Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, forlovelse virker som mer en mote ting nå for tiden. Vet om mange som er forlovet og som har vært det i mangen år..  Så reagerer faktisk ikke så voldsomt på det lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er andre gangen det har skjedd det siste året, at gamle skolekamerater forlover seg i en alder av 17/18. 

Liker ikke tanken på familieliv og alt som følger etter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå godt i gang med det, med tanke på at du sitter her nyttårsaften kl ca nachspiel :P

Neida, familie er greit det, men slike dager som i dag blir ikke som det en gang var..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første nyttårsaften ever der jeg er hjemme....as in....HOME! Familien var på besøk, god middag, masse dessert, film og kos...så på fyrverkeriet...og det var det...Alt er ryddet og vasket...familien har dratt hjem...jeg og kona sitter i hver vår sofakrok og surfer pånettet mens Inaya har sovet siden kl 2130... Kan ikke si jeg savner å dra på byen på nyttår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos svigers på middag... Drog hjem, første gang hjemme siden 07 (guttungen ble født), og jeg må innrømme at det blir litt kjedelig, ikke så lenge ungene er våkne, men sånn ellers..

Vanligvis blir det litt "party" hos svigers, men ikke i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste middag hos svigers, tente på noen stjerneskudd med lillesøstrene til dama og reiste hjem... Ved midnatt var jeg sulten igjen, så da satt jeg og spiste grandiosa med den lille på fanget og et eller annet random på tv. Våkner senere i dag uthvilt, i god form og med null fylleangst. Kanskje det er like greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. Går studiespes selv så kommer til å ta litt tid hvis jeg skal betale ned et eventuelt lån.

Takk for svar :)

Dersom du ikke har jobbet noe spessielt er jo det stor kjangs for at du ikke får lån heller. Lån til førstebil har bare ett positivt element og det er at du får muligheten til å kjøpe en relativt sikker bil, men økonomisk sett er det jo bare å gjøre det vanskelig for seg selv.

Greieste for de fleste er vell å ordne seg med lapp først, og så noe rimelig man kan nytte til grøfteracing o.l frem til man får tenkt seg litt om, og spart kapital til noe man kan satse litt på. Må nesten kjøre litt bil før man finner ut hva man prioriterer og liker, så det å kaste seg på det beste der og da uten erfaring kan jo fort bli litt trasig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet med å kjøre taxi med svart betaling, er vell at nå til dags bruker 95% av folk kort som betalingsform, da blir det plutselig vanskelig igjen :)

Stemmer det med kjentmannsprøva... Kurs på 3 dager, koster ett par lapper, og er veldig overkommelig :) Selve prøven for Ålesund er easy, det holder å nevne 3-4 gater fra hver av bydelene, samt at du gjerne får spørsmål om hvilke gater som krysser storgata, osv osv... Noen å kjøre for får du alltids, ble selv oppringt av iallefall 4 stk etter jeg hadde tatt prøva :P

Hmm.. Er ikke så forferdelig god på navn rundt om i byen, men er født og oppvokst her, så jeg finner så og si alltids frem. Man har jo gps'en og til hjelp i nøden..

Hva er det man går gjennom på kurset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...