Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm..DC sko (om det er de jeg tror det er) er jo dritbrede?? Og kan umulig være gode å gå i? jaja folk er jo forskjellige... Men jeg forbinder DC sko med "småfeit kar, sort joggebukse, grå hettegenser, caps og henger på den lokale bensinstasjonen"..

 

Håper ikke jeg tråkker på noens DCtær...

Kan skjønne hva du mener. Flertallet med slike sko er nok nettopp de som går i joggedress og trives med nav?

Men jeg bruker slike sko, selv når jeg sitter i møter med kunder og ledelsen i firmaet jeg jobber i.

Hva jeg har på beina bør ikke interessere noen andre enn meg selv, med mindre det er dresskode.

Hva bruker du personlig da? Bare for å høre hva andre mener er riktig å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge man ikke går med sandaler UTEN sokker andre steder enn på stranda(sandaler med sokker er mer en humoristisk sak, men alle mine forelesere på skolen bruker dette :P), så mener jeg at det meste er godtatt. Jeg for min del mener det er viktig å kle seg etter forholdene og i arbeidslivet har det litt å si(fottøy minimalt), helhetlig skal ting være i orden. I Norge er arbeidsuniform ikke så innarbeidet som i feks. England, der man går i svart dress på kontoret hver eneste dag, kommer man der som nordmann i et møte med Levisbukser og kortermet skjorte, så går ikke det møtet så bra for å si det mildt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har no Rolex deler liggende eller? :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

 

Tro det eller ei, jeg har faktisk det. Har 1 stk bezel ring liggende. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge man ikke går med sandaler UTEN sokker andre steder enn på stranda(sandaler med sokker er mer en humoristisk sak, men alle mine forelesere på skolen bruker dette :P), så mener jeg at det meste er godtatt. Jeg for min del mener det er viktig å kle seg etter forholdene og i arbeidslivet har det litt å si(fottøy minimalt), helhetlig skal ting være i orden. I Norge er arbeidsuniform ikke så innarbeidet som i feks. England, der man går i svart dress på kontoret hver eneste dag, kommer man der som nordmann i et møte med Levisbukser og kortermet skjorte, så går ikke det møtet så bra for å si det mildt!

Nja, eneste jeg ikke synes er akseptabelt, er disse:

 

_6755839_orig.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på folk som kjøper så dyre klær og sko osv..

Selv kjøper eg billige sko med lav levetid. Har vell nesten di samme klærne som eg hadde for 5år siden. Med untak av eg har blitt "Jack & Jones" frelste nå.. så lever billigt på klær og sko :-D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hIOmT02.jpg

 

Dette liker vi! :D

 

 

Forstår meg ikke på folk som kjøper så dyre klær og sko osv..
Selv kjøper eg billige sko med lav levetid. Har vell nesten di samme klærne som eg hadde for 5år siden. Med untak av eg har blitt "Jack & Jones" frelste nå.. så lever billigt på klær og sko :grin:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Siste paret med sko jeg kjøpte var i Praha høsten 2012, i dag er den ene holdt sammen med gaffa, men de har vært veldig digge å gå i. Nike Air til sikkert 1/3 av prisen av det de koster her hjemme, vært veldig fornøyd med de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på folk som kjøper så dyre klær og sko osv..

Når jeg først kjøper meg klær, skal det være på tilbud, og jeg skal ha det beste :P Mine to siste jakkekjøp har vært jakker til en butikkpris på 10 000kr hver seg, den ene kjøpte jeg for 3 år siden, ser ut som ny, like vanntett som ny(regndråpene ligger på overflaten som en nypolert bil), har blitt brukt veldig mye. Med tilbud og rabatter ble det halv pris, og jeg har da en jakke som jeg kan ha 15 år fremover minst og jeg forventer at den vil holde seg like fin!

 

Skulle ha ny dunjakke da min gamle dunjakke(5 år gammel Bergans) ikke holdt godt på varmen lenger og var generelt tom for dun, begynte da å undersøke markedet. Fant fort ut at Fjellreven sin toppmodell var best i test overalt og var rett og slett best på alt utenom pris, som var den dobbelte av sine konkurrenter(10 000kr).. Jeg smurte meg med tålmodighet og på salg i Januar fant jeg jakka i en Villmarksbutikk til halv pris :) Altså samme pris som konkurrentene. Det må sies at det er den beste dunjakka jeg noen gang har hatt/prøvd, og den er så hinsides varm at det ikke går ann å fryse på Østlandet med T-skjorte under.. Forventer å ha denne i hvertfall 15 år :P En helt annen kvalitet på denne enn på de andre jeg prøvde, og jeg bestemte meg for at jeg måtte ha den :)

 

Folk kjøper Parajumpere, jakker som er tynne og med gjennomgående sømmer(kuldebroer..) til alt fra 7-10 000kr uten å ha store meninger om produktet annet enn at det er moten, det uroer meg mest.. At man kjøper noe så dyrt og ikke en gang er bevisst på kvalitet og pris.

Sånn generelt så skal jeg ha ting som holder lenge, om jeg må betale 200,- mer for en Dieselbukse, så gjør jeg det, fordi jeg vet de holder lenge. Når det gjelder sko så deler jeg det opp i to grupper, spesifikk bruk(her må det gjerne være varer av beste kvalitet/råeste variant) og hverdagsbruk(varen må ha en god kvalitet til en god pris og må vare en stund før de går i oppløsning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...