Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dessverre er det ofte slik, men jeg har store problemer med å forstå hvorfor. Det er ikke mange tusenlappene i forskjell mellom 25 og 20 år, heller ikke ned til 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For morroskyld da, hvorfor har du valgt kort løpetid på lånet?

 

Regner da nesten med at inntekten er forholdsvis høy, slik at du/dere alikevel sitter igjen med en god sum penger i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvem den var rettet mot, men for min del er det for å bli ferdig med lån før jeg blir "pensjonist". Om jeg fortsetter slik som i dag, samt at ingenting uforutsett skjer eller at vi ikke kjøper/bygger nytt hus eller noe annet relativt dyrt (hytte e.l.), bør jeg være gjeldfri når jeg er rundt 40.

Jeg tror derimot ikke at jeg vil klare dette "målet", da jeg veldig gjerne vil bygge ut huset endel, noe som koster mer enn nok.

Jeg føler vi lever greit, og tar oss igrunn råd til det vi vil, men andre vil nok gjerne se på meg som en gnien person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvem den var rettet mot, men for min del er det for å bli ferdig med lån før jeg blir "pensjonist". Om jeg fortsetter slik som i dag, samt at ingenting uforutsett skjer eller at vi ikke kjøper/bygger nytt hus eller noe annet relativt dyrt (hytte e.l.), bør jeg være gjeldfri når jeg er rundt 40. Jeg føler vi lever greit, og tar oss igrunn råd til det vi vil, men andre vil nok gjerne se på meg som en gnien person. :)

 

 

hey...lån meg no penger a bror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvem den var rettet mot, men for min del er det for å bli ferdig med lån før jeg blir "pensjonist". Om jeg fortsetter slik i dag, samt at ingenting uforutsett skjer eller at vi ikke kjøper/bygger nytt hus eller noe annet relativt dyrt (hytte e.l.) bør jeg være gjeldfri når jeg er rundt 40.

 

 

Den var rettet til deg ja, bare jeg som ikke fikk med meg en ny post i mellom...

 

Jeg har lagt inn slik at jeg er gjeldsfri faktisk på 41 års dagen min, samtidig som jeg kan ha ny bil, sykkel og det jeg ønsker meg (har forholdsvis høyt boliglån, men alt går så lenge man vil/orker)

Jeg har jo da også samboer, men hu studerer, men jobber deltid så det blir jo en del kr der også. Men jeg tar meg av boliglån, billån (hu ordner seg selv), forsikringer, mc etc. Jeg tjener ikke veldig mye, men nok for at jeg kan leve komfortabelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske crap, og kanskje litt uheldig også..?

Vi flyttet til Rælingen etter opptaket, men fikk likevel barnehageplass - heldigvis.

Jeg vet ikke hva vi skulle gjort om det ikke gikk i boks - kontantstøtta er jo en spøk.

 

 

Bor du på rælingen? Jeg kan se rælingen fra sofaen min lissom!

 

Og ja... vi fikk tilbud om barnehageplass rett ved jobben min 2uker etter at vi fikk ordna med ferier/besteforeldre... vi takket nei da jeg ikke vet om jeg er på den jobben om noen mnd...

 

Naving er dritt når man svindler...jeg er mer ute etter fastr 12/12mnd for mor og far permisjon...det hadde vært noe :) Følge med på de to første årene til ungen... trist at barnehagetante opplever de første ordene og tegningene og skrittene etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også huslånet på 25 år og synes det er greit, vi kommer til å bygge nytt hus en gang i fremtiden så gjeld på bolig kommer jeg til å ha til jeg er godt ut i 50 årene likevel. Men så har jeg ikke gjeld på noen av bilene da så jeg sparer jo litt inn der, men det ryker fort en 15000 kr i måneden hos meg også. Men skal sies at madammen og jeg deler avdragene på huslånet, betaler begge inn til "mat konto" og "felles konto" men bilene holder jeg helt selv bortsett fra drivstoff på en av dem siden vi bruker dem begge to.

Men jeg er en person som er glad i å spare, har vel intet mindre enn 4 sparekontoer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...