noekult Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hmm. Syns fortsatt forrige generasjon A8 (D3) og nåværende generasjon A4 (B8) er de fineste jeg Audiene da Resten er ganske tamme... Liker ikke A1, A2, A3, A5 (tjo, kanskje litt? Kjøres for det meste av douche bags i Oslo..), A6, A7, Q5, Q7, TT eller R8 designmessig. Eneste Audien jeg ville tatt over en BMW, er en D3 A8 med 4,2 liters TDi motor og quattro med B&O anlegg - da har du Bil med stor B Hører de har 0,7 l. mila i byen og kjører fra E46 M3er med chip-oppgradering... Sykt... Har aldri kjørt en moderne Audi, så jeg skal ikke si så mye om den saken. Fredrik: Porshe 917 er PHET ja [space]: OK, visste ikke om reguleringer. Hva med langstrekka på Ringen da? Det finnes jo 24 hours of Nürburgring også (som mitt idol Jim Glickenhaus skal være med i, med P4/5 Competizione)
Marius2002 Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hører de har 0,7 l. mila i byen og kjører fra E46 M3er med chip-oppgradering... Sykt... Da må jo E46 M3en også ha noe oppgraderinger for at sammenligningen skal bli riktig Uansett, vi har en 2009 Audi A4 Avant, den er knallgod å kjøre og jeg bare elsker å sette meg ved rattet på den. Heldigvis S-Line utgave (både innvendig og utvendig) og komforten er topp! Jeg tror ikke jeg har kjørt E90 enda, så vil ikke sammenligne kjøreopplevelsen.. Men vil tørre å påstå at Audi har finere interiør, og minst like flott utseende utvendig.
Jørgen Lie Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Ingen som vil ha seg Porsche 911 Targa fra 1976 da?? En kjenning som skal selge sin, pga alt for lite tid til å gjøre ferdig bilen 100% http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29057754
S.Hafsmo Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Eneste Audien jeg ville tatt over en BMW, er en D3 A8 med 4,2 liters TDi motor og quattro med B&O anlegg - da har du Bil med stor B Du mener vel 4.2 bensiner?? Hvordan i alle dager kan man velge en kakkeldiesel over en finfin bensin 8'er? Skulle jeg byttet til et annet merke måtte det ihvertfall bli en sådan Audi.
[space] Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hvordan er prisen på disse om dagen? A8 og 7-serie facelift står høyt på lista til neste familiebil (om 3 års tid)
noekult Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Nei, mente 4.2 TDI. Det er svært tiltrekkende å ha massive krefter og kun trenge å fylle opp tanken en gang per 2 uker, enn hver 3. dag. Tenk på langkjøring da. Kan jo fylle på i Oslo, kjøre til Trondheim, kjøre der hver dag i en uke, også kjøre tilbake til Oslo igjen med fortsatt drivstoff til overs. Og det i en bil som frakjører sikkert 96% av BMWene på norske veier i forbikjøringer. Diesel er awesome i en hverdagsbil. Alt annet suger det på. [space]: 350.000 kr.+ At du får de A8ene med kraftig diesel, quattro og automatkasser, samt lavest vekt i klassen, er svært tiltrekkende. BMW har nå xDrive i 7-serien, men kun sammen med enorme V8-ere. Drive... like a boss.
S.Hafsmo Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Mener å just ha lest en test hvor den V8'en på 330hk lå på rundt 0.6l/mil ved blandet kjøring. Ikke så ille det, om jeg husker rett, vel og merke. Ser jo selvfølgelig fordelen med lavt forbruk om det er snakk om en bli som kjøres 30 000km i året. Personlig kjører jeg bare 15-16k i året, og da med sommer/vinterbil. Ingen av dem bruker så lite som en A8 4.2l.. Skal ikke se bort fra at det kan bli en sådan A8 iløpet av året. spørs litt om jeg blir lei av E34'en, evt. om jeg finner den "perfekte" E38.
Fredrik 90 Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Eneste Audiene jeg ikke liker er A2 og 80. Av de nye så tror jeg nok ikke jeg hadde lagt 800 000 kr på bordet for en Q7 når man får X5. Men nåværende A4 og nye A8en er nydelige biler, synd å si det men A4 B6 er hakket hvassere en E90, hjelper med M-sport men likevel. Har alltid hatt sansen for A6, særlig C5 og C6 har design som står seg bra i dag og virker tidløst. Audi er veldig i skuddet for tiden og jeg synes de har bra modell utvalg, til og med A3en som nå har vært med siden 2004 henger fortsatt godt med. A5 sportback er lekker men jeg synes den på en måte er litt unødvendig når man har A6 og A7, den faller litt mellom to stoler på en måte men med 3,0 TDI eller 3,0TFSI med kraftig B&O anlegg så hadde den nok gått den og Men den kunne vært erstattet med en konkurrent til 6-serien og CL 500, på lik måte som BMW kunne droppa X6 til fordel for en konkurrent til R8 og SLS! Onkelen til dama har 2011 A4 Allroad 2,0 TDI 170 hestern, nydelig bil å se på men jeg får litt den underdimensjonerte følelsen jeg fikk i A6en jeg hadde.
