Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2014/05/13/regjeringen-fjerner-avgift-pa-batmotorer

Nå gjenstår bare å fjerne samme avgiften på biler, slik at vanlige folk også kan kjøpe nyere og sikrere biler med lavere utslipp :)

Er nok ikke så enkelt å bare fjerne avgifter over natta på bil. Er ganske mye penger det er snakk om som staten taper. Hvor skal dette komme fra da?

Og en annen ting som det er verdt å tenke over er følgende scenario:

Du kjøper deg den F10en du vil ha i løpet av sommeren, la oss si den koster deg 600.000,-. Januar 2015 sier Høyre/FRP vi kutter 50% i avgifter på bil!

Hva skjer da med bruktbil prisene tror du? Plutselig har den F10en din tapt seg 2-300.000,- på ca 1 år... Og hva med alle brukt biler som står hos forhandlere?

Uansett hvor fint det hadde vært med lavere avgifter er det nok ikke gjennomførbart over natta, slikt må tas sakte. Så sakte at man nesten ikke merker det..(satt litt på spissen) 

Skrevet

En ting jeg synes er litt artig med tanke på verditap på nyere biler, er at da min mor kjøpte sin E36 som da var 4 år gammel og i strøken stand(11 år siden er det vel nå), kjøpte hun den for en sum penger. Denne summen av penger tapte en slektning på bare et par måneder da det ble kjøp av en ca. 1 år gammel 5-serie. Da blir det fort veldig billig å kjøpe en noen år gammel bil!

Med tanke på utgiftene min mor har hatt på den bilen, så er det nesten gratis sammenlignet med å holde en E61  :-s

Skrevet

Hvor skal jeg skaffe en M50b25 enkel vanos topp uten sprekker ?????

Koed har garantert en topp liggende :) Har du innmaten og skal kun ha selve toppen så har de nok dette også!

Skrevet

Koed har garantert en topp liggende :) Har du innmaten og skal kun ha selve toppen så har de nok dette også!

Kjøpte motoren min der og fikk da motor med sprekt topp fant jeg ut -.-

Skrevet

Kjøpte motoren min der og fikk da motor med sprekt topp fant jeg ut -.-

Hva var beskrivelsen til koed av motor, og hva slags garantiordninger finnes?

Skrevet

Skjønner ikke hva dere mener med at bilsalget har stoppet opp! Møller selger biler som aldri før :D

Ligger ann til å runde 25k solgte nye biler i år.

Skrevet

Hva var beskrivelsen til koed av motor, og hva slags garantiordninger finnes?

Det stod at den lyder sund og at det er en fin motor gått 190.000 Stod ikke noe om at det var sprekk i topp så vart veldig irritert

Skrevet

Hva var beskrivelsen til koed av motor, og hva slags garantiordninger finnes

Jeg er 19 år og bilen min mangler bare topp så kan jeg kjøre fikk lappen for 3 måneder siden 

Skrevet

Skjønner ikke hva dere mener med at bilsalget har stoppet opp! Møller selger biler som aldri før :D

Ligger ann til å runde 25k solgte nye biler i år.

Jobber du på møller Markus? det er noe som selger seg selv, som volkswagen og toyota, men er nok en nedgang den siste mnd iforhold til resten i år vil jeg tro?

Skrevet

Ja men ikke som selger :P er tekniker. Ja det tror jeg på! Nei faktisk så tror jeg det gikk opp. Har ikke alle talla jeg som jobber på feil gulv men.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...