Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Føler at 18" er fornuftig, og rundt 35 i profil er ikke galt. Er liksom et kompromiss for utseende og praktisk...

 

Ja... smak og behag avgjør. Jeg synes at mange biler mister litt av både komforten og harmonien i understelet når fjæringen i dekkene blir nesten totalt fraværende. De aller fleste bilene idag er faktisk konstruert og kalibrert til å ha relativt mye fjæring i dekkene. Det kanskje beste eksempelet er BMW 335i... 17" felger rund baut med 50 profil... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg si jeg er uenig med deg. Dekkprofil er avhenig av dekkbredde, så å si at 55 profil er ett minimum av hva som er fonuftig mener jeg er helt tullete. 

 

Har 225/50-17 på familie bilen (passat) og det er innenfor på alle punkter. Veldig komfertabelt, samt sitter knallbra og føles fint i svinger.

 

Edit: Kverulerer ikke kun for å kverulere nå :)

 

Jeg er helt enig iom. at jeg satte det på spissen... profil og felgstørrelse er naturligvis en funksjon av hverandre relativt til dekkets omkrets. Mitt poeng var først og fremst å understreke at jeg ikke uten videre går etter flest mulig tommer på felgene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og at det ser bedre ut en de jeg nevnte på forrige side, som vi har på passaten er det ingen tvil om :)

og at det ser bedre ut en de jeg nevnte på forrige side, som vi har på passaten er det ingen tvil om :)

Bilde av det eller? Originaldimmen min er jo faktisk 235-45 og det er hvert fall ikke et snev ukomfortabelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig iom. at jeg satte det på spissen... profil og felgstørrelse er naturligvis en funksjon av hverandre relativt til dekkets omkrets. Mitt poeng var først og fremst å understreke at jeg ikke uten videre går etter flest mulig tommer på felgene... :)

Og det kan jeg helt klart forstå i forhold til komfort og det praktiske :) Helt på spissen vil det være helt på trynet å velge felger med flest tommer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av det eller? Originaldimmen min er jo faktisk 235-45 og det er hvert fall ikke et snev ukomfortabelt. :)

jeg har varianten før din, og på den er det vel 15" ett eller annet (16" med highline) skal se om jeg finner ett bilde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...