Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg jobba i Oslo så svingte jeg inn en vei som gikk til høyre for så å få en sykklist rett i sia med et smell å han kælva skikkelig av ! Hadde nok stor fart.

Det var fortgjenger overgang å da skal han gå av sykkelen. Ikke komme i 30km/t ! :P

Sent from space using Tapatalk -

Når jeg jobba i Oslo så svingte jeg inn en vei som gikk til høyre for så å få en sykklist rett i sia med et smell å han kælva skikkelig av ! Hadde nok stor fart.

Det var fortgjenger overgang å da skal han gå av sykkelen. Ikke komme i 30km/t ! :P

Sent from space using Tapatalk -

Fattern gjorde det samme, med en syklist som sendte sms i det han kjørte rett inn i fremskjermen og stupte over panseret. Telefon og sykkel ble totalvrak, ikke et merke i bilen for uten en list som ble litt skrubbete på støtfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glana gjennom 2 første sesongene av Sherlock. Veldig bra må jeg si. Spent på sesong 3. Kan også anbefale House of Lies på Netflix. Har tenkt å se sesong 2 av House of Cards, men vil vente på 4K når Netflix har den tilgjengelig i Norge. Kan også nevne at Brooklyn nine nine er underholdende. Likte ikke de første så godt, men utover ble det veldig morsomt  :smoking:

 

Ja påsken er "ta-igjen-det-man-aldri-får-sett-på-ellers-pga-dårlig-tid-o.l" for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sikkert vente en stund til tror jeg, er ikke mye som blir produsert i 4k såvidt jeg har skjønt. 

Det jeg har hørt fra diverse som visstnok har peiling er at det meste i dag blir filmet i noe høyere oppløsning enn 4K, så det skal ikke være noe problem å lansere filmene på 4K formatet. Gjelder å bare vente til folk har det rette utstyret og begynne å produsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sikkert vente en stund til tror jeg, er ikke mye som blir produsert i 4k såvidt jeg har skjønt. 

 

 

Utvalget av filmer og serier i 4K Ultra HD er inntil videre meget begrenset. Det er kun Netflix’ egne originale serie House of Cards og et par naturprogrammer som kan ses i 4K. Netflix har lovet at det kommer mer innhold i 4K i løpet av året og har allerede avslørt at den populære serien Breaking Bad også vil komme i den enestående bildekvaliteten.

 

http://www.flixfilmer.no/na-kan-du-se-netflix-i-4k-ultra-hd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sikkert vente en stund til tror jeg, er ikke mye som blir produsert i 4k såvidt jeg har skjønt.

Hvorfor jeg nevner akkurat den serien i netflix er fordi den allerede er ute i USA. Får mye 4K allerede, men på streaming er det lite å se.

Og som det ble nevnt så filmes mye i høy oppløsning allerede, så det er ikke noe problem heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gangveien er full av grus kan jeg forstå at de kjører på veien, men må da kunne oppføre seg som folk og legge tilrette for forbikjøring.

Har aldri synes at syklistene har vært så enorm plage, og i år har jeg for første gang kjøpt meg en sykkel og syklet en del selv.

Prøver å unngå de mest trafikkerte veiene, da jeg føler meg ikke trygg å sykle med biler som kjører forbi hele tiden.

Veldig stor forskjell på bilister også. Noen ligger seg godt ut og andre bare durer på i 100 uten å flytte på seg en halvmeter engang.

Prøver også og holde meg på gangvegen når det er tilgjengelig, men mange plasser blir det dessverre til at man heller velger veien.

Dette pga smågrus etter vinteren som nevnt før her, og at det mange plasser ikke er tilrettelagt for at man kan sykle der.

Ofte byttes det sider, man må stoppe og krysse veien. Forhøyninger ved hvert kryss og busslommer underganger osv. Blir bare masse start/stopp og ikke noen kontinuitet i syklingen.

Jeg hadde aldri turt å spyle en syklist med vindusspylerveske.

Blir faktisk "redd" når jeg leser her at dette kan være veldig vanlig.

Se for deg selv at du kommer syklende i 30 km/t og så spruter noen spylervæske på deg som kanskje treffer deg i øyet.

2-3 sekunder uten sikt og katastrofen kan uten tvil være en realitet.

Tenk å tryne eller bli påkjørt i 30 km/t og attpåtil har du klikkpedaler så beina henger fast i sykkelen....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk bare la være å prate om serier? Har vært på farten i hele dag, kommer hjem for å sjekke litt bimmers/facebook og vips.. Nå vet jeg altfor mye.. Dette resulterer i at jeg nå setter på GOT og bare venter på alle greiene folk prater om. Det er så utrolig egoistisk.

 

Sånn jeg ser det har jeg to valg: Droppe alt som heter "sosial" omgang på nettet, eller å bare drite i TV. Tror jeg går for begge :P Har så mye skrot som trenger kjærlighet, kan heller pusle med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk bare la være å prate om serier? Har vært på farten i hele dag, kommer hjem for å sjekke litt bimmers/facebook og vips.. Nå vet jeg altfor mye.. Dette resulterer i at jeg nå setter på GOT og bare venter på alle greiene folk prater om. Det er så utrolig egoistisk.

 

Sånn jeg ser det har jeg to valg: Droppe alt som heter "sosial" omgang på nettet, eller å bare drite i TV. Tror jeg går for begge :P Har så mye skrot som trenger kjærlighet, kan heller pusle med det.

 

Vil tro Cosmos på Nat Geo er noe som passer deg? :D Avslappende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så overraskende at det er en glupsk Peugeot i begge tilfellene:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/utrolige-historier/fikk-grevling-i-grillen/a/10139253/

Ikke førstegang dyr har blitt påkjørt av enten 207 eller 308 og blitt liggende ganske uskadd inni grillen, leste tidligere i år om i bikkje som ble påkjørt av samme bil. Den løp glad og fornøyd videre etter å ha blitt dradd ut av grillen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...