Markus E30 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Haha, høres ut som dere aldri trener ! turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Morsomt at folk er såååååå grinere angående gritguard... Jeg polerte E klassen ifjor vår...1 år siden... etter det, kun på med såpe og deretter spyle av...Like ren som alltid Når den er ekstra skitten og jeg ikke orker å gnukke felgene, så leveres den til nærmeste bilvask som vasker for 250kr innvendig/utvendig... Og da har jeg ren bil Kanskje det hjelper på at E klassen er utstyrt med nanolakk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Jeg vasker interiør med grønnsåpe og steamer, utvendig bruker jeg en eller annen meguiars shampo og 1!! bøtte. Klarer meg fint uten denne overprisede bloggebøtta. Bruker heller penger på skikkelige dekk og å holde bilen i teknisk god stand, en stor andel av disse vaskenerdene ruller jo rundt i biler utstyrt med coilovers av billigste sort og dekk fra en eller annen avkrok i Kina. K-E, awt, FredrikE24 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Glemmer hele tiden at jeg skulle kjøpe en slik steamer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Glemmer hele tiden at jeg skulle kjøpe en slik steamer.. Bare å kjøpe! Europris steameren min fungerer kjempebra enda, nesten eliminert behover for kjemikalier ved vask av bad o.l Tror jeg skal investere i modellen over den jeg har egentlig, sånn at man får munnstykket på en slange og litt høyere kapasitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Jeg vasker interiør med grønnsåpe og steamer, utvendig bruker jeg en eller annen meguiars shampo og 1!! bøtte. Klarer meg fint uten denne overprisede bloggebøtta. Bruker heller penger på skikkelige dekk og å holde bilen i teknisk god stand, en stor andel av disse vaskenerdene ruller jo rundt i biler utstyrt med coilovers av billigste sort og dekk fra en eller annen avkrok i Kina. Det er ikke ett spørsmål om understell eller dekk, kostnadene for greit vaskeutstyr er så minimale at det er heller er snakk om å hoppe over en kebabmeny i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 er det normalt å være støl ennå i låra når jeg trente torsdag kveld ? skjønner ikke at folk gidder trene om det er sånn hehe Haha no pain no gain har trent knallhardt 2 år i strekk jeg angrer ikke ett sekund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Det er ikke ett spørsmål om understell eller dekk, kostnadene for greit vaskeutstyr er så minimale at det er heller er snakk om å hoppe over en kebabmeny i måneden. Ikke hvis man er vaskenazi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Det er ikke ett spørsmål om understell eller dekk, kostnadene for greit vaskeutstyr er så minimale at det er heller er snakk om å hoppe over en kebabmeny i måneden. oe...hey...yo...ro ned...man tuller ikke med kebab på den måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Ikke hvis man er vaskenazi! Trenger da ikke være nazi for å ha utstyret noelunde i orden. Kjøpte selv 20l bøtte med gritguard og en grei vaskehanske for noen hundrelapper hos scandicshine, dette kombinert med ei skikkelig skumkanon og såpe på prislinje med den du bruker fra meguiars blir det jo faktisk gøy å vaske bil. Enig i at slike to-bøtters system blir litt mye for di fleste, men den bøtta jeg betalte noen hundrelapper for har jo foreksempel tilbehør som skrudd lokk med gummitettning, slik at man kan dra med seg 20l vaskevann i baksetet uten bekymringer. Ikke noe jeg drar nytte av, men sikkert greit for de benytter seg av slike selvvaske ordninger på bensinstasjoner o.l Nytern og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Jeg vasker interiør med grønnsåpe og steamer, utvendig bruker jeg en eller annen meguiars shampo og 1!! bøtte. Klarer meg fint uten denne overprisede bloggebøtta. Bruker heller penger på skikkelige dekk og å holde bilen i teknisk god stand, en stor andel av disse vaskenerdene ruller jo rundt i biler utstyrt med coilovers av billigste sort og dekk fra en eller annen avkrok i Kina. Nettopp derfor har ikke bilene dine noe shine og du kaller di for rustvrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Morsomt at folk er såååååå grinere angående gritguard... Jeg polerte E klassen ifjor vår...1 år siden... etter det, kun på med såpe og deretter spyle av...Like ren som alltid Når den er ekstra skitten og jeg ikke orker å gnukke felgene, så leveres den til nærmeste bilvask som vasker for 250kr innvendig/utvendig... Og da har jeg ren bil Så profesjonelle bilpleierene slik som Tommy her på forumet bruker Gritguard og washmitt bare for morroskyld de da, kunne egentelig brukt en bøtte med grønsåpe og en Biltemasvamp med Shampoo når han skal vaske en Ferrari F50 Jeg bruker både washmitt, Gritguard og mikrofiber duker og jeg er veldig fornøyd med at jeg ser en helt klar nedgang i vaskeriper i lakken fra da jeg brukte svamp. Polerer bilene en gang i året men ser at jeg kunne klart meg kun med å vokse ett par ganger i året og heller polert annethvert år, men jeg er så nøye jeg vettu Bilvedlikehold er gøy synes jeg, koser meg når jeg kan stå å vaske og styre med bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Gritguard eller ei, ren bil blir det uansett. Men det jeg ikke vil ha er riper. Så jeg bruker gledelig litt mer penger i utstyret for vasking for å unngå riper i lakken. Hvertfall minke det! Så nytern, jeg tenker det samme som deg men da innenfor bilpleie Fredrik 90 og Nytern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Normalt at det blir svilukt fra klima etter bytte av motstand (viften)? lukten kommer kun ved lav hastighet på viften (altså varm motstand)Er det bare for at den er splitter ny? at det kanskje går over etter en liten stund (gjelder en e36) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Folk har forskjellige syn på ting.. Du wicky: man vasker ikke skånsomt for og holde bilen blank, men for og holde vekke vaskeriper. Bilen din er nok blank og fin, men vil tippe den er full av vaskeriper;) Noe min også er da jeg enda ikke har fått dreisen på polering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg