Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

hvitevasking av penger? jaja deg om det fredrik...går an å tjene ærlige penger uten at noen skriker kriminalitet :)

 

Ja, men jeg er nok ikke alene om å synes at 250 kroner er litt for billig til å være helt ærlig business. Med norsk kostnadsnivå sier det seg selv at disse menneskene enten taper penger på forretningen, jobber for slavelønner eller har helt andre motiver med vaskefirmaet. Jeg tror at de har helt andre motiver og at det reelt handler om hvitvasking av penger i en begrenset periode frem til firmaet slås konkurs og et nytt tilsvarende firma etableres med det samme motivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting mister! bare en litt spydig kommentar som dessverre ble litt feil i tekst og ikke slik jeg hadde tenkt meg :)

 

Så er det jo bra at skatteetaten over de neste tre årene skal sette av 60-70 årsverk til å rydde opp når det gjelder svart arbeide og hvitvasking av penger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en wicky, er synonymt med at jeg gidder ikke gjøre det selv, så jeg får andre til å gjøre det. I dag har jeg tatt en Wicky.

Mens jeg nå er på jobb, så har bilen blitt hentet av ett firma som holder på med vask og bilpleie. Dem vasker nå bilen utvendig,innvendig, støvsuging, vask av dashbord, vinduer, matter, dørkarmer og felgrens. Og når dem er ferdige blir bilen levert tilbake til meg på jobb. Alt dette til den nette sum av kr 250,- :smile:

 

 

Deilig, men hvordan er det mulig å gjøre alt dette så billig? Det lukter litt muffens...

 

 

Er ett firma som har etablert seg på industri- og storhandelsområdet hvor jeg jobber. Dette er en lavere pris enn ordinært, ett tilbud til firmaer og ansatte i nærområdet i en gitt periode fremover for å få markedsført seg og få nye kunder. Og ja, du får kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ett firma som har etablert seg på industri- og storhandelsområdet hvor jeg jobber. Dette er en lavere pris enn ordinært, ett tilbud til firmaer og ansatte i nærområdet i en gitt periode fremover for å få markedsført seg og få nye kunder. Og ja, du får kvittering.

 

OK... et tilbud som gjelder en begrenset tid er jo greit nok, men du verden så billig de kan gjøre jobben. Trolig må de tilby jobben såpass billig for å kunne underby bandittene i bilvask og dekkbransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det man betaler for. Det har blitt mange alibababutikker her i byen etter hvert, det er for å si det mildt ymse hvordan bilen blir behandlet og ser ut etterpå. Har med mine egne øyne sett en tulling ha opp bakdørene og spyle inn med høytrykkspyler. De samme apekattene polerer også, og de vet ikke hva de driver med. Betaler heller 2-3000 ekstra for å få det utført av fagfolk med kvalitetsprodukter.

 

Var innom der i går å sjekket lokalene før jeg kontaktet dem i dag. Stort, lyst og trivelig med god arbeidsplass, relativt nytt industribygg. Bruker stort sett kjemikalier fra Autoglym. 3 av kollegaene mine har hatt bilen sin der føre meg, og alle var fornøyde. Spesielt han med hvit bil, for dette firmaet var de eneste som hadde greid å bli kvitt asfalten ved kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...