Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Om jeg skulle sett meg om etter noe annet enn BMW hadde nok Mercedes stått høyt på ønskelisten, men da CLS, evt. CLS Shooting Brake. E-klasse synes jeg dessverre har blitt litt "ødelagt" av taximarkedet, og de få gangene jeg treffer en E-klasse uten taxi-skilt på taket synes jeg noe mangler. Ellers er det også en meget pen bil. Audi har jeg ikke helt samme drømmen om, men en A7 kunne jeg igrunn gjerne hatt. :)

Edit: Denne er jo meget lekkert, samt det er den nest billigste på finn. :D Den mangler dessverre AMG-pakken, men jeg føler ikke Mercedes trenger AMG-pakken like mye som en BMW-trenger M-pakken. Ellers har jeg litt for liten erfaring med Mercedes til å finne andre mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shooting brake er herlig! Den manglet skipsgølvet i bagasjerommet :D

Jeg er også veldig glad i Mercedes, jeg var ikke det før, men er vel gjennom kamerater hvor jeg har både kjørt og sittet på mye som har hatt bla. 124 biler. Min første kjøretur i en 124 var en 250TD, jeg var ikke videre imponert :P 20 kuldegrader, kaldstart uten dieselvarmer og 92 slappe sugedieselhester :P Ble mildt sagt sjokkert over ytelsene! Min mormor som kjøpte denne en gang i tiden, 140 000km på tellern, og gått i bygda siden ny som varebil, så kan vel ikke si den var sliten :P

Grunnen til at jeg kjøpte Mercedes 124 er at jeg trengte en bil å bruke til alt som ikke BMWn egnet seg som.. Bla. materialfrakt og vinterbruk!

Jeg hadde nok ikke kjøpt Mercedes 124 uten diesel, å eie en Mercedes diesel er riktig så koslig! Raklingen og den gode diesel-ósen ved kaldstart!

Så har det litt med barndomsminner også, jeg husker min bestemor leide meg langs Oslos bygater da jeg var mindre, og disse Mercedes dieselene som raklet og gikk på tomgang på rekke og rad langs drosjeparkeringen på Solli-Plass var noe å huske for en 3-4 åring :P

Det er først etter opplevelser med 124 bilene jeg har fått øynene mer opp for merket, synes selv at 210 er en kjempebil for penga, men dessverre mye rust :P Jeg trodde selv jeg likte Mercedes bedre enn BMW her en periode, helt til jeg kvittet meg med E24n! Nå tenker jeg omtrent bare på BMW igjen.. Innrammet bilde av gamle E24n min henger ved siden av PC-skjermen, gløtter bortpå den støtt når savnet kjennes :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tror jeg jeg klarer meg uten. :) Ser ikke for meg at det er en perfekt kombinasjon med barnevogner og annet drit som skal baki der. :D

For min del er den største mangelen bensinmotor, men de er det langt (og dyrt) mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, trenger noen innspill her. 
Jeg solgte bilen ( E92'en ) , og skulle levere med vinterhjul. Det er ok det, men vinterhjula mine er borte. De stod da på jobben (inne), og er mest sannsynlig solgt med en annen bruktbil. 

Spørsmålet nå er:
Jeg fikk noen E46 vinterhjul av en kollega, med 195/60/16 (husker ikke HELT dimmen, men er 16").
ET er ca 37. 

Får nå beskjed at de ikke passer på E92'en. HVORFOR skal ikke de passe over?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet nå er:

Jeg fikk noen E46 vinterhjul av en kollega, med 195/60/16 (husker ikke HELT dimmen, men er 16").

ET er ca 37. 

Får nå beskjed at de ikke passer på E92'en. HVORFOR skal ikke de passe over?!

Det var jo rart da! Min mor har E90/E92 felger på sin E36, og E36 bruker vel samme dim som E46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til at de ikke skal passe, med unntak av at rulleomkretsen muligens er hakket for liten, men det går på litt andre ting. Ser ikke for meg bilen har så enorme bremser heller. :)

Jeg hadde e9x-felger på min e46 uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech er noe som har endret seg drastisk fra hva det var når det først kom på markedet. Det var vel med E30? Det har bare blitt større og større siden, og andelen øker vel for hver modell som kommer.

Flonoen, jeg tok poenget ditt på første linjen. Men dette handler kun om utseende på bilen. M-tech styling har ingenting å si for verken kjøreegenskaper, lettkjørthet, praktiske løsninger, eller lignende. Hvorfor de ikke prøver å få bilen til å se "best mulig" ut orginalt, så man slipper å betale ekstra for det, når det er noe de fleste foretrekker.

