Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor gammel er du og hvor mye bonus har du?

Forsikringsprisene var ganske stygge i begynnelsen. Jeg begynte med å betale rundt 15000 kr. for kun ansvarsforsikring for en råtten diesel-Mercedes, nå, etter ca. 10 år med bil, er jeg nede i 4800 kr. i året fullkasko på E30en min. Det vil bare gå nedover i pris :)

Mitt beste råd er å bygge bonus med en gang. Jeg er 22 år og betaler ca 7000,- i året i fullkasko for en 2006 320D. Jeg har 70% bonus :)

Kjøp noe som er billig å forsikre og bytt selskap hver 6. mnd slik at du øker 10% i halvåret. Når du da fyller 23/24 så får du fordelen av høy bonus samt at du slipper "ungdoms-tillegget" og dermed kan forsikre en litt tøff bil for en grei pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere :)

Fyller 17 i år, men sjekker priser via https://www.finansportalen.no/Forsikring/Bilforsikring og setter fødselsår som '96.

Skulle gjerne hatt noe som er billig å forsikre, men alt ligger jo på 6000-8000 kr/år. Det å ha et prosjekt før jeg fyller 18 som jeg kan kjøre lovlig på vei er jo umulig.. Er det i det hele tatt noen BMW'er som er billige å forsikre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere :)

Fyller 17 i år, men sjekker priser via https://www.finansportalen.no/Forsikring/Bilforsikring og setter fødselsår som '96.

Skulle gjerne hatt noe som er billig å forsikre, men alt ligger jo på 6000-8000 kr/år. Det å ha et prosjekt før jeg fyller 18 som jeg kan kjøre lovlig på vei er jo umulig.. Er det i det hele tatt noen BMW'er som er billige å forsikre?

8000 for å forsikre bmw på deg selv er billig :) litt mere spennendes biler/gamle blir fort 20k.

Regnestykket rundt forsikring på seg selv eller foreldre har blitt diskutert mange gange før, så det finner du når du søker. Jeg sparte 48k på å forsikre på min foresatt imotsetning til overnenvte taktikk. ISn min kosta rundt 20k på meg, og 2200 på far min så det var forferdelig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. Men papsen er ikke så hypp på å holdes ansvarlig hvis jeg kjøper 750ila. Hvordan har du bygd deg opp bonus?

6K-8K var ansvar og ikke fullkasko. Gamlingen kan ha den på seg med fullkasko til 555 pr/mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store E90'n min  :love:

Noen bilder fra da jeg kjørte hjem fra mine foreldre etter julefeiringen i år.

Utrolig hva man får plass til om man pakker riktig :)

Min sedan-rekord i pakking var en Opel Senator B.. Den har et gedigent bagasjerom.. Bagasje for en helg til 4 personer + Cerwin Vega CLSC-12 og forsterkere og vintertøy. Fremdeles kunne en bakke både mer effektivt få mer plass.. Savner igrunn den bilen.. Undervurdert kongebil :)

Ja.. jeg er skapfan av Opel :) Skal sies at det var mye negativt og ødeleggende for deres renomé på starten av 90-tallet..

Ikke alle veit at Opel solgte en modell ved navn Diplomat med V8? Solgte biler i massevis til drosjenæringen i Oslo?

tb-043.jpgtb-043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store E90'n min  :love:

Noen bilder fra da jeg kjørte hjem fra mine foreldre etter julefeiringen i år.

Det er utrolig hva man kan få plass til i en E90 ;) Har fått med mye rar i min bil, alt ifra 30 m2 med parkett, en komode fra IKEA, Speil på 200x70 cm, fliser til ett lite bad, 15 stk 20 kg betongsekker, 50" flatskjerm og en voksen samling 1/18 biler fra gutterommet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp.. Men papsen er ikke så hypp på å holdes ansvarlig hvis jeg kjøper 750ila. Hvordan har du bygd deg opp bonus?

6K-8K var ansvar og ikke fullkasko. Gamlingen kan ha den på seg med fullkasko til 555 pr/mnd :P

Har motorsykkel på si, og har bygd bonus på den ett par år. Så kjøpte jeg en bil til nå før jul, flytta sykkelen til IF, og forsikra vinterbilen i IF og fikk 40% på begge. bmwn har jeg forstatt i pappas navn. Så for min del har jeg 70% bonus når jeg er 23 og spart en god del penger, men det er jo da fordi jeg har 3 kjøretøy også da.

