Halvor_nor Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Marius paulsen: Det å rakke ned på fredrik90 må da være unødvendig... og dra frem e34'n hans. Det er mulig han har skrytt den bilen opp i skyene, men hvor mange ganger skal vi høre dette? Det om hvor mange venner han har.... tjaa, hva skal jeg si? :s Antageligvis har han opptil flere venner? Eller kanskje han har bare én venn som har hatt maaange biler? Det blir for dumt... Jeg sier ikke dette for å ta parti med noen, jeg bare synes du hadde en usmakelig kommentar.... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Jeg er helt enig. Venner er for mange et veldig relativt begrep som også inkluderer bekjente og folk man bare vet om... og da har man fort veldig mange "venner". Jeg synes imidlertid ikke at dette er noe å henge seg opp i her inne. Vi har få muligheter til å etterprøve diverse påstander folk kommer med og man får ta diskusjonene for hva de er. Folk lyver på seg både alder og biler, men når man har vært her inne en stund kommer sannheten som regel frem enten man vil det eller ei. Før eller senere møter man seg selv i døren. Fredrik 90 er bestemt ikke blandt de forumbrukerne jeg først kommer i tanke om i denne sammenhengen. Han er irriterende fanboy BMW entusiast, men er ellers både hyggelig og redelig (iallefall slik jeg opplever ham)... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hehe Jeg trenger ikke motor i sånn bil, er jo cruisere, s åjeg kan godt ha den minste motoren også for minimale drivstoffkostnader (noen her som IKKE anbefaler de minste motorene?). Jeg skal se ann på bruktmarkedet, finner jeg god bil til under 40000 (aka ett kupp!) kan jeg KANSKJE slå til, må bare sove litt på saken og lese om bilene og finne ut om jeg har penger til å drifte en 3. bil Har 728, Fungerer bra med den motoren og. Ikke ille forbruk heller. Ca literen. Men i Oslo er det sikkert mer Fordelen jeg ser er at den motoren er ganske vanlig. Lett å skaffe deler og forholdsvis billig. Ga selv 29k for den Ikke strøken eller noe. Men alt i alt. Bra til den prisen. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hadde 728 selv, m52 motorene er jo veldig stabile, fin lyd er det jo og. Er jo cruise bil så funker jo selfølgelig helt grett med den motoren men nekter ikke akuratt på at 740'en til stefar min er en litt kjekkere bil å kjøre Sent from my GT-I9505 using Tapatalk noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Skuddsikker motor med relativt lavt forbruk, samt en fin sekserlyd I tillegg kryr det av billige deler. 2,8 bensin og 2,9 diesel er de minste motorene du bør kjøpe i det karosseriet. Med andre ord bør du styre unna 725tds, da den i mine øyne blir litt i svakeste laget noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Ingen er like, slutt å plage hverandre. Haukefer og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 finnes det egentlig noen biler som ikke dine kamerater har eid? uansett hvilke biler som diskuteres så har du minst hatt et par kamerater som har hatt akkurat den typen bil. har du mange kamerater? 5-10000? så mye tid som du bruker på dette forumet så kan det vel ikke være allværdens tid til å bruke på å pleie vennskapene? Hvem er du...? Så du sitter med inntrykket av at jeg har 1000 kamerater, jeg har egentelig kun to tre stykker som jeg vil kalle nære kamerater som jeg pleier nesten daglig omgang med. Så har jeg vel en 4 stk som jeg vil kalle bare kamerater som jeg pleier omgang med dann og vann, så har vi den ytterste ring som jeg vil kalle bekjente og venners venner og her er vi vel oppe i en 8-10 stykker. Disse går jeg vanligvis ikke sammen med hvis vi ikke er flere, men vi snakkes når vi treffes. Fellesnevneren for disse er at vil alle er like bilgale, vi prater stort sett bil når vi er sammen og flere av dem har hatt mye artige biler som jeg har fått prøve også videre. Du synes kanskje jeg bruker mye tid på forumet, vel det synes kona også hadde forøvrig vært godt med boller nå. synes forøvrig det er litt sent for å lese avis. det må være lov å stille spørsmålstegn når noen bestandig kjenner noen osv. eller har en e34 som kommer seg overalt og er verden beste bil osv. det er greit at noen er flinke til å formulere seg men må man virkelig komentere i alle tråder enten man har peiling eller ikke? Ja det merkes at du kunne trenge enn bolle eller to.... Har aldri påstått de du sier jeg har gjort, men det er faktisk ett lite snev av sannhet i påstandene deres. I 1988, 89, 91, 92, 93 og 94 så ble jaggu BMW 5-serie kåret til "Das beste auto der Welt" av Tyske AMS Det jeg har gjort å er kjøpe en gammal BMW av samme type for en slikk og ingenting, hadde aldri hatt en så gammel bil før og var mildt sagt jævlig skeptisk til hvordan det ville være å bruke en 20 år gammel brukbil i det daglige. En bil du må stole på at starter om morran og som må klare langturer og tunge løft (hengerfeste) på sparket i hverdagen. Og jeg har ikke lagt skjul på at min gamle sliter har ikke skuffet en eneste gang, jeg fikk meg en stor overraskelse av at det fortsatt var mulig å få en fullt brukbar bil til lite penger Jeg vil på en måte motarbeide det stemplet gamle BMW har på seg som dyre i drift, upålitelige og fulle av ting som går galt, dette er nemlig ikke min erfaring etter 2 år og snart 30 000 kilometer i en 20 år gammel BMW Så det var noe helt nytt for meg og jeg ble positivt overrasket, da