Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tja.. Lenger enn jeg normalt reiser :P Blir i Croatia 10 dager før hjemreise :)

He he, lekte meg på google maps i helgen. Planlegger roadtrip selv i USA, ble på 900mil  :whistle:  Tror jeg tok litt av der haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakte med en kar i dag, han mente at det ofte oppsto problemer når en skulle bytte fjærer på e34, altså at det var stor fare for at flere deler tok kvelden under demontering/montering. Jeg skal montere senkefjærer.

Noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel å få hylsa som stikker ut på demperne i nedre festet ut av festet sitt bak i navet som kan være trøblete. Er vel McPherson bak på E34, så du må løsne bolten i bunn på dempern samt mutterne i toppen. Så er det å få pressa dempern med hylsa av festet på navet da?

Mener det er samme opplegg på E28 og der brukte brodern tersj og varme.

Glad jeg slipper slikt når jeg skal swappe fjører på annet enn Mercedes for tiden.. Har man riktig fjørklemmer her, er fjørbytte rundbaut gjort på en times tid ink. klargjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel å få hylsa som stikker ut på demperne i nedre festet ut av festet sitt bak i navet som kan være trøblete. Er vel McPherson bak på E34, så du må løsne bolten i bunn på dempern samt mutterne i toppen. Så er det å få pressa dempern med hylsa av festet på navet da?

Mener det er samme opplegg på E28 og der brukte brodern tersj og varme.

Glad jeg slipper slikt når jeg skal swappe fjører på annet enn Mercedes for tiden.. Har man riktig fjørklemmer her, er fjørbytte rundbaut gjort på en times tid ink. klargjøring..

kulebolt-verktoy1.jpg

+

20-717_l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90, on 13 Jan 2014 - 02:20, said:

Slike SUVer som dette har vedlig amerikanske kjøreegenskaper, du merker fra første meter at du kjører en amerikansk bil og ikke noe annet. Jeg har mange kilometer i bla Tahoe og jeg synes bilen er vedlig komfortabel, man sitter godt, har god oversikt, støysvak og man har mye bil mellom baken og ugjevnheter i asfalten. Men som rammebiler flest så er de ikke særlig stive, null styreføling og man får litt båtfølelse når man kjører. Men det er slik amerikanske biler er  Også er de aldri noen sinker i trafikken i forhold til Japanske konkurrenter, Tahoe 5,3 liter går til 100 på 9 sekunder tross 2,5 tonn

Faren til en kamerat husker jeg kjøpte en ny Chevrolet Starcraft, hvit med kapteinseter og greier. Fantes ikke bedre familiebil på markedet da enn dette.  Denne byttet han senere ut med en Chevrolet Suburban 6.5TD, og så ble det en ny Grand Cherokee Overland 2.7CRD. Sistnevnte opplevdes som noe stiv/ukomfortabel på de lokale fylkesveiene, men den så utrolig bra ut med en grei nok motor.

I dag går det i Mercedes GL320CDI vare - beste bilen han har eid mener han (selv om han også har hatt en Volvo XC70 i over 8 år nå uten problemer). Jeg synes GLen blir litt for stor faktisk - den virker noe stiv/ukomfortabel på svingete landevei, og den trives ikke med aktiv kjøring. Relativt sprek motor og meget gjennomført interiør dog.

Jeg har alltid likt Tahoe, spesielt faceliften fra 2000 og utover med den nye 5.3 literen. Akkurat passe størrelse, grisetøff og grom lyd.

Fantaserer litt om å ha en slik i rød som bruksbil, med en 1968 Cadillac Deville som nr 2 bil. Vurderer å handle inn en cowboyhatt også :mrgreen:

post-47117-0-42795900-1389641229_thumb.j

post-47117-0-28730300-1389641196_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suburban er artig, hatt det som leibil i 3 uker i USA. Komfortabel og passe kul.

post-40035-0-60548700-1389644088_thumb.j

Hadde en GMC Yukon XL i mai i fjor i en ukes tid også. Samme greia men var litt tøffere front på GMCen.

Har planer om Tahoe som leiebil til sommern når planen er å ratte rundt i 3-4 uker og 900 mil ish :P  gjennom midtvesten av USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...