Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Blir så sjalu på svenske bil priser. Venninne som skal kjøpe Chryshler 300c. Pris i Sverige 100k. Norge ligger dem til 300k pluss. ! Drøyt !

Sent from space using Tapatalk -

Nå er ikke jeg helt inn i det greiene der, men utifra finn ligger de fra 200k i norge :) Høy km riktignok, men dog :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte fort istad å da kå di til 300 og oppover.

Egentlig en ganske fet bil. !

Sent from space using Tapatalk -

Igjen, har ikke peil og mulig dette er feil type bil, men den heter nå ihvertfall Chrysler 300C :P

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47279325&searchclickthrough=true

 

203 000 pluss reg. :) (pluss nye felger) 

 

Hvis vi snakker om samme bil, kan jeg være enig :) Var faktisk knall kul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, har ikke peil og mulig dette er feil type bil, men den heter nå ihvertfall Chrysler 300C :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47279325&searchclickthrough=true

203 000 pluss reg. :) (pluss nye felger)

Hvis vi snakker om samme bil, kan jeg være enig :) Var faktisk knall kul :P

Helt lik faktisk. Men med mindre km å da ligger dem til 300k. Men 200k er en del mer og :) hehe Den gangster bilen. :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke akkurat noe nytt... slik har det vel alltid vært siden Sverige selv har en bilindustri.

Nettopp! Det er ikke for ingenting at de landene som har høye bilavgifter ikke produserer biler i noen særlig grad, se på Norge, Danmark, Nederland, Belgia osv... En annen ting er at i Sverige så er bensinbiler veldig vanlig, det er ett resultat i at den svenske staten la om avgifter slik at bensin ble favoritisert fremfor diesel. Grunnen finner vi tilbake på 90 tallet da utenlandske bilfabrikker begynnte å få dreisen på dieselbil produksjonen mens i Sverige så hadde ikke hverken Volvo eller Saab noen særlige dieselalterntiver å konkurrere med. Så for at svenskene ikke skulle kjøpe disse bilene fra kontinentet så, som hadde gitt mindre salg av svenske biler, mindre arbeidsplasser i bilindustrien og mindre skatteinntekter så justerte man enkelt avgiftene rundt dieselbiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lik faktisk. Men med mindre km å da ligger dem til 300k. Men 200k er en del mer og :) hehe Den gangster bilen. :)

Sent from space using Tapatalk -

Den 300Cen hadde gått langt da, men hadde du vært redd for å kjøpe en Mercedes diesel med den Kilometerstanden? 300C 3,0 CRD har faktisk Mercedes motor og bilen i seg slev er i grove trekk bygget på W211 med en del felles teknikk :)

Norge hadde jo bilindustri... ELbilen Troll....

Troll var forøvrig ingen ELbil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Think er jo et godt eksempel på at avgiftene blir tilpasset egen bilindustri. :)

 

Å begynne å bygge biler i et høykostland som Norge er vel det samme som å grave sin egen grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 300Cen hadde gått langt da, men hadde du vært redd for å kjøpe en Mercedes diesel med den Kilometerstanden? 300C 3,0 CRD har faktisk Mercedes motor og bilen i seg slev er i grove trekk bygget på W211 med en del felles teknikk :)

Jeg har bil med 440k km så jeg hadde overhodet ikke vært redd for det :)

Men nå sammenligner jeg med den hu kjøper å da har den gått lenger å di til 300k er mer sammenlignbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...