Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan ta av dekkene, jeg trenger ikke dem. Du kan bare sende meg felgene(Jeg kan se at dekkene er slitte).

Fra hvilken VW kommer felgene fra? Har like felger fra før, og vet alt om dem(Han vet hvordan de ser ut etc.) og trenger felger til sommerdekk.

Hmm... Ja... Han skriver faktisk delvis på russisk, måtte frem med translateren... Nei, tror de forblir hengende i garasjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ bytter nok dekk da... Er jeg rasist om jeg ikke liker å handle med folk som hverken klarer å snakke ordentlig eller skrive ordentlig norsk? Kjenner lysten ebber ut...

 

 

Vet du hva...Jeg har faktisk helt motsatt følelse... I det siste har jeg kjøpt/solgt en del biler..ALLE bilene har gått til innvandrere.. De etnisk norske kjøperne har sparket dekk, pruta som idioter, avtalt pris og henting og deretter ikke møtt opp etc... bare tullespørsmål "hei jeg kjøper bilen din men eu godkjenn den og betal årsavgifta på den først".... altså...HALLO?! Bilen koster 10lapper NETTOP fordi den må eu godkjennes og årsavgiften må betale...

 

 

jaja godt vi er forskjellige og har forskjellige markeder vi sikter oss inn på :)

 

Forøvrig synes jeg du bare skal fjerne felgene fra finn og bruke de som vinterhjul istedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken psykolog skal vi sende deg til i dag da? Virker som du har et problem med sinne du burde bli kvitt, vent litt, så skal jeg slå opp alle rundt Arendal til deg...

 

 

Da burde jeg frekventere psykologer daglig...roadrage er noe jeg virkelig elsker...Spesielt mot syklister....hahaah :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironi er virkelig ikke min sterkeste side :P

Ser dette :P

Da burde jeg frekventere psykologer daglig...roadrage er noe jeg virkelig elsker...Spesielt mot syklister....hahaah :P

Hahah, du er ikke den eneste :P Da jeg kjørte godt mosjonert moped, pleide jeg å kjøre inntil dem, rope "FØRSTEMANN!!!" og dra fra dem, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva...Jeg har faktisk helt motsatt følelse... I det siste har jeg kjøpt/solgt en del biler..ALLE bilene har gått til innvandrere.. De etnisk norske kjøperne har sparket dekk, pruta som idioter, avtalt pris og henting og deretter ikke møtt opp etc... bare tullespørsmål "hei jeg kjøper bilen din men eu godkjenn den og betal årsavgifta på den først".... altså...HALLO?! Bilen koster 10lapper NETTOP fordi den må eu godkjennes og årsavgiften må betale...

 

 

jaja godt vi er forskjellige og har forskjellige markeder vi sikter oss inn på :)

 

Forøvrig synes jeg du bare skal fjerne felgene fra finn og bruke de som vinterhjul istedet :P

Jeg driver på å selger den her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47995259&editAd=true

Da kommer man dessverre over alt av "bunnsleikere" i markedet, fy faen hvor mye rare folk det er der ute!

Har sagt til de som pruter (nordmenn begynner gjerne å prute før de kommer) at jeg lar den gå for 10, men hvis jeg får mindre vil det lønne seg å hugge bilen + selge i deler, det forstår de ikke, forventer at ting er strøkent, alt fungerer, serviceavtale, garanti ++ for 10k :P

Hvis det kommer en innvandrer skal han få kjøpe den, hvis ikke tror jeg at dritten blir hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver på å selger den her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47995259&editAd=true

Da kommer man dessverre over alt av "bunnsleikere" i markedet, fy faen hvor mye rare folk det er der ute!

Har sagt til de som pruter (nordmenn begynner gjerne å prute før de kommer) at jeg lar den gå for 10, men hvis jeg får mindre vil det lønne seg å hugge bilen + selge i deler, det forstår de ikke, forventer at ting er strøkent, alt fungerer, serviceavtale, garanti ++ for 10k :P

Hvis det kommer en innvandrer skal han få kjøpe den, hvis ikke tror jeg at dritten blir hugget.

 

 

NETTOP!

 

En så billig bil, som selger allerede sier "hent den for 10" er verken strøken eller perfekt..Men nordmenn forstår ikke dette... den må ha nye dekk, nytt batteri, være rustfri, har fullt servicehefte etc... Solgte en 2001 A6 2,4Q V6 som hadde defekt bensinpumpe...la den ut for 10k.... "hei kjøper bilen, men fiks pumpa først" og "hei sett bilen på verksted og fiks dette så skal jeg kjøpe den"... altså..HALLO!? WHY? hvem er du til å bestemme hva jeg skal? Bilen selges som den står og må hentes av kjøper... "det koster meg 3tusen å få bilen hjem, kan by deg 7".... nei det kan du ikke?? To utlendinger tok kontakt, han ene så på bilen og sa "bilen er verdt 10lapper, men jeg har ikke mer penger til å fikse den" Den andre utlendingen kom og så bilen, ga meg 10k i hånda, og henta bilen to dager etterpå....

 

 

Og ja..finnes vel ikke så mange utlendinger på kvaløysletta....litt langt nord... hahaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NETTOP!

