Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joo, har det originalfelgene som en kompis har i alle fall.. De er riktignok i 19", men skulle tro 18" også hadde det..?

Skrevet

Godt mulig. Bare stusset over at "Motorsport" manglet, men slik han skriver det så bør det jo være originalt :)

Skrevet
Fikk mail av gjensidige.. Får 1918kr igjen av kundeutbytte :)

Ja takk! Håper jeg får samme mailen :P

Skrevet

Håper på det samme! Byttet akkurat til noe annet enn Gjensidige nå da, så får se om jeg da bare blir "glemt" når utbyttet skal utbetales..

Skrevet

Windy er et godt eksempel på Norske båter som er verdenskjent.

35_006_fullscreen.jpg

Ellers har vi selv per nå en Askeladden 635 Freestyle, men har hatt tidligere både Skibsplast, Uttern, Sea Ray og Finnmaster. Svært fornøyd med alle, og alt til sitt bruk :)

Ja Windy er nydelige båter, og spesiellt godt kjent ute i europa for bra håndtverk og bunnsolid kvalitet. Marex og Nidelv har også et sterkt navn i utlandet, særlig Storbritania og Tyskland. Litt artig også at på 70 tallet så var Norske Fjord Plast og Draco europas største båtprodusente, dog ikke like anerkjent som kvalitetetsbåter men store var de.

Har selv hatt to gode Askeladden båter, hadde en gøyal 565 Wasper med 150 Mercury Optimax med fint lydbilde. Nå sist hadde jeg en Askeladden Z7 med en 250 hesters Mercruiser diesel, deilig båt som savnes stort. Holder meg som sagt til Norske båter bortsett fra en Uttern D68 jeg hadde, god plass men elendig i sjøen og dårlig sammenskrudd var følelsen jeg fikk fra den. Går å tenker på en Scand 9200 Dynamic om dagen, hadde en 7600 Dynamic og var superfornøyd med både kvalitet og det gode skroget. Men dissa båtene koster fort såpass at jeg like gjerne også kunne kjøpt en F10 530d, den kan jeg bruke hele året også :wink:

Går helt greit også med Volvo Penta D6-350 ca 46 Knop 8)

p1uqgc9g1trw9qq85vs8.jpg

Skrevet

Har selv hatt to gode Askeladden båter, hadde en gøyal 565 Wasper med 150 Mercury Optimax med fint lydbilde. Nå sist hadde jeg en Askeladden Z7 med en 250 hesters Mercruiser diesel, deilig båt som savnes stort. Holder meg som sagt til Norske båter bortsett fra en Uttern D68 jeg hadde, god plass men elendig i sjøen og dårlig sammenskrudd var følelsen jeg fikk fra den. Går å tenker på en Scand 9200 Dynamic om dagen, hadde en 7600 Dynamic og var superfornøyd med både kvalitet og det gode skroget. Men dissa båtene koster fort såpass at jeg like gjerne også kunne kjøpt en F10 530d, den kan jeg bruke hele året også :wink:

Går helt greit også med Volvo Penta D6-350 ca 46 Knop 8)

http://images.bimmers.no/files/p1uqgc9g1trw9qq85vs8.jpg

Scand er absolutt ikke dumme båter.

Har 150 Optimax på Askeladden vi har nå, liker lyden :D

Vi hadde også Uttern D68 dti, men kan ikke si jeg sitter igjen med samme følelse som deg, var svært fornøyd.. Sea Ray 290 Sundancer (dagens 315 Sundancer), var den største vi hadde og kanskje den mest elegante, men den ble for stor til å bruke her ute i Moldefjorden. Sitter nå som sagt foreløpig på en skjærgårdsjeep. Den er enkel og trenger ikke store vedlikehold(annet enn normalt). Og med 150 Optimaxen gjør den 40 knop, og det er mer enn nok. Marsjfart på ca. 25 knop. Ikke minst er den en meget sjødyktig båt som tåler litt sjø, altså er den bygget for litt røffere kjøring.

http://images.bimmers.no/files/77xaxavhv17ccqpud7xl.jpg

Det er vel sant det du sier om prisene på båter, men vil tørre å påstå at båter holder seg mye bedre i pris enn biler.

Skrevet

Aaaah Draco. Det er båter det ;) Er litt sjarm med Draco når man må gjerne fikse litt her og der utover sommeren :P Draco har vel steget i pris de siste årene også, ikke værst det!

Skrevet

Scand er absolutt ikke dumme båter.

Har 150 Optimax på Askeladden vi har nå, liker lyden :D

Vi hadde også Uttern D68 dti, men kan ikke si jeg sitter igjen med samme følelse som deg, var svært fornøyd.. Sea Ray 290 Sundancer (dagens 315 Sundancer), var den største vi hadde og kanskje den mest elegante, men den ble for stor til å bruke her ute i Moldefjorden. Sitter nå som sagt foreløpig på en skjærgårdsjeep. Den er enkel og trenger ikke store vedlikehold(annet enn normalt). Og med 150 Optimaxen gjør den 40 knop, og det er mer enn nok. Marsjfart på ca. 25 knop. Ikke minst er den en meget sjødyktig båt som tåler litt sjø, altså er den bygget for litt røffere kjøring.

http://images.bimmers.no/files/77xaxavhv17ccqpud7xl.jpg

Det er vel sant det du sier om prisene på båter, men vil tørre å påstå at båter holder seg mye bedre i pris enn biler.

Ja det er noe eget ved Optimax lyden :wink: Det som jeg synes var veldig positivt med Uttern var at den hadde mye standard utstyr som koster massevis på andre båter, som Bauglys, defroster og et faktisk ganske så brukbart pantry. Men finishen var ikke den samme som på Scanden eller Askeladden, med så er jo prisen også en annen på disse da. 1,7 dieselen i Uttern var derimot et koselig bekjentskap som nesten ikke brukte diesel, med mange om bord så sleit den litt med å komme i plan men ellers så funka den topp :)

Det er ikke tvil om at det er tryggere å plassere pengene i en båt ja, noen båter er jo rene investeringer som man enkelt for igjen hver krone for når man selger. Kikker også på litt mindre båter som Nidelv 560 Sport og 610 Sport, veldig greie dagstur båter som jeg vil tro holder seg greit i pris. Så trenger man ikke blakke seg helt heller på et 3-4 år gammelt eksemplar med en snill diesel motor :)

Aaaah Draco. Det er båter det ;) Er litt sjarm med Draco når man må gjerne fikse litt her og der utover sommeren :P Draco har vel steget i pris de siste årene også, ikke værst det!

Draco er jo blitt noen flotte klassikere synes jeg, særlig modellene 1800 Suntop, 2000 DC og 2400 Styling er skikkelige barn av 80 tallet. Men de har grei kvalitet, gode skrog og holder seg overaskende bra i pris så dette er nok ikke dumme båter nei. Liker mer 90 talls modellene jeg og den lekre Draco 3400 Zircon, med midstillt styreposisjon og linjer som fører tankene mot Windy 8) Men de hadde jo noen veldig rare modeller også da, som f eks 2500 Twincab og 2900 Star :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...