Fredrik Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Bruker wimp når jeg skal spille musikk på tven hjemme siden det følger med på canal digital. Det går tregt og henger seg opp enkelte ganger. Ellers er det spotify det går. Brukervennligheten er av en annen verden kontra wimp Jeg foretrekker også Spotify, men Wimp HiFi lossless lydkvalitet er både spennende og interessant. Jeg er imidlertid litt usikker på hva slags opplegg Wimp prioriterer når det gjelder HiFi kvalitet. Jeg tviler på at det er AC/DC... for å si det på den måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Om jeg kjøper en bolig til 2 millioner og oppfyller egenkapitalkravet på 15% men sier at jeg ønsker å låne 2,3 millioner for å ha 300 000 å pusse opp for. Hvordan stiller banken seg til egenkapital på de 300 000? Alt er mulig hvis du er en nogenlunde attraktiv kunde... ta en snakk med dem. Cluet her er at du har orden på egen økonomi og virker generelt oppegående... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Alt er mulig hvis du er en nogenlunde attraktiv kunde... ta en snakk med dem. Cluet her er at du har orden på egen økonomi og virker generelt oppegående... Alt er mulig hvis du er en nogenlunde attraktiv kunde... ta en snakk med dem. Cluet her er at du har orden på egen økonomi og virker generelt oppegående... Jepp. Har en god dialog med en bank allerede, de virker både fornuftige og greie... Får låne 2,4 millioner uten problemer, verre er det med de 15 prosentene en skal stille med selv... Nå fikk jeg ikke låne egenkapital av kommunen fordi jeg tjente for mye, så da er det bare å spare. Nå begynner samboeren min å jobbe litt igjen da hu er ferdig med permisjonen sin i juni, og i tillegg fikk jeg et bra lønnsoppgjør som hjelper til... Målet med å spare 100 000 i år lever i beste velgående... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Pinger du feks. VG og sjekker bitslip? Forsøk en kort patch fra modem og rett i en laptop feks. og sjekk etter bedring. Det er pinne 1/2 og 3/6 som brukes til internett i Cat.5en(hvit/oransje og hvit/grønn) Sjekk hvertfall at disse to har fin revolvering i hver ende(termineringen) og ikke har skader eller klem. En klemskade på en slik kabel fører til mistilpasninger i den karakteristiske impedansen, noe som igjen fører til refleksjon og stående bølger->Dårlig overføring. En slik kabel skal aldri stiftes, men bør festes med TC-klammer om man skal klamre det fast. Nå kan det også være trådparet til husveggen som er dårlig, eller at din leverandør guffer på litt vel mye fart på en dårlig kabel. Nå er det slik at Telenor tyner sitt gamle kobbernett til det fulle før det ikke makter mer(minimalt med vedlikehold), i mellomtiden har de bygget ut mobilnett i stor stil som det kun er Netcom, Telenor og Network Norway som har konsesjon til. Den dagen Telenor gjør dette, så danker de ut ganske så mange konkurrenter som har leid plass til utstyr, samt kabel av Telenor i mange år. Etter hva jeg kan se bygger feks. Nextgentel ut fiber i Oslo med krampetak for å kunne overleve etterpå, og Altibox ender vel opp som vinneren av kabelkundene. Fasttelefon på gamle måten(fastlinje) uten bruk av VoIP slik vi kjenner den, vil nok forsvinne. har nå trekt om cat5e kabelen som er inntaket. koplet slik at jeg bruker orange paret ned til første stikk testet nå begge modemene igjen, fortsatt null internett. tok og å satte modemet nede i kjelleren der inntaket er (er normalt patchet slik at jeg kan ha modemet oppe i stua) men fortsatt null internett sitter nå å mistenker samme problemet som en kompis hadde itdligere han brukte hotspotshield og da sperra telenor nettet, pga de trodde noen prøvde å komme seg inn på det. da internett funket fint først, men så begynte det å kødde igår, og den ene pc'n min har hotspotshield, som hadde skrudd seg på her da, så kan jo være det får ringe telenor å høre evnt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Har brukt spotify i 2 år, men sluttet nå etter at jeg fikk wimp gratis via jobben. Wimp Hifi til 199kr mnd. Lydfilene er da (FLAC) som er ca 30-40mb per sang, og dette merker man kun på bra elementer/anlegg. Må si meg enig i at spotify sin software er bedre, men lite slår gratis wimp tilbudet, så da blei det bytting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Jeg bruker fremdeles youtube jeg as... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Brukt Spotify premium i noen år og må si jeg foretrekker noen av funlsjonene i selve programmet foran Wimp, men så har igjen SW til Wimp endel andre fortrinn jeg savner i Spotify. Men siden lydkvaliteten i Wimp hifi er overlegen er det lett å velge seg må jeg si. Edit: Feel free til å del spillelister btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Har brukt spotify i 2 år, men sluttet nå etter at jeg fikk wimp gratis via jobben. Wimp Hifi til 199kr mnd. Lydfilene er da (FLAC) som er ca 30-40mb per sang, og dette merker man kun på bra elementer/anlegg.Formatet Wimp HiFi kjører på er rundt 1500kbps, mens Spotify opererer med 320kbps. Dette hører man på det aller meste av anlegg. Allikevel synes jeg Wimp er så tregt og lite brukervennlig at jeg ikke føler 199,- er verdt å bruke pr. Måned! Da snurrer jeg heller en plate på platespiller eller CD.Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Platespiller? Lol det er jo analogt, når ikke 320kbps til anklene engang! 1982 ringte og ville ha tilbake platespilleren sin! majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Platespiller er ålreit det sålenge man har reine plater, ålreit spiller og RIAA. Foretrekker det fremfor digitalt om jeg skal dedikere tiden til lytting. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Formatet Wimp HiFi kjører på er rundt 1500kbps, mens Spotify opererer med 320kbps. Dette hører man på det aller meste av anlegg. Allikevel synes jeg Wimp er så tregt og lite brukervennlig at jeg ikke føler 199,- er verdt å bruke pr. Måned! Da snurrer jeg heller en plate på platespiller eller CD. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Helt enig i at det er vel tregt. Men bruker Wimp på jobb, mest på grunn av praktiske årsaker, og har hifi gratis både der og hjemme. Har bytta litt frem og tilbake mellom Wimp og Flac lagret på disk og er enig med meg selv om at jeg foretrekker FLAC/disk. Begge inn på samme DAC osv men Wimp optisk fra en airport og PCen via USB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Platespiller er ålreit det sålenge man har reine plater, ålreit spiller og RIAA. Foretrekker det fremfor digitalt om jeg skal dedikere tiden til lytting. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Fikk sjansen til å høre på LP med JBL K2 høyttalere og Mark Levinson No. 33 monoblokk forsterkere, og da var LP helt nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 K2 og Mark Levinson er jo i og for seg nydelig bare det En dag! Vi får se hvordan denne Hi-Fi interessen opprettholdes gjennom årene som går så får man se hvor ofte oppgraderingsspøkelset kommer på besøk underveis! Hadde lenge lyst på McIntosh og var ikke langt unna på å slå til på en McIntosh C220, men da jeg dro for å hente den og besiktiget boksen fikk jeg tilbud om noe litt rimeligere som låt vel så bra, men mindre funksjonalitet(volumknott og inngangsvelger som går direkte) og mindre glam Allikevel er den stor og tung har to kjempetrafoer og oversized kondiser på strømforsyningen, da jeg pakket den opp lå det et par hvite hansker på toppen man skulle ta på seg, før man pakket opp videre fish reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 På begynnelsen av -90 tallet hadde jeg den gang ett "akseptabelt" anlegg, bestående av bla. Tandberg for/sluttrinn, Velodyne sub og Martin Logan elektrostathøyttalere.. Alt røyk ut døra når første unge kom til verden og barnedåpen skulle betales og ingen av oss hadde fast arbeid.. Da måtte anlegget ofres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 350 på en R1? lol Tviler på at det gikk så fort i den videoen, men det er jo fullt mulig, ingen veit hva som er gjort med den de gjør jo 300+ orginalt, si at han har gjort noe med tenning/innsprøytning, kvassere kam, etc, etc så er ikke 350 uoppnåelig.. kan jo sitte turbo den saken for alt vi veit ett annet poeng er (hvis jeg ikke tar helt feil) at speedometeret på de syklane kun regner ut farta fra gir og turtall, så hvis du setter på lettere dreving, som mange gjør for å kunne leike mer, viser den for mye. var hvertfall sånn på den R1-en jeg har prøvd Har fått meg sånn Wimp Hifi på prøve siden jeg var så eksepsjonelt flink til å høre forskjell på 320kbps og lossless. Hadde ikke Wimp vært så treigt og teit lagt opp, så skulle jeg kanskje vurdert å konvertere fra Spotify! Wimp er web-basert og er gørr-treigt på en Mac.. Noen her som bruker Wimp? Har boikotta wimp.. fikk det gratis gjennom canal digital, mulig jeg fortsatt har det kan hende det er gjort endringer nå, men det gratis-tilbudet gjaldt ikke wimp for mobil sist jeg sjekka. pluss at det er ustabilt, tregt og tungvindt til den store gullmedaljen på pc og du har jo "high-quality" lyd under innstillinger på spotify både på mobil og pc.. sikkert ikke flac kvalitet, men hvor mye av musikken de har er spilt inn/tilgjengelig på ekstrem kvalitet? apropos spotify-lister, noen som har noe(n) bra lister med rock/metall?? hører på mye rart og har hatt en "samleliste" for rock, metall, punk, osv i flere år, noe som gjenspeilas i innholdet: http://open.spotify.com/user/aadnec_95/playlist/4wxTf54UHX3JpPckZuXd3l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg