Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe.. Ja, er det ikke NORGESBILEN da..? ;) 

 

Fullt forståelig, selv har F10´n stått i garasjen i 2 mnd nå, orker ikke ta den ut i saltet.. Da kan man heller bruke en bil det ikke er så farlig med, og 220 hk quattro er absolutt ikke feil det heller på vinteren. Så gammel at det ikke finnes noe som heter ESP er den også, takk gud! Er ikke Wagon-R som en sånn liten firkantet microsuv? Hehe..

Skal da så absolutt være Norgesbilen! :) jeg har M5'en stående til kos. Siden jeg kjører så lite bil på fritiden, kan jeg og fruen fise rundt i en Wagon R om vinteren, så bruker vi Cooper D'en hennes om det er behov.

Jepp, du har helt rett.

Behold, the glory of my magnificent Wagon! Type R!

post-55821-0-03049600-1392673286_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvilken glede, nå kommer jeg til å sove godt i natt. Det viktigste er vel at man har noe som får en fra a til b, og heller sparer kosen til de fine dagene. Og det virkelig store plusset hos deg er jo at den M5´n din må føles noe så inn i h*lvette sprek ut etter å ha rattet rundt i den lekkerbisken der hele vinteren ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å ratte den igjen! Holdt på å vælve når jeg crosset over en brøytekant før jul.

Ja, M5'en blir ganske sprek i forhold. Bakdelen er vel at suzukien ikke er brukbar på sommerføre. ;) mistenker også at dempere bak fysisk kan være fjernet, mtp hvor myk den er.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da så absolutt være Norgesbilen! :) jeg har M5'en stående til kos. Siden jeg kjører så lite bil på fritiden, kan jeg og fruen fise rundt i en Wagon R om vinteren, så bruker vi Cooper D'en hennes om det er behov.

Jepp, du har helt rett.

Behold, the glory of my magnificent Wagon! Type R!

Haha, lekker bil! "Type R"  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Toppfart på Merca er vel 100 i bratt nedoverbakke?

I nedoverbakke? Med nye diffen så kan man vel være så heldig å passere 200km/h, jeg har ikke prøvd! På flata er akselerasjonen fantastisk fra 90-140km/h(140km/h er faktisk den hastigheten som bilen trives absolutt best.. :S), men ved ca. 150km/h bråstopper det :S Så kan man sitte i bilen, bytte sang på radioen, se på klokka, prate litt med sidemannen, sjekke speedometer, quadruppel-sjekke at man har fjøla i bunn, skifte låt på radioen nok en gang fordi Bee Gees ikke er så veldig stas.. Se på speedometeret, og der hadde man 160 :lol:

Vi kan ta et dragrace en dag det passer Shattered, jeg tror du vil bli overrasket på hvor hissig på grøten Stjernegris kan være, hun er litt beskjeden, men i enkelte tilfeller så var henne raskere enn E39 530DAT :P

 

På motorveikjøring så siger den såvidt fra Subaru Forester med 2 liters boxeren(marginalt)  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nedoverbakke? Med nye diffen så kan man vel være så heldig å passere 200km/h, jeg har ikke prøvd! På flata er akselerasjonen fantastisk fra 90-140km/h(140km/h er faktisk den hastigheten som bilen trives absolutt best.. :S), men ved ca. 150km/h bråstopper det :S Så kan man sitte i bilen, bytte sang på radioen, se på klokka, prate litt med sidemannen, sjekke speedometer, quadruppel-sjekke at man har fjøla i bunn, skifte låt på radioen nok en gang fordi Bee Gees ikke er så veldig stas.. Se på speedometeret, og der hadde man 160 :lol:

Vi kan ta et dragrace en dag det passer Shattered, jeg tror du vil bli overrasket på hvor hissig på grøten Stjernegris kan være, hun er litt beskjeden, men i enkelte tilfeller så var henne raskere enn E39 530DAT :P

 

På motorveikjøring så siger den såvidt fra Subaru Forester med 2 liters boxeren(marginalt)  :P

 

Tja, hvis du snakker med politiet og ordner ei avsperra strekke på noen kilometer, kan det ordnes ;) Men TDS'en er ikke noen aks-maskin, den drar greit fra 3.gir (60-80) og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min fikk jeg til 18 års dagen: En 1989 Golf 2 2 dørs 1,6D med 55hk. kosta hele 5000kr og hadde 324000 på tellern.

Savner den veldig =(.... Den kjørte jeg totalt 40 000km på litt over 1 år. Helt til EU godkjenningen gikk ut og jeg fikk 3000 for den ^^

Bilen hadde fysisk synelige hull i begge kanaler, men fungerte et helt år :P Om det var trygt er en annen sak...

I løpet av det året sluttet passasjerdøren å la seg åpne fra utsiden, og like før jeg skulle selge den gikk også låsen på førerdøren så den siste måneden måtte jeg krabbe inn fra bagasjerommet xD...

Alt i alt, en herlig opplevelse, og intet annet gikk i stykker, brukte ikke en krone annet enn diesel, som i seg selv varte i 1000km (40 liters tank) ... Følte det var litt "la oss kjøpe en drittbil og teste den, ala. top gear" 

 

 

Det erfaktisk slike biler som er de beste bilene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520en gikk faktisk ganske godt opp mot 190-200 synes jeg, raskere over 100 enn under 100 forøvrig ;) Siste kilometerene opp til 220 km/t (på speedo med sikkert 10 km/t feilvisning) gikk veldig sakte....Dette var for anledningen på motorveien i Danmark :)

Med 325en kan jeg ligge i 230 km/t, gi gass og få ett godt skyv i ryggen opp til 250 km/t. Godt med 560 nm i liten 3 serie 8) Det er en ting som imponerer meg med M57 sekserne til BMW, de går aldri tom for krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min en liter er like kjapp om jeg ligger i 50 eller 250 og gir gass:) bare for og bidra i skrytetråden:)

Ble det plutselig en skryte tråd nå, trodde dette var ett bilforum for entusiaster hvor man kan "skryte" av bilen sin......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520en gikk faktisk ganske godt opp mot 190-200 synes jeg, raskere over 100 enn under 100 forøvrig ;) Siste kilometerene opp til 220 km/t (på speedo med sikkert 10 km/t feilvisning) gikk veldig sakte....Dette var for anledningen på motorveien i Danmark :)

Med 325en kan jeg ligge i 230 km/t, gi gass og få ett godt skyv i ryggen opp til 250 km/t. Godt med 560 nm i liten 3 serie :cool: Det er en ting som imponerer meg med M57 sekserne til BMW, de går aldri tom for krefter.

har kjørt en 530i opp til 240 i danmark, brutalt skyv men 520 som jeg handlet skuffer ikke for å være R4 :D er fornøyd med bilen så langt. Håper jeg kan selge den med minst mulig tap neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...