Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har aldri brukt den typen, men vet at plasti dip funker fett. Skader ikke å prøve da den ikke koster så alt for mye :P.

Er også veldig viktig at du ikke legger på prickbort på plastidip. Da vil alt flasse av

Ikke prøvd plastdip heller men ser ut til å funke bra. Men om man skal kjøpe ferdig sprayboks eller kanskje sprøyte + 5liter så har man. 

Har lest at man ikke skal bruke avfetting ja, har noe annet som fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også yrkessjåfør i den forstand at jeg har firmabil. Arbeidsgiveren min hadde ikke stilt meg til ansvar for noen ting om jeg hadde vært uheldig og havnet i en ulykke jeg visste var min feil, og innrømmet at det var min feil. 

Samme var det med meg også, fikk bonus dersom jeg holdt bilen i god stand(ren og fin osv. og bulkfri, ellers ikke noe ansvar for skader! Firma betalte naturligvis for vask :) Det ble undertegnet kontrakt på bilbruken, men den fikk mer på misbruk og ikke skader ol. Sent from my Atmega32A using Tapatalk

Bonus fikk jeg også, ikke i form av utbetaling men en Vito i stedet for en Partner da Hiacen ble levert inn! ;)

Det er ganske massiv forskjell på å ha firmabil og å være yrkessjåfør.

Jeg har jobbet i mange år i transportbransjen, og når du bulker og krasjer mange nok ganger, så går det ut over deg til slutt.

Kostnadene på en personbil kan heller ikke sammenlignes med en lastebil når det kommer til skader. Prisen på lastebiler starter der prisen på Porsche 911 starter.

Jeg kan garantere at selv om han ikke blir stilt økonomisk til ansvar der og da, så er det faktorer som teller i det lange løp. For alt du vet er dette en sjåfør som bulka to ganger uka før også, og sto med kniven på strupen i forhold til en oppsigelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte spurt om jeg ikke tenker på miljøet når jeg bruker 740en min.. Blant annet min mor og en del andre i familien :-P

Heldigvis noen som kommer bort når jeg har parkert el fyller bensin som er mer interessert i selve bilen enn hvor miljøvennlig den er :smile:

Er vel gjerne de som ikke er så kyndige som sier sånt som det der til de som har "stor" bil. En 740 er ikke automatisk et miljøsvin bare fordi det er en tidligere premiumsedan fra BMW. 740n er ikke den verste miljøforurenseren i byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gjerne de som ikke er så kyndige som sier sånt som det der til de som har "stor" bil. En 740 er ikke automatisk et miljøsvin bare fordi det er en tidligere premiumsedan fra BMW. 740n er ikke den verste miljøforurenseren i byen :)

Stemmer det, men så snart de får vite at det sitter en v8er i den så er den ett miljøsvin i manges øyne.

Ved fin kjøring er den veldig fin på forbruk, trenger veldig lite gass pga moment. Men som regel tar jeg meg selv i å ikke kjøre så fint :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd plastdip heller men ser ut til å funke bra. Men om man skal kjøpe ferdig sprayboks eller kanskje sprøyte + 5liter så har man. 

Har lest at man ikke skal bruke avfetting ja, har noe annet som fungerer bra.

Hmm.... 5 liter er kanskje mye for fire felger? :P. Tror man trenger 3 spraybokser (3-4 lag med ca 20 min venting mellom hver lag)

Husker jeg spraya grillen på e36en. Sprayet på 5 lag. Har fortsatt over halvparten igjen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ;). Da er 5 liter kanskje nok.

Btw har alltid lurt på en ting. Noen som vet hva som skjer hvis man ikke grunner før lakkeringen? kan man se om det er brukt grunning etter at lakkeringen er ferdig?

Edit: er snakk om å lakkere en splitter ny frontfanger. Trenger man grunning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er forelsket.. Nye S-klasse Coupe   :love:   Det må være noe av det vakreste jeg har sett.. Synes CLS var meget flott, men denne ble jo småtteri i forhold. Synd ikke MB har en "vassere" dieselmotor å tilby enn 350 CDI motoren i f.eks CLS. Har alltid synes MB vært gubbete, men når det gjelder de siste årene nå, da har de virkelig tatt seg opp. Nye C-klasse er jo også meget pen, og interiørmessig ser den jo ut som en bil i en annen liga enn både B8 og F30.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw sliter for å si det slik...

Det kommer jo litt an på hva man er ute etter, men må si at MB imponerer om dagen. Prøvde en CLS 350 CDI for et par år siden, ble umiddelbart forelsket i både utseende og følelsen man fikk da man kjørte bilen, mye av inntrykket ble imidlertid borte da jeg trådde litt skikkelig til. Bilen ble direkte skummel ved kjøring opp mot grensen. Fronten hadde en tendens til å duppa altfor mye i inngang til sving, og spesielt om veien ikke var padde-flat. Kjøreegenskapene stod med andre ord ikke i stil med hva jeg forventet, selv om jeg er fullstendig klar over at dette er en "GT". Tror ikke 6 GC oppfører seg slik.. Men, utseende og følelsen av å være litt "spesiell" -den klarer MB å få frem i meg, ihvertfall når det gjelder de litt dyrere og spesielle modellene. Prøvde en C-klasse i fjor vinter, det kunne like godt vært en Hyundai - DEN var rett og slett bedriten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den s-klasse coupeen er direkte stygg faktisk.

ja egentlig...mercedes burde relansere en e30 look alike bil... haha :P

Fra spøk til alvor... mercedes har alltid vært ledende på "alt" unntatt manuelle kasser...

er en grunn til at det finnes flere sanger som omhandler MERCEDES enn BMW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...