Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror de BMW eiere som kan bli litt glad i Mercedes er litt som meg, en slags hybrid! Det handler mye om Mercedes fordi jeg eier kun en Mercedes for øyeblikket og er storfornøyd om man betrakter den som en Mercedes og bruker den som en Mercedes. Skal man kose seg på landeveien derimot så er ikke Mercedes den rette bilen, har vært Mercedesløs denne uka da mine foreldre låner den på fjellet, så har kjørt E39 hele uka og det er litt mer inspirerende å faktisk få en respons fra motoren etter å ha trykket på gasspedalen :lol:

 

Har dog kjørt MB 210 med originalt bilstein understell og den tok svingene vanvittig pent, men allikevel innbyr den deg ikke til å flate jernet.. Man må vel ha AMG for å få en slik følelse og det har jeg ingen erfaring med :)

 

Det er virkelig to vidt forskjellige bilmerker, produsert med vidt forskjellige mål. For min del hadde en MB bruksbil og en BMW kozebil vært den ultimate hybridløsning!

 

Noe som jeg forundrer meg over er interiørkvaliteten i E39, den er kompakt, stille og grei, men knappene holder ikke mål :P Ser antydning til sprekkdannelser på de fleste brytere i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jo bedre ut med 16" felgane! Det var det morsomste :-P

Helt klart. Var nesten flau når jeg kjørte med de jalla 17" på denne bilen. Nå syns jeg at den har blitt mye mer attraktiv og innbyr enda mer på kjøretur i fint vær  :)

 

 

Jeg har aldri eid en bil som jeg har mislikt så mektig under nedbør (helt ubrukelig) og elsket like mye når sola skinner og det er tørt på bakken (helt fantastisk) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i at CRXen gjorde seg med 16". CRX mk1 (inkludert facelift som du har) er i utgangspunktet en av de morsomste sportsbilene fra 80/90-tallet, og fortjener noe annet enn fast and the furious-lignende tilbehør. Husker en kamerat av meg skulle prøvekjøre en annen kamerat sin CRX (dette var en 1991-modell som kostet over 100k mener jeg), og han presterte å få sladd på tørr asfalt og havne i grøfta - mens jeg filmet! #-o     Bilene er konstruert slik at de kan være ganske giftige med rompa.

 

Mtp vekt på felg er det utrolig viktig for styrefølelsen. Kjører selv med smidde BBS-felger som veier 5kg stykket, som jeg kan løfte med lillefingeren. Utrolig mye mer lettbeint med slike enn med noen 17" Taiwan-felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de BMW eiere som kan bli litt glad i Mercedes er litt som meg, en slags hybrid! Det handler mye om Mercedes fordi jeg eier kun en Mercedes for øyeblikket og er storfornøyd om man betrakter den som en Mercedes og bruker den som en Mercedes. Skal man kose seg på landeveien derimot så er ikke Mercedes den rette bilen, har vært Mercedesløs denne uka da mine foreldre låner den på fjellet, så har kjørt E39 hele uka og det er litt mer inspirerende å faktisk få en respons fra motoren etter å ha trykket på gasspedalen :lol:

 

Har dog kjørt MB 210 med originalt bilstein understell og den tok svingene vanvittig pent, men allikevel innbyr den deg ikke til å flate jernet.. Man må vel ha AMG for å få en slik følelse og det har jeg ingen erfaring med :)

 

Det er virkelig to vidt forskjellige bilmerker, produsert med vidt forskjellige mål. For min del hadde en MB bruksbil og en BMW kozebil vært den ultimate hybridløsning!

 

Noe som jeg forundrer meg over er interiørkvaliteten i E39, den er kompakt, stille og grei, men knappene holder ikke mål :P Ser antydning til sprekkdannelser på de fleste brytere i bilen.

Med kid i baksetet, og behov for at lappen varer så kunne jeg godt tenkt meg en MB. Sett litt på ML og må nok si at neste gang jeg skal ha bil så vil jeg absolutt vurdere den, men bør nok prøve kjøre både x5 og ML, og kanskje ny femmer har kommet når jeg skal vurdere.... Hmmmm....

Men MB frister faktisk veldig, men er super fornøyd med femmeren så blir vanskelligmognvurdere noenannet.

