Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":7rk4c5w5]Kjørte i går BMW for første gang siden jeg solgte min egen. Min søsters 118d med full utvendig og innvendig M-tech.

Var deilig å kjøre bil av riktig merke igjen. Kjenner og ser kvalitetsforskjellene rimelig fort!

M-techrattet er helt fantastisk! Bedre enn rattet jeg hadde i Z4en også.

Girspaken har MYE kortere vandring enn på Touranen. Digg!

Mindre støy i kupeen.

Presis og god styring.

Sportssetene i skinn er jo også helt nydelige.

Nå kjørte jeg bare en kort tur, men jeg savnet fortsatt godlyden fra en 6-er, og litt mer drag, men det er absolutt en fin bil å kjøre. Må si jeg liker 1-serieinteriøret!

Regner med at du ikke ble overrasket over at det er bedre å kjøre bil en buss? Hadde Touranen din vært rød, kunne du helt sikkert ha kjørt bussfeltet innover til jobb, eneste problemet er at folk på bussholdeplassene hadde blitt sure når du ikke stoppet. :lol:

Skrevet
images?q=tbn:ANd9GcSNJfAnzgRK4XDlH8zVPTslp85XS1-Zs3Rz7gjMIfbSP1ZBskHu&t=1

Er det en Firebird? Det ligner veldig syns jeg.

Hvis det er samme bil som denne:

1968_Chevrolet_Camaro_Rs_Automobile.jpg

Og for meg er de prikk lik(bortsett fra vingen på den røde og sideeksosen på den svarte), så er det nok en Chevrolet Camaro.

Skrevet

Pontiac Firebird og Chevrolet Camaro fra slutten av 60-tallet er praktisk talt den samme bilen... begge under General Motors.

Skrevet
ja vet jo det...men på den tiden...to muskelbiler... var den ene billigere enn den andre?

Var de tilgjengelig på akkurat samme tidspunkt da? Vis ja...merkelig?!

Skrevet

Da er tiden inne for å bytte ut gamle c-klassen mot en litt mindre rusta bil... Budsjettet er ca 25tusen..MÅ ha manuell girkasse, og el-vinduer foran...og helst så enkel og vedlikeholdsfri bil som mulig og med lav bensinforbruk... E36?

Skrevet
er vel normal at billig/småbiler deler ting og tang men sånne muskelbiler...

Amerikanerne kaller fenomenet med gjenbruk av chassis/karosserier for "badge-engineering" og dette er mer vanlig enn man skulle tro selv idag. Tradisjonelt er det imidlertid litt billigere bilmodeller som brukes i slike tilfeller og dette gjaldt også Pontiac Firebird og Chevrolet Camaro. De ble omtalt som "pony cars" etter Ford Mustang som var den første billige "baby" muskelbilen. Skikkelige muskelbiler på den tiden var modeller som f.eks Pontiac GTO, Plymouth Road Runner og Dodge Charger.

Moderne biler som helt eller delvis kan omtales som badgeengineering er alle Golfklonene, flere PSA modeller, Saab 93 vis a vis Opel Vectra. Jaguar X-Type/Ford Mondeo, Jaguar S-Type/Lincoln LS, Chrysler 300/Mercedes-Benz W220 m.fl.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...