Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg håper det der er bilder som er zoomet inn? Visst ikke så er det veldig lite imponerende.

Det virker for meg som at Nokia er de eneste som fortsatt jobber med hypen som megapixler er.

41mpx fører bare til unødvendig store bildefiler, og når man i tillegg har dårlig optikk så er det ingen vits. Det er bare et flott tall som sikkert er fint i markedsføringen.

Ytterst få av de virkelig dyre systemkameraene på markedet har 41mpx. De fleste ligger på under halvparten. Da snakker vi kameraer som koster 10 ganger så mye som telefonen, og tar bilder som er sylskarpe i forhold.

Mulig det gir halvgode bilder til telefon å være, men fortsatt vil du med stor sansynlighet få langt bedre bilder ved å plukke opp et kompaktkamera til 500 kroner.

Et litt avansert kompaktkamera tar bedre bilder fordi objektivet er større og mer fleksibelt. Lumia 1020 har imidlertid et så bra kamera som man kan få i en telefon idag. Hvis du klikker for stort bilde ser du tydelig hvor Nokia har overtaket. Spesielt oppe i det høyre hjørnet av bildet kan man tydelig lese det som står der. Det kan man ikke på det andre bildet. Bildet som er tatt av 1020 er mye skarpere. Husk at vi stadig snakker om et mobilkamera... :)

http://www.nationalgeographic.com/nokia/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noten er det vel grei størrelse på !

Vipper veldig mellom Iphone og z1 jeg ! :P

Jeg syns det var utrolig digg P gå fra Samsung s3 til Iphone 5. Redd det skal bli andre veien om jeg bytter til Z1.

Sent from space using Tapatalk -

Greiest størelse er vel på Samsung galaxy Mega og Huawei Mate Black :) En av disse blir snart min :P Er møkka lei 4-5'' skjermer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt note 2 siden den kom ut. Alle andre telefoner føles falske ut når jeg holder dem :P

Den har også fått veldig mye juling, men ikke noe knust glass som alle iphonene har hatt. Hadde en iphone hvor glasset knuste i lomma... Jeg satt stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så bekymret når det gjelder antall meldinger på dagtid, men at aktiviteten på kveldstid også har gått litt ned er ikke bra. Jeg velger imidlertid å tro at det er en midlertidig nedgang (som en følge av oppsplittingen). Hvis man ser på antallet og hvem som kikker innom uten å skrive er alt som før. Jeg tror derfor at det er litt tilfeldigheter som spiller inn vedr. når folk skriver et innlegg og ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja like stille på bimmeren.. Kjipt for oss som sitter på jobb å kjeder oss..

Over til noe annet. Hvor får jeg tak i billig dynamitt? vært på biltilsynet og kranglet med de nå...

Herregud for noen naut.. Bilen er blitt omregistrert innen 2 mnd som tilsier gratis omreg. Men pga manglende del 2 av vognkort (som de ALDRI har krevd før)

så har alt stoppet opp og bilen satt på klippelisten. Leverte inn nå og prøvde å være hyggelig og fornuftig i et håp om at de innså hvor ulogisk de har lagt det opp.

Men neida, de hadde "alt på sitt rene" for de hadde sendt ut brev om at del 2 manglet. 3 dager ETTER fristen for gratis omreg var gått ut (4 uker etter jeg leverte inn eierskifteform)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe drit. Men de kommer ikke til å gi seg. De forholder seg bare til datoen det ble gjort skikkelig, og avgiften deretter. Dessverre.

Styrt med lignende selv, og da mente de det var min plikt å vite det aktuelle regelverket og fristene. Forsåvidt greit nok, men det suger når de holder tett om det eller drøyer det til fristen går ut. Får jo inntrykk av at man blir utnyttet med vel og viten, for noen ekstra kroner til kassen. Hehe.

Men skal det ikke liksom være gratis å ta eierskifte innen familien (foreldre til barn og omvendt, men også mellom samboere/ektefeller?) må vel kanskje være registrert som samboere? "bare" kjærester er vel ikke godt nok for dem. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...