Kjørte fatterns xc60 til trysil forrige helg, og det funker helt greit den også, men savnet bmw av og til oppover. Var trist og se at en lci 520d xdrive dro infra i de lengste bakkene. Men fem mann i vår bil med baggasje, mot en i bmw ble kanskje litt rått parti vektmessig, selv om vi på papiret hadde 40 hester mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i at CRXen gjorde seg med 16". CRX mk1 (inkludert facelift som du har) er i utgangspunktet en av de morsomste sportsbilene fra 80/90-tallet, og fortjener noe annet enn fast and the furious-lignende tilbehør. Husker en kamerat av meg skulle prøvekjøre en annen kamerat sin CRX (dette var en 1991-modell som kostet over 100k mener jeg), og han presterte å få sladd på tørr asfalt og havne i grøfta - mens jeg filmet! #-o Bilene er konstruert slik at de kan være ganske giftige med rompa.

Mtp vekt på felg er det utrolig viktig for styrefølelsen. Kjører selv med smidde BBS-felger som veier 5kg stykket, som jeg kan løfte med lillefingeren. Utrolig mye mer lettbein med slike enn med noen 17" Taiwan-felger.

Min er også Mk2, 1991 modell :)

Jeg holdt også på å kjøre "ut", på vått føre... Var i en sving, hadde litt for høyt turtall, dekka spant (de er i god stand, så det gikk ikke på dekktilstanden hvertfall) og bilen gikk rett frem. Helt ærlig så syns jeg det er mer utfordrende å kjøre en hissig forhjulstrekker kjapt og effektivt enn en sammenlignbar bakhjulstrekker. Der har man sjanse for å rette opp rompa i det minste.

En del gutter som letter disse bilene helt (da veier de ca 800 kg) og kjører fra mye heftig med ellers relativ standard bil. Min skal ha ca 140 hk og den føles aldri slapp (må ha turtall da!). Den har også sportsligere dempere og ligger så deilig flatt i svingene. En Integra Type R må være himmelsk!

Sitter i bilen med frakoblet batteri for å resette ECUen... Krever litt å holde denne bilen i stand selv om det er en Honda som har bare gått litt over 170. Vanskelig å finne brukte deler som passer (går ikke å kjøpe fra USA som regel pga andre delenummere) og mye som ikke lagerføres eller ikke kan skaffes av norske forhandlere. Men når været er perfekt er det faktisk verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gira i sta ass... Oppsøkte et gammelt hus med 2 stk E21 utenfor huset... Rotet litt rundt og måtte jo sjekke garasjen også, der sto det nok en E21. Overkommelig objekt med selges lapp i ruten med prøveskilt fra år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så..... langt unna oslo? Aldri hørt om fosnavåg... altså...det stedet eksisterer ikke.. :P

 

Du husker byen Ålesund som jeg fortalte deg om for noen måneder siden? Veeeell, vi har ett par andre bebodde områder i distriktet her! Fosnavåg eksisterer, men er neppe stort nok til at du ofrer verdifull hukommelse for å lagre informasjon om stedet... Du bruker omtrent tiden det tar å spise 20 rullekebaber på å kjøre dit, fra Ålesund sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i at CRXen gjorde seg med 16". CRX mk1 (inkludert facelift som du har) er i utgangspunktet en av de morsomste sportsbilene fra 80/90-tallet, og fortjener noe annet enn fast and the furious-lignende tilbehør. Husker en kamerat av meg skulle prøvekjøre en annen kamerat sin CRX (dette var en 1991-modell som kostet over 100k mener jeg), og han presterte å få sladd på tørr asfalt og havne i grøfta - mens jeg filmet! #-o     Bilene er konstruert slik at de kan være ganske giftige med rompa.

 

Mtp vekt på felg er det utrolig viktig for styrefølelsen. Kjører selv med smidde BBS-felger som veier 5kg stykket, som jeg kan løfte med lillefingeren. Utrolig mye mer lettbeint med slike enn med noen 17" Taiwan-felger.

Uavfjøret vekt er veldig viktig, der er faktisk mine 21" ikke helt krise kontra org 19" felga, men noen 19" oz magnesium felger hadde sikker gjort seg godt komfort og kjøreegenskap messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...