Fredrik Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Dagens A4 er uten tvil en mye finere bil enn E90/91, men på den annen side kommer F30 på markedet om knapt et år. E90/91 begynner faktisk å dra på årene. Jeg liker også den nye A6 modellen selv om den primært er en A4 på steroider. Q7 er imidlertid på nivå med X6 og E65... helt håpløs og totalt verdiløs i min verden. Det skal bli spennende å se hvordan BMW´s nye bensinrekkefirere med turbo klarer seg mot VAG´s tilsvarende TFSI motorer.
[space] Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Sånn bortsett fra pris/km i forhold til mange av de andre som ligger ute, så synes jeg denne her var midt i blinken: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26380821 Deilig interiør og ikke for flashy felger
316 Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hmmm... Prøvde å race mot en NYDELIG Ferrari 308 GTS i sta, men gayen bak rattet gadd ikke å gi på en gang. Var kanskje et stusselig forsøk på å tømme førstegir, og det lukta overhaling lang vei av den.
noekult Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hmmm... Prøvde å race mot en NYDELIG Ferrari 308 GTS i sta, men gayen bak rattet gadd ikke å gi på en gang. Var kanskje et stusselig forsøk på å tømme førstegir, og det lukta overhaling lang vei av den. Gayen bak ratter er garantert lei av metroseksuelle barnerumper som prøver å race i småtrimma ungdomsbiler Tro det eller ei, akkurat det fenomet er kanskje det mest diskuterte på alle Ferrari-forum. Selv Clarkson nevner hvor lei han gikk Peugeot-fører som prøvde å race han i Gallardo Spidern han eide [space]: Kongebil de der, helt klart. Engelske ordet "grand" passer perfekt for beskrivelse
Robkill Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hmmm... Prøvde å race mot en NYDELIG Ferrari 308 GTS i sta, men gayen bak rattet gadd ikke å gi på en gang. Var kanskje et stusselig forsøk på å tømme førstegir, og det lukta overhaling lang vei av den. Ikke at en 308GTS går så fryktelig godt heller! Men det oser god sjarm av den lang vei, skikkelig godbiler Faren min eide en slik tidligere, knall gul med Tubi-eksos! låt bra av den lille åtteren
-Roger- Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Nei, mente 4.2 TDI. Det er svært tiltrekkende å ha massive krefter og kun trenge å fylle opp tanken en gang per 2 uker, enn hver 3. dag.Tenk på langkjøring da. Kan jo fylle på i Oslo, kjøre til Trondheim, kjøre der hver dag i en uke, også kjøre tilbake til Oslo igjen med fortsatt drivstoff til overs. Og det i en bil som frakjører sikkert 96% av BMWene på norske veier i forbikjøringer. Jeg er ikke så imponert over ytelsene i den Audien. Jeg har i min 06 modell 3.0L R6 og 272 hk/560nm Mens Audien har hele 4,2L V8 og 326hk Den har jo en del NM da (650) Men det er jo i utgangspunktet en mye større maskin uten så store ytelser i forhold. Siden 535d har biturbo, tipper jeg også på at den har mer effekt over et større spekter i turtallet! Uten at jeg selv har testet Audi eller egentlig vet det.
noekult Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Nei, mente 4.2 TDI. Det er svært tiltrekkende å ha massive krefter og kun trenge å fylle opp tanken en gang per 2 uker, enn hver 3. dag.Tenk på langkjøring da. Kan jo fylle på i Oslo, kjøre til Trondheim, kjøre der hver dag i en uke, også kjøre tilbake til Oslo igjen med fortsatt drivstoff til overs. Og det i en bil som frakjører sikkert 96% av BMWene på norske veier i forbikjøringer. Jeg er ikke så imponert over ytelsene i den Audien. Jeg har i min 06 modell 3.0L R6 og 272 hk/560nm Mens Audien har hele 4,2L V8 og 326hk Den har jo en del NM da (650) Men det er jo i utgangspunktet en mye større maskin uten så store ytelser i forhold. Siden 535d har biturbo, tipper jeg også på at den har mer effekt over et større spekter i turtallet! Uten at jeg selv har testet Audi eller egentlig vet det. _35d motoren fra BMW er mye nyere da. Tror ikke det er noe problem for en E90 335d å holde følge med den Audien, men resten av pakka i en A8 er jo en god del deiligere
Anbefalte innlegg