er ett BMW forum for entusiaster rette stede å skryte av bilen sin trodde jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Dilemmas! Har i noen år siklet på en strøøken 2-dørs E30 320i som rusler og går i en gammel manns eie. Søkte opp regnr og fant opplysninger på vedkommende, så nå har jeg skikkelig lyst til å kontakte han og spørre om han kan varsle med den dagen han evt vurderer å selge bilen.. Da er spørsmålet, hvor frekt er dette? Aner ikke om noe feiler mine sosiale antenner, men de forteller meg at dette ikke er heelt innenfor ift normal folkeskikk Ja, apropos gamle BMW'er som bare går og går.. Krigeren min runder snart 400k km med 0!! kjærlighet de første 380. Vi snakker rust, snåle lyder fra dypt nede i motorrommet, elgkverking og 1.6 bar trykk. Handlet den for rett over vrakpant mest fordi jeg ville redde den fra høggern. Ikke ett eneste feilslag de 20k jeg har kjørt den ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Dilemmas! Har i noen år siklet på en strøøken 2-dørs E30 320i som rusler og går i en gammel manns eie. Søkte opp regnr og fant opplysninger på vedkommende, så nå har jeg skikkelig lyst til å kontakte han og spørre om han kan varsle med den dagen han evt vurderer å selge bilen.. Da er spørsmålet, hvor frekt er dette? Aner ikke om noe feiler mine sosiale antenner, men de forteller meg at dette ikke er heelt innenfor ift normal folkeskikk Ja, apropos gamle BMW'er som bare går og går.. Krigeren min runder snart 400k km med 0!! kjærlighet de første 380. Vi snakker rust, snåle lyder fra dypt nede i motorrommet, elgkverking og 1.6 bar trykk. Handlet den for rett over vrakpant mest fordi jeg ville redde den fra høggern. Ikke ett eneste feilslag de 20k jeg har kjørt den ihvertfall. Spessielt gamle mennesker kan ha tendenser til å reagere rart på slikt, det har jo også blitt nevnt her for ikke mange dagene siden. I.o.m dere ferdes i samme område, så ville ivertfall jeg heller prøvd å nådd tak i han på en parkeringsplass eller liknende å kjørt ruta med interesse og komplimang for bilen. Dersom selger tenker at du kanskje tar vare på bilen slik han har gjort, så står du jo fort i ett bra lys for å overta bilen den dagen han ikke kan kjøre lengre. Igjen du har jo ingenting å tape, men oddsen tror ivertfall jeg er liten med en så direkte fremgangsmetode. Nytern og noekult reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Vel, som du vet så har broren min fått det til. Det gikk over ti år, men han fikk kjøpt bilen. Bare ordlegg deg på rett vis slik at du fremstår som en ordentlig gutt, ellers kan det hende han blir fornærmet ! Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Dilemmas! Har i noen år siklet på en strøøken 2-dørs E30 320i som rusler og går i en gammel manns eie. Søkte opp regnr og fant opplysninger på vedkommende, så nå har jeg skikkelig lyst til å kontakte han og spørre om han kan varsle med den dagen han evt vurderer å selge bilen.. Da er spørsmålet, hvor frekt er dette? Aner ikke om noe feiler mine sosiale antenner, men de forteller meg at dette ikke er heelt innenfor ift normal folkeskikk Det ser jeg overhode ikke noe galt i å gjøre, er mange som har fått endelig tak i bilen de har siklet lenge på ved å ta steget ut og kontakte eieren. Det er kanskje litt uvanlig men overhode ikke uhøflig eller frekt må noen som helst måte, det er jo ett kompliment til eieren at noen liker bilen Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Jau, dere har så rett så rett.. Problemet er at mine vrak ikke er representative mht å virke ordentlig Jeg får låne meg en bil og kjøre rundt til jeg en dag møter på vedkommende.. En fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Haha, ja. Han stoppet henne for å si at det var lite luft i det ene hjulet, og fikk hjulpet henne med å fylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hehe Jeg trenger ikke motor i sånn bil, er jo cruisere, s åjeg kan godt ha den minste motoren også for minimale drivstoffkostnader (noen her som IKKE anbefaler de minste motorene?). Jeg skal se ann på bruktmarkedet, finner jeg god bil til under 40000 (aka ett kupp!) kan jeg KANSKJE slå til, må bare sove litt på saken og lese om bilene og finne ut om jeg har penger til å drifte en 3. bil Jeg hadde 728 i 5 år. Veldig fornøyd med bilen og motor. Bilen gikk helt ok. Og kunne greit ta en forbikjøring med den. Hadde lite feil med den. Eneste "store" var vel termostaten som gikk av med pensjon. Min var 98 model. Og hadde det digitale klimapanelet. Vil anbefale en bil ny nok til å ha det digitale. Ville nok heller ikke tatt en 730. Den går ca likt som 728. Bruker mer bensin. Og de er gammle. 728 tok over for 730. Eneste bra jeg kan se med 730 i forhold til 728 må være tøffere lyd i V8'n Når det gjelder forbruk så bruker min nåværende 740 ca det samme som 728. 728 lå vel på ca 1,1. Og 740 på rett under 1,2 husker ikke nøyaktig desimalene her. 728 er mindre motor. Og må jobbe mer med og skyve igang 2 ton. Og 740 er større og må jobbe mindre for og skyve 2 ton. Det vil jeg tro er grunnen. Men når man ligger og cruiser i ca 100km/t så bruker nok 2,8 litt mindre. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Takk for alle tilbakemeldingene Kjekk info... Får sitte på gjerdet i vinter og se hvordan markedet er. Har ingen hastverk, så jeg skal bruke tid på å finne rette bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg