Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Morsomt at folk er såååååå grinere angående gritguard... Jeg polerte E klassen ifjor vår...1 år siden... etter det, kun på med såpe og deretter spyle av...Like ren som alltid :) Når den er ekstra skitten og jeg ikke orker å gnukke felgene, så leveres den til nærmeste bilvask som vasker for 250kr innvendig/utvendig... Og da har jeg ren bil :)

 

 

Kanskje det hjelper på at E klassen er utstyrt med nanolakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker interiør med grønnsåpe og steamer, utvendig bruker jeg en eller annen meguiars shampo og 1!! bøtte. Klarer meg fint uten denne overprisede bloggebøtta.

 

Bruker heller penger på skikkelige dekk og å holde bilen i teknisk god stand, en stor andel av disse vaskenerdene ruller jo rundt i biler utstyrt med coilovers av billigste sort og dekk fra en eller annen avkrok i Kina.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer hele tiden at jeg skulle kjøpe en slik steamer.. 

 

Bare å kjøpe! Europris steameren min fungerer kjempebra enda, nesten eliminert behover for kjemikalier ved vask av bad o.l :)

Tror jeg skal investere i modellen over den jeg har egentlig, sånn at man får munnstykket på en slange og litt høyere kapasitet.

 

SC730-hero_800x600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker interiør med grønnsåpe og steamer, utvendig bruker jeg en eller annen meguiars shampo og 1!! bøtte. Klarer meg fint uten denne overprisede bloggebøtta.

 

Bruker heller penger på skikkelige dekk og å holde bilen i teknisk god stand, en stor andel av disse vaskenerdene ruller jo rundt i biler utstyrt med coilovers av billigste sort og dekk fra en eller annen avkrok i Kina.

;-)

 

Det er ikke ett spørsmål om understell eller dekk, kostnadene for greit vaskeutstyr er så minimale at det er heller er snakk om å hoppe over en kebabmeny i måneden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ett spørsmål om understell eller dekk, kostnadene for greit vaskeutstyr er så minimale at det er heller er snakk om å hoppe over en kebabmeny i måneden. :)

 

Ikke hvis man er vaskenazi! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ett spørsmål om understell eller dekk, kostnadene for greit vaskeutstyr er så minimale at det er heller er snakk om å hoppe over en kebabmeny i måneden. :)

 

 

oe...hey...yo...ro ned...man tuller ikke med kebab på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis man er vaskenazi! ;-)

 

Trenger da ikke være nazi for å ha utstyret noelunde i orden. Kjøpte selv 20l bøtte med gritguard og en grei vaskehanske for noen hundrelapper hos scandicshine, dette kombinert med ei skikkelig skumkanon og såpe på prislinje med den du bruker fra meguiars blir det jo faktisk gøy å vaske bil.

 

Enig i at slike to-bøtters system blir litt mye for di fleste, men den bøtta jeg betalte noen hundrelapper for har jo foreksempel tilbehør som skrudd lokk med gummitettning, slik at man kan dra med seg 20l vaskevann i baksetet uten bekymringer. Ikke noe jeg drar nytte av, men sikkert greit for de benytter seg av slike selvvaske ordninger på bensinstasjoner o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker interiør med grønnsåpe og steamer, utvendig bruker jeg en eller annen meguiars shampo og 1!! bøtte. Klarer meg fint uten denne overprisede bloggebøtta.

Bruker heller penger på skikkelige dekk og å holde bilen i teknisk god stand, en stor andel av disse vaskenerdene ruller jo rundt i biler utstyrt med coilovers av billigste sort og dekk fra en eller annen avkrok i Kina.

;-)

Nettopp derfor har ikke bilene dine noe shine og du kaller di for rustvrak :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at folk er såååååå grinere angående gritguard... Jeg polerte E klassen ifjor vår...1 år siden... etter det, kun på med såpe og deretter spyle av...Like ren som alltid :) Når den er ekstra skitten og jeg ikke orker å gnukke felgene, så leveres den til nærmeste bilvask som vasker for 250kr innvendig/utvendig... Og da har jeg ren bil :)

Så profesjonelle bilpleierene slik som Tommy her på forumet bruker Gritguard og washmitt bare for morroskyld de da, kunne egentelig brukt en bøtte med grønsåpe og en Biltemasvamp med Shampoo når han skal vaske en Ferrari F50 ;)

Jeg bruker både washmitt, Gritguard og mikrofiber duker og jeg er veldig fornøyd med at jeg ser en helt klar nedgang i vaskeriper i lakken fra da jeg brukte svamp. Polerer bilene en gang i året men ser at jeg kunne klart meg kun med å vokse ett par ganger i året og heller polert annethvert år, men jeg er så nøye jeg vettu ;) Bilvedlikehold er gøy synes jeg, koser meg når jeg kan stå å vaske og styre med bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt at det blir svilukt fra klima etter bytte av motstand (viften)? lukten kommer kun ved lav hastighet på viften (altså varm motstand)
Er det bare for at den er splitter ny? at det kanskje går over etter en liten stund :P (gjelder en e36)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellige syn på ting.. Du wicky: man vasker ikke skånsomt for og holde bilen blank, men for og holde vekke vaskeriper. Bilen din er nok blank og fin, men vil tippe den er full av vaskeriper;)

Noe min også er da jeg enda ikke har fått dreisen på polering :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...