Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Denne bilen er ikke vasket på 2år:

 

758794_zpsbed2e29a.jpg

 

Jeg synes den er shiny nok, sånn egentlig.

 

1966821_1394307540838051_863060252_n.jpg

 

E46'en vasker jeg som tidligere beskrevet i ny og ne. Den ser jo ikke helt voldtatt ut den heller.

 

 

Jeg forstår at denne trenden (der sa du det, Fredrik) med detailing betyr mye for mange, men kom ikke her og si at vi som steller med bilene våre på en mer normal måte ikke bryr oss.

Hender ofte at jeg leser tråder der folk regelrett blir skutt ned fordi de gjør noe galt vaskemessig. La nå folk gjøre som de vil, naboen vaska Mazdaene sine med Zalo i alle år. De lever enda ;-)

 

Er ikke mange år siden trenden var å ta flotte bilder for så å redigere dem i timesvis med alskens photoshopmagi. Jeg forstod ikke denne trenden heller. På 90-tallet skulle alle ha riegerstyling øst og vest, for ikke mange år siden var det chromefelger og spinners som hadde høyest musefaktor. For ikke å snakke om trenden med svarte felger på matt svart bil.

 

I disse dager ser jeg at ungdommen SOTER?! frontlyktene sine.. WOW... Så... Fornuftig.

 

Ja, for ikke å snakke om greia med å handle feil felger for så å hive på dem kinesiske sykkeldekk, denne stilen fullføres best med det billigste coiloverkitet på markedet justert lavere enn det er godkjent for. De samme folka klager når diverse karosserideler dør som følge av dette. For all del, det er viktig å ha en NICE beading å blogge om, at hjul subber i buene og at man voldtar understell på dårlige norske veier derimot. Det prater vi ikke om.

 

For å avslutte, det jeg sier er at jeg er en gretten gammel gubbe. Jeg følger ikke trender og kunne ikke brydd meg mindre om en eller annen blogger med bakovergredd hår og DC-sko mener at jeg vasker bilen min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky, ta ett par nærbilder av bilen i forskjellige vinkler da, Når den er tørket :)

Og man polerer og vokser for at bilen skal vere letter og spyle helt ren og for og beskytte lakken. Da spesielt mot rust.  Jeg er sikker på at en bil som blir vasket ofte har mindre rust enn en som blir vasket i ny og ne.. :)

Men kaller man bilene sine rustvrak bryr man seg vel kanskje ikke om slikt. Smaken er som baken, noen liker moren, noen liker faren
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene mine har rulla over 1mill km tilsammen, de brukes. Det at foregående eiere har neglisjert bilene mine såpass at de ruster gjør at jeg har råd til å kjøpe dem :)

 

E46'en er egentlig veldig bra, men dørene har fått det. Helt rustfri fra bakdørene og bakover i det minste, der er den nylakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å avslutte, det jeg sier er at jeg er en gretten gammel gubbe. Jeg følger ikke trender og kunne ikke brydd meg mindre om en eller annen blogger med bakovergredd hår og DC-sko mener at jeg vasker bilen min feil.

Jeg har DC sko, men er ikke hverken blogger eller har håret bakovergredd.

Mener du folk med DC sko er en stereotype? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å avslutte, det jeg sier er at jeg er en gretten gammel gubbe. Jeg følger ikke trender og kunne ikke brydd meg mindre om en eller annen blogger med bakovergredd hår og DC-sko mener at jeg vasker bilen min feil.

Jeg har DC sko, men er ikke hverken blogger eller har håret bakovergredd.

Mener du folk med DC sko er en stereotype? :P

 

 

Haha, neeeeei! Da er du kjempegodt innafor, du blir da en helt standard monotype :lol: Tog du an?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropo bilvask (igjen) Skal spyle av bilen imorgen og legge ut bilde! Ingen polering eller clay eller gritguard...Kun såpe fra shell..og høyttrykk :)

Og skal kun bruke 15min..inkludert en røyk!

Min ser og shiny ut rett etter vask, det gjor og den gamle røde falma volvoen jeg hadde :P Skal få levert min til polering snart. Blir deilig med nypolert bil :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, for ikke å snakke om greia med å handle feil felger for så å hive på dem kinesiske sykkeldekk, denne stilen fullføres best med det billigste coiloverkitet på markedet justert lavere enn det er godkjent for. De samme folka klager når diverse karosserideler dør som følge av dette. For all del, det er viktig å ha en NICE beading å blogge om, at hjul subber i buene og at man voldtar understell på dårlige norske veier derimot. Det prater vi ikke om.

:applause:  :applause:  Perfekt Nytern! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært og hentet meg felger til CRXen! Kjøpt felger for første gang i mitt liv :P

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47047213&searchQuery=4*100

13_1479583436.jpg

 

Blir GODT bli kvitt de ricer-felgene som står på bilen nå!

DSC_0005.jpg

 

Lambasonde er også mottatt og noen smådeler gjenstår, så er kjerra gullegod.

Hva skjer med at man bestiller noe hos Amazon.com på en kveld og mottar pakke morgen etter to netter (DHL)? Hadde jeg sendt brev til naboen hadde posten brukt minst like lang tid! Imponert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...