene har blitt ytret for å fyre Fredrik90 litt. Det ligger jo høg underholdningsverdi i å få Fredrik til å koke!

2. Delvis enig.

3. Full harmoni er det vel lenge siden det har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...