Fredrik Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Alltid tenkt at e39 er ganske så mye tyngre enn e46, men stemmer kanskje ikke? i følge vognkort er det vertfall lite vektforskjell på min 530d og kompis sin 330d. er sånn 50kg eller noe forskjell i vognkort. Ikke veid noen av dem på vekt da Dette varierer med utstyr (automatgear, klimaanlegg, soltak etc.). I utgangspunktet er vektforskjellen ca. 110 Kg med den samme motoren og drivverk, men f.eks automatgear øker vekten med ca. 25 Kg. Touringkarosseriet veier ca. 90 Kg mer enn sedankarosseriet. Forskjellen på tidlige og nyere versjoner av f.eks to identiske E46 eksemplarer er en vektøkning på ca. 30 Kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Hørtes veldig rart ut. Sedan begge to? Ser at min tidligere e46 320i coupe og mintidligere 520i hadde en vektforskjell på 125kg. Begge med manuel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45370765 Så, hva synes vi om denne? Kul?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Burde fjerna spoilern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Såg veldig rar ut hadde ikke brukt 200k på den der.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Synes ikke det her så veldig heldig ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Dette varierer med utstyr (automatgear, klimaanlegg, soltak etc.). I utgangspunktet er vektforskjellen ca. 110 Kg med den samme motoren og drivverk, men f.eks automatgear øker vekten med ca. 25 Kg. Touringkarosseriet veier ca. 90 Kg mer enn sedankarosseriet. Forskjellen på tidlige og nyere versjoner av f.eks to identiske E46 eksemplarer er en vektøkning på ca. 30 Kg. Noe jeg faktisk ikke var klar over var at det skilte bare 55 kilo mellom E90 325d og E60 525d med manuell, ikke mer enn ett par tre velfylte handleposer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Liiiiten roadtrip update: Dro fra harstad med sikte til å nå Katterjåkk på innsiden av sverige... Why? Joda...svigers skulle ha julemusk og reinsdyr skav...hm hm hm... jaja avreise kl 10...jeg forsov meg..så vi dro 11.. I en golf 4 1,8T... kan ikke si jeg koste meg så veldig på veien...Men men... Utsikten fra huset til svigers Minus 5grader og mørkt... og masse snø på veiene...egentlig ganske koselig kjøring Også salta dem en liiiten strekke før Bjerkvika... Så kom vi til ett veiskille... Kjøre av til Bjørnefjell... Opp på fjellet så var det masse masse snø...og en del vind..så ble en del sikksakkjøring for å unngå snøhauger som hadde bygd seg på veien... Også så jeg ett svææært tog som måkte snø...det var spennannes!!! Etter en stund kom vi frem til Katterjåkk...her så jeg to afrikanere og tre kurdere, 5 polakker og 15stk nordmenn. Det var også 4stk svenske som jobbet i denne store butikken... Her hadde dem dessverre ikke julemusk eller finnebiff...så vi måtte videre til Abisko... Nå begynte tlf min å gå tom for strøm siden jeg sendte mangemange snap til flere... Og jeg var trøtt... og lei av å høre på erkenorsk musikk på radioen i mangel av AUXkabel... Men vi kom oss nå frem...og fortsatte LIIIITT videre for å ta bilde av kebnekaisefjellet fra baksiden...hvorfor? fordi jeg vil være pioneer på slike områder... På Abisko coop fant vi den etterlengtede julemusken og finnebiffen...I denne butikken jobbet en indisk jente...Jeg følte meg litt...lurt...siden jeg nå ikke var den første asiateren som hadde vært her... Vi handlet det vi skulle...snudde og kjørte hjem igjen...og NÅ var det mørkt...veldig mørkt... kl 1400 var det bekmørkt... Menmen...vi endte opp bak en måkebil over fjellet... Og den lagde snøstorm... Men etter at jeg var superkul og kjørte forbi så endte vi opp i Bjerkvika...igjen.. Her fikk jeg kultursjokk... Det satt mørkhudede i restauranten..og spiste... Mens de norskehvite jobbet bak disken og hakket kebab og flippa burgere... Pga dette ble jeg helt satt ut så jeg satte meg i passasjersetet og sovnet hele veien tilbake til Harstad.... Haukefer, fish og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Golf 1,8T? Er ikke det GTI som har 1,8T motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45370765 Så, hva synes vi om denne? Kul?! Oi,denne hadde stege mange 100% i pris siden den gikk her i sør. Ble vel ikke så godt tatt vare på av de to eierene her nede hvertfall,ellers en tøff bil -spoiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Etter lang prat med forhandler ble vi enige om å møtes imorra, han vil se på bilen men han påstår ennå at det er en normal bruksslitasje som har oppstått under mitt 5 dagers lange eieforhold til bilen, så si meg, kan oljetrykkfeil/ oljepumpe feil være normal bruksslitasje? vil gjerne vite det så jeg vet hvor jeg står hen i morgen i forhold til mine rettigheter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Noen som har prøvd Ceramic Pro på bilen sin? Jeg vurderer å koste på den det. Det er helt sinnssykt hvordan det fungerer... Kan omtrent voldta bilen med kniv uten å lage riper i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Fredrik90: Jo er GTI.. glemte det i farta... 316: hva er det forno? Link etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Noen som har prøvd Ceramic Pro på bilen sin? Jeg vurderer å koste på den det. Det er helt sinnssykt hvordan det fungerer... Kan omtrent voldta bilen med kniv uten å lage riper i den. http://www.ceramicpro.no/?portfolio=ceramic-pro-9h Den her? i så fall lurer jeg på prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Etter lang prat med forhandler ble vi enige om å møtes imorra, han vil se på bilen men han påstår ennå at det er en normal bruksslitasje som har oppstått under mitt 5 dagers lange eieforhold til bilen, så si meg, kan oljetrykkfeil/ oljepumpe feil være normal bruksslitasje? vil gjerne vite det så jeg vet hvor jeg står hen i morgen i forhold til mine rettigheter Dersom du skal sitere lovdata som argumentasjon, bør du sette deg inn i selve lovene og sitere fra de, isteden for "at en på bimmers.no sa at..." Så blir det 15 ganger mere seriøst med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg