Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Han kunne heller ikke garantere km.standen.. regner med den har gått langt..kanskje 2mill..men...3.4mill... njaaah...

 

Ja langt har den helt klart gått, men ikke 3,4 mill. Den er jo forøvrig rusten som en russisk fisketråler så den har en god mengde brukspatina ;)

http://www.worldcarfans.com/104092910195/proverbial-longevity-in-46-million-kilometers Skal sies at denne karen har overhalt motor typ 11 ganger eller noe :lol:

 

Dere glemmer forøvrig E28 524d. Denne maskinisten burde jo ha alle muligheter til å rusle like langt som Mercedes sine NA-dieseler? w123 og e28 er vel så sammenlignbart som det får blitt. ;-)

 

Når det gjelder NA-diesel er Mercedes i en egen klasse i mine øyne.

Det var den bilen jeg mente, trodde det var en W123 jeg men ser nå at det var feil. Har også gått lengere enn jeg trodde :) 524d hadde jeg helt glemt, er vel den eneste BMW som noen gang har vært faktisk ganske populær som taxi. Kan nok gå ett par millioner denne også om den stelles godt med, noen av de gikk også sikkert svært langt. Lengste kilometerstand på en BMW som er kjent er vel en E30 325I som har gått 1,5 millioner kilometer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er som sagt flere mercer enn bimmere som går langt...det må du jo være enig i?

Det skal jeg være helt enig med deg i, og det er jo fordi Mercedes er så populær som taxi. Finnes jo ikke noe annet bilmerke som er mer populært i bruk som drosje, da blir det mange biler på bruktmarkedet med lang kilometerstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sies at det er ugunstig å kjøpe bil midt i tentamen eksamens tiden, får ikke noe tid til bilkjøring eller sosiale treff med venner og slikt..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi de tåler lange kilometerstander...

Rart at de ytterst få BMWene som går i taxidrift fint klarer 400 000 km de også, eller de Volvoene, Toyotaene eller VW.

Går man tilbake mange år så var Mercedes biler som skilte seg ut ved å være solide og gode, som f eks W123 :) Siste 25 åra og i dag er det ikke slik at de merker seg spesiellt ut ifra andre merker, men Mercedes har fortsatt et uslåelig service tilbud for drosjeeierne og det gjør at de fortsatt kan dominere dette markedet. Hvor mange andre bilfabrikker i dag leverer biler ifra fabrikk som er tilpasset taxi bruk, ingen av de europeiske iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Holder på å bytte frem fjørene på bilen min (En E36 318is). 

 

Skal bytte fra senkefjører til org fjører. 

 

Har problem med montering, og setter stor pris på hjelp. 

 

Problem: 

 

Bruker biltema sine fjørspennere, men fortsatt er klaringen så liten at jeg ikke får montert topplageret og muttet (ink skiver). 

 

Tips til hva jeg kan gjør ? 


10011524_831890076837849_35991745_n.jpg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta grep lengre ute på fjærene.

Jeg savner forøvrig en mulighet til å kunne skru i andre enden på Biltema sine klemmer, det kunne hjulpet veldig mye i noen tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta grep lengre ute på fjærene. Jeg savner forøvrig en mulighet til å kunne skru i andre enden på Biltema sine klemmer, det kunne hjulpet veldig mye i noen tilfeller.

 

Tenkte på det samme, men problemet er at fjørene er for lang når de ikke er sammen trykt. Har bare 2 spenner atm, og biltema stengte kl 18.00 :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt optimalt, men en jekkestropp e.l. kan holde de sammen mens du tar nytt grep.

Du kan også være litt kreativ med en skrustikke, men pass på at fjæren ikke spretter utav, det er en god del energi i fjæren slik den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt optimalt, men en jekkestropp e.l. kan holde de sammen mens du tar nytt grep.

Du kan også være litt kreativ med en skrustikke, men pass på at fjæren ikke spretter utav, det er en god del energi i fjæren slik den er nå.

 

Mhm, har tenkt tanken! Skal se om jeg får det til! 

Det som gjør det litt værre er at det må jo vær klaring slik jeg får festa mutteren i midten på toppen slik jeg ikke kan legge noe rett over og under fjøra å klemme sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...