Det jeg setter spørsmål ved er hvorfor det er ekstrautstyr.

Hvorfor det er ekstrautsyr og ikke alle bilene er like?

Fordi min bestemor ville heller hatt en bil uten M-Sport. Hun liker ikke de dype og harde stolene i min bil.

Ekstrautstyr koster, og da er det selvfølge at om man dropper ekstrautstyr er bilen billigere og flere får råd til å kjøpe den.

Blir jo som og si hvorfor ikke alle biler er sølvgrå? Fordi folk er forskjellige og har forskjellige behov og ønsker når det kommer til bil..

Skjønner egnetlig ikke at noen lurer på hvorfor det er slik en gang.. Logisk... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i Mercedes, jeg var ikke det før, men er vel gjennom kamerater hvor jeg har både kjørt og sittet på mye som har hatt bla. 124 biler. Min første kjøretur i en 124 var en 250TD, jeg var ikke videre imponert :P 20 kuldegrader, kaldstart uten dieselvarmer og 92 slappe sugedieselhester :P Ble mildt sagt sjokkert over ytelsene! Min mormor som kjøpte denne en gang i tiden, 140 000km på tellern, og gått i bygda siden ny som varebil, så kan vel ikke si den var sliten :P

Grunnen til at jeg kjøpte Mercedes 124 er at jeg trengte en bil å bruke til alt som ikke BMWn egnet seg som.. Bla. materialfrakt og vinterbruk!

Jeg hadde nok ikke kjøpt Mercedes 124 uten diesel, å eie en Mercedes diesel er riktig så koslig! Raklingen og den gode diesel-ósen ved kaldstart!

Så har det litt med barndomsminner også, jeg husker min bestemor leide meg langs Oslos bygater da jeg var mindre, og disse Mercedes dieselene som raklet og gikk på tomgang på rekke og rad langs drosjeparkeringen på Solli-Plass var noe å huske for en 3-4 åring :P

Det er først etter opplevelser med 124 bilene jeg har fått øynene mer opp for merket, synes selv at 210 er en kjempebil for penga, men dessverre mye rust :P Jeg trodde selv jeg likte Mercedes bedre enn BMW her en periode, helt til jeg kvittet meg med E24n! Nå tenker jeg omtrent bare på BMW igjen.. Innrammet bilde av gamle E24n min henger ved siden av PC-skjermen, gløtter bortpå den støtt når savnet kjennes :love:

Plutselig stod det mye mer her(?) :)

Jeg har egentlig ingen forhold til mercedes sånn sett, men har alltid synes de er pene. Som nevnt tidligere i tråden er de også litt flinkere til å "ta sjanser".

For et års tid siden var jeg med en kollega til Sandefjord for å hente en 124 300TDT, og jeg ble mektig imponert over den bilen. :) Turen hjem fra Sandefjord gikk som en lek, og bilen fungerte meget bra. Nå går forøvrig den bilen på spillolje. :D

Var med samme person for noen uker siden til Bergen for å hente enda en som skulle bli delebil. Bilen var såpass bra, og muligens bedre enn den første, så nå har han to som er oppegående. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo rart da! Min mor har E90/E92 felger på sin E36, og E36 bruker vel samme dim som E46?

Det er det jeg og trodde. Fikk bare melding om at de ikke passet, og jeg nå må erstatte de. Må da kjøpe nye dekk til ny kjøper av bilen. Og det har jeg lite lyst til, iom at jeg skulle helst brukt de pengene på nye sommerfelger.

Altså, 3 serie er 3 serie. De har vel da aldri forandret nav-diameter som jeg vet om?! 

Muligens det står senter-ringer, som gjør at de ikke går over navet på E92'en?

Det er ingen grunn til at de ikke skal passe, med unntak av at rulleomkretsen muligens er hakket for liten, men det går på litt andre ting. Ser ikke for meg bilen har så enorme bremser heller. :)

Jeg hadde e9x-felger på min e46 uten problem.

Felgene jeg fikk var ikke originale som jeg så, men så lenge de passer overens på en E46 320, så burde de jo passe overens på en E92 320? Altså, ingen av disse er M-bil, som har annet ET. Bare noen forbanna vinterhjul som er typ en finger brede. Hadde 16" tidligere og, så det er ikke der problemet ligger heller. 

Det her gjør meg forbanna, og hvertfall når jeg får beskjed NÅ om at bilen skal leveres i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...