Alikevell, dersom man starter som 23 åring (24 for somme tullete selskap) med 20% bonus, så sparer jo man fortsatt mye penger siden man ikke har betalt inn til "ungdomskassa". Dette omfatter derimot i større grad bmw o.l, klarer man seg med bare en KIA elns som jeg har til vinterbil, så er det jo bare å forsikre på seg selv fra dag 1 siden det er så billig uansett.

ikke for å virke for direkte, men 750 som førstebil er bare tull. Unødig høye bensinutgifter, forsikring og på toppen av det hele er kjangsen relativt god for at du vraker bilen, og kanskje deg selv i prosessen. Jeg skjønner forøvrig godt at far din ikke gidder å forsikre en 750 på seg, for så stor motor har du rett og slett ikke bruk for i din alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva man får plass til om man pakker riktig :)

Min sedan-rekord i pakking var en Opel Senator B.. Den har et gedigent bagasjerom.. Bagasje for en helg til 4 personer + Cerwin Vega CLSC-12 og forsterkere og vintertøy. Fremdeles kunne en bakke både mer effektivt få mer plass.. Savner igrunn den bilen.. Undervurdert kongebil :)

Ja.. jeg er skapfan av Opel :) Skal sies at det var mye negativt og ødeleggende for deres renomé på starten av 90-tallet..

Ikke alle veit at Opel solgte en modell ved navn Diplomat med V8? Solgte biler i massevis til drosjenæringen i Oslo?

tb-043.jpgtb-043.jpg

Opel Lotus Omega fra 1991-92 hadd en rekkesekser på 3,6 liter som ytet intet mindre enn 377 HK og 557 Nm. 0-100 Km/t gikk løs på 5,1 sekunder og topphastigheten var rundt 285 Km/t. Litt av en sub-premium familiebil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Lotus Omega fra 1991-92 hadd en rekkesekser på 3,6 liter som ytet intet mindre enn 377 HK og 557 Nm. 0-100 Km/t gikk løs på 5,1 sekunder og topphastigheten var rundt 285 Km/t. Litt av en sub-premium familiebil... :)

Opel Lotus Omega er en våt barndomsdrøm, dessverre kom problemene med interiørkvalitet og karosseri ca. ved lanseringen av Senator B. Man forventer ikke så kjipe byggematerialer i en bil som prøver å hamle opp med BMW 7-serie og Mercedes. Senatorene var gjerne proppet med masse kult og fancy utstyr, helt rå-god og kjøre, recaro stoler osv. Men det var litt engelsk over det hele.. Karosseriet var mykt, mye hardplast og knirk.. dessverre. Dessuten begynte de å ruste noe helt sykt rundt dempertårn forran.

Når det gjelder de billige oplene fra 80 tallet har jeg ikke så mye erfaring med disse. Modern kjørte Senator A1 fra 1978 som min bestefar kjøpte og eide i over 10 år før min mor fikk den av han. Så har vokst opp med 2 generasjoner Senator, kvalitetsforskjellen var stor.. 

Med tanke på karosserikvalitet og slikt samt deletilgang(som er helt eksepsjonell på feks. BMW) tør jeg nok aldri å oppfylle drømmen om den råeste "familie" sedanen fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus Omega er en imponerende bil, sammen med E34 Alpina B10 BiTurbo så var dette verdens raskeste sedaner som begge var langt raskere enn datidens Superbiler som Ferrari Teastarossa. Opelen var 0,2 sekunder raskere til 100 km/t enn B10, mens Alpinaen igjen hadde en toppfart på over 290 km/t og gjerne godt over 300 km/t uten problem hvis forholdene lå til rette. Dette sedaner fra 1989 så man kan spørre seg om utviklingen virkelig har kommer så langt på 25 år...

B10 Biturbo ble bygget i 502 eksemplarer og Lotus Omega i 950 eksemplarer i alt, likevel så har Omegaen havnet litt i skyggen takket være rufsete kvalitet og ikke like skape kjøreegenskaper som B10. Både britiske Autocar og tyske AMG kåret B10 BiTurbo til testvinner i sammenlikningstest mellom disse to bilene når dem var nye på markedet. Uansett så er de begge meget imponerende biler for sin tid, selv i dag er en sedan i 280 km/t + området sjelden og svært spesielt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å tenke at jeg drar på årene når jeg ser at de som er født i 1996 er her og snakker om å kjøre bil.

Angående Senator husker jeg en burgunder en med forferdelig stygg vinge på bagasjeluken, men ufattelig rå lyd var det i den... Havnet garantert som spiker, da den stort sett gikk på turtallssperren og ble voldtatt dag inn og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel faktisk født i 1997, må vel gni inn alderen din.. Er jo en eller annen kar her som er født i 1999 eller noe slik og bygger E36 driftebil? :P

ikke for å virke for direkte, men 750 som førstebil er bare tull. Unødig høye bensinutgifter, forsikring og på toppen av det hele er kjangsen relativt god for at du vraker bilen, og kanskje deg selv i prosessen. Jeg skjønner forøvrig godt at far din ikke gidder å forsikre en 750 på seg, for så stor motor har du rett og slett ikke bruk for i din alder.

Må si meg enig her, grunnene til at jeg vil ha en 750ila er at jeg har en onkel som har sett seg lei av den og E38 er jo nydelige biler.. E34 525i koster det samme å forsikre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...