 

En så billig bil, som selger allerede sier "hent den for 10" er verken strøken eller perfekt..Men nordmenn forstår ikke dette... den må ha nye dekk, nytt batteri, være rustfri, har fullt servicehefte etc... Solgte en 2001 A6 2,4Q V6 som hadde defekt bensinpumpe...la den ut for 10k.... "hei kjøper bilen, men fiks pumpa først" og "hei sett bilen på verksted og fiks dette så skal jeg kjøpe den"... altså..HALLO!? WHY? hvem er du til å bestemme hva jeg skal? Bilen selges som den står og må hentes av kjøper... "det koster meg 3tusen å få bilen hjem, kan by deg 7".... nei det kan du ikke?? To utlendinger tok kontakt, han ene så på bilen og sa "bilen er verdt 10lapper, men jeg har ikke mer penger til å fikse den" Den andre utlendingen kom og så bilen, ga meg 10k i hånda, og henta bilen to dager etterpå....

 

 

Og ja..finnes vel ikke så mange utlendinger på kvaløysletta....litt langt nord... hahaha :P

Det er flere utlendinger her enn man skulle tro :P 

Er flere asylmottak i nærheten, innvandrerboliger, arbeidsinnvandrere osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt til generalisering av elbil-eiere. Har du (fredrik90) kilder på at ingen Leaf-eiere er opptatt av miljø? Er du klar over at i mindre tettsteder er det ikke vanlig med kollektivfelt? Hva om man bor en plass man ikke passerer noen bomstasjoner, ikke tar ferje og det er ingen kollektivfelt, er man da også et miljøsvin som ikke bryr seg om miljøet og kun kjører Leaf for fordelene? Da sitter man jo kun igjen med årsavgiften som man slipper. Litt spesielt å kjøpe en unødvendig dyr elbil for å spare 3000 i året på årsavgift? Men elbil-eiere er jo idioter ifølge deg, så det passer jo bra med inntrykket du sitter av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i mitt innlegg, så kan kameraten min være litt "El-blilistisk" av seg ettersom han har kjørt ELBil siste 4 årene og i hovedsak har han kjøpt en ny for totaløkonomien sin del(han pendler et stykke til og fra jobb). Jeg har valgt å tie stille og observere i disse øyeblikkene for å samle inn data til mitt feltstudie om EL-bilister :)

I hodet så ler jeg bare, fordi jeg synes det er en anelse patetisk, en Taxi eller buss ville avpasset farten med den største selvfølgelighet :)

Så må det understrekes at utenfor El-bilen er han en kjernekar og min aller beste venn :P Så det er deilig å få seg et pust i bakken når vi har behov for lading og da lene seg til ladestolpen, mens han snakker med andre EL-bilister som stopper opp kun for å slå av en prat med en likesinnet!

 

Mitt innlegg var ment som en slags skriveri om min oppfatning av El-bilister i hverdagen med en humørfylt tone.

 

Når det gjelder EL-biler så selger EL-biler meget bra i Norge grunnet en eneste ting; Totaløkonomi ved bruk for kortdistansekjøring som itererer med faste steg(til og fra jobb etc.). Å gå rundt å tro at EL-bileiere først og fremst tenkte på miljøet da de bestilte en slik bil er vel en litt godtroende tanke. Hadde det blitt like billig å kjøre bil med fossilt drivstoff, så hadde ikke EL-biler solgt i det heletatt i dette landet!

 

Når jeg kjører rundt i min svartrøkende E30 Esel, så kan jeg ikke huske å ha lagt merke til stygge blikk fra noen EL-bil eiere i det heletatt, og at de normalt følger trafikkreglene utenom litt kjekling i fletting fra kollektivfelt så vil jeg selv si at det er uproblematisk.

Det er nok mye misunnelse fra oss diesel/bensin bilister når man står i køen og ser disse elektrifiserte bilistene suse forbi med frokosten, sminken og morgenkaffen inntatt på forhånd, mens vi andre står i kø, sminker oss, drikker morgenkaffen og spiser to nysmurte brødskiver med fløtemysost som har ført til smuler og smeltet fløtemysost i alcantara setetrekkene :( Blir litt det samme som snøscooterkjøring i fjellet, passerer man en skiløper i oppoverbakke i scooter/skiløypa en fin vinterdag, så kan man vedde noen kroner på at den skiløperen er ganske så misunnelig på scooterkjøreren ettersom han faktisk må selv slite opp bakken, mens andre kan frese rett opp til toppen uten å anstrenge noe annet enn tommelen :) Ofte markerer skiløperen sin misunnelse ved å hive med lanken eller slå etter deg med skistaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva...Jeg har faktisk helt motsatt følelse... I det siste har jeg kjøpt/solgt en del biler..ALLE bilene har gått til innvandrere.. De etnisk norske kjøperne har sparket dekk, pruta som idioter, avtalt pris og henting og deretter ikke møtt opp etc... bare tullespørsmål "hei jeg kjøper bilen din men eu godkjenn den og betal årsavgifta på den først".... altså...HALLO?! Bilen koster 10lapper NETTOP fordi den må eu godkjennes og årsavgiften må betale...

 

 

jaja godt vi er forskjellige og har forskjellige markeder vi sikter oss inn på :)

 

Forøvrig synes jeg du bare skal fjerne felgene fra finn og bruke de som vinterhjul istedet :P

Tror alle er like ille, ja. Mehdi kommer om en halvtime for å kjøpe de, så vi får se hva som